• Ad
  • במהלך השבועות הקרובים יקבלו כל משתמשי אנדרואיד אוטו את הגרסה המעוצבת מחדש של אפליקציית שיתוף הטלפון אל מסך המכונית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הסחות דעת בעת נהיגה קשורות בדרך כזאת או אחרת כמעט ל-100% מתאונות הדרכים בעולם, והשימוש בטלפונים ניידים חכמים גורם בשנים האחרונות לזינוק במספר התאונות והנפגעים. מצד שני, רוב אזרחי העולם – ובכלל זה גם רוב הנהגים בעולם – מכורים לטלפונים החכמים שלהם. ענקית הטכנולוגיה גוגל היא אחת מאלה שנהנות מכך יותר מכולם, ובאופן טבעי היא מעוניינת ש'אנדרואיד אוטו' תהיה האפליקציה שתשלוט בשוק האפליקציות שמתכללות את חוויית הבידור בתוך הרכב. זאת, אגב, במקביל וללא קשר למערכת Android Automotive OS שהיא מערכת הפעלה למערכות מולטימדיה ברכב.

     

     

    במטרה לחבר בין חוויית השימוש בטלפון החכם לבין הנהיגה והשהיה במכונית, וכביכול גם כדי להפחית את הסחת הדעת, השיקה גוגל בחודש מרץ 2015 את הגרסה המסחרית הראשונה של 'אנדרואיד אוטו', שהיא אפליקציה שמשקפת עת הנעשה בטלפון הנייד על מערכת מולטימדיה ברכב. מאז, לדברי אנשי גוגל, הותאמה האפליקציה שלהם לשימוש ביותר מ-500 דגמי מכוניות מתוצרת כ-50 מותגי רכב שונים (או להיפך: יצרניות הרכב התאימו את המערכות שלהן לאנדרואיד…).

    הלילה (ג') החלה גוגל לחלק למשתמשי אנדרואיד אוטו את הגרסה המעודכנת של האפליקציה, אשר הושקה במהדורה מוגבלת, לצרכי ניסוי ובדיקה, כבר בחודש מאי השנה. לדברי אנשי גוגל, כלל משתמשי אנדרואיד אוטו יקבלו את העיצוב החדש "במהלך השבועות הקרובים". בעת השקת גרסת הבטא, בחודש מאי, אמרו אנשי גוגל שהממשק החדש נועד "לעזור לך לעלות את האפליקציה במהירות רבה יותר, להציג מידע שימושי כבר במבט חטוף, ולפשט משימות נפוצות תוך כדי נהיגה". פילוסופיה זאת באה לידי ביטוי, למשל, בעת ההפעלה הראשונית של האפליקציה עם התנעת המכונית – כאשר אנדרואיד אוטו מציג את מה שמוצג באותו רגע בטלפון, למשל המשך השימוש בנגן המדיה או באפליקציית הניווט.

     

     

    הלחצן השמאלי תחתון בממשק המעוצב-מחדש פותח את 'מפעיל האפליקציות', שם אפשר למצוא את היישומים הנפוצים ביותר כשהם מופיעים בשורה העליונה. כמה מן הסמלים מציגים תג של Google Assistant ולחיצה עליהם מפעילה הת "העוזרת האישית" שמספרת לנהג על הלו"ז בלוח השנה, מקריאה חדשות או מתארת את מזג האוויר. סרגל הניווט עוצב מחדש כדי להקל על השליטה באפליקציות. למשל אפשר להשהות, לנגן או לדלג על רצועות שירים באפליקציית המוסיקה המועדפת – בלחיצה מן הסרגל.

     

     

    רובנו אמנם משתמשים ב'וויז' (וצריך לראות איך זה מתממשק כעת) אבל אנשי גוגל מספרים שכדי להתחיל ניווט חדש באפליקציית הניווט שלהם יש להקיש על מיקום שמוצע על-ידי גוגל (שמן הסתם יודע לאן פנינו מועדות) או באמצעות ההפעלה הקולית. הממשק, לדבריהם, מאפשר למשתמש לשלוט על מספר אפליקציות, להריץ מחדש פודקאסט או לענות לשיחות טלפון נכנסות – הכל על גבי מסך אחד. אפשר גם לשלוט ביישומים שלך, כולל אלה שרצים ברקע, בלחיצה אחת.

     

     

    "מרכז הודעות" מעוצב מחדש מציג שיחות, הודעות והתראות אחרונות, ובפינה השמאלית התחתונה יש כפתור התראה חדש לכל השיחות, ההודעות וההתראות האחרונות שהתקבלו. אפשר גם ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור המיקרופון שעל ההגה (במכוניות שיש כפתור כזה) או על לחצן המיקרופון בתצוגה כדי להפעיל את העוזרת האישית ובאמצעותה לבצע שיחות, לשלוח הודעות ולקרוא את ההתראות שהתקבלו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גוגל השיקה עיצוב מחודש לאנדרואיד אוטו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.