תפריט

ב.מ.וו. מחזירה למרצדס ולאאודי: מפתחת עם לקסוס מכונית-על היברידית

לאחר שאינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן, החל שיתוף פעולה מסחרי עם מרצדס, משיבות להן ב.מ.וו. ולקסוס באותה מטבע ומפתחות מכונית-על שתתמודד מול אאודי R8
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בצילום: אב-טיפוס של לקסוס LFA

שיתוף הפעולה בין ב.מ.וו. לבין טויוטה בפיתוח מנועי דיזל ומערכות של תאי דלק להנעה מימנית הוא ככל הנראה רק חלק ראשון מתוכנית אסטרטגית רחבה יותר, אשר בין השאר מתמודדת עם שת"פ אסטרטגי מקביל בין מרצדס בנץ לקבוצת רנו-ניסאן.

כך, בשעה שאינפיניטי בונה מכוניות (Q30 שהוצגה בפרנקפורט השנה ו-QX30 שתוצג בשנה הבאה) על בסיס פלטפורמה ומנועים של מרצדס, ורנו בונה עבור סמארט את המכוניות שלה על-בסיס 'טווינגו' החדשה (ובמקביל משתפות פעולה בפיתוח תאי דלק), לקסוס – כך מסתבר – מתכננת מכונית-על חדשה על-בסיס שיתוף פעולה עם ב.מ.וו.

 

ב.מ.וו. CSL Hommage R
ב.מ.וו. CSL Hommage R

 

מסקיצות ומידע שהגיעו לידי עיתון הרכב הבריטי 'אוטו אקספרס', ככל הנראה ממקורות בלקסוס, עולה שהגרמנים והיפנים מתכננים להשיק בתוך כארבע שנים שתי גרסאות מקבילות של מכוניות-על היברידיות – עם מנועים שיספקו הספק משותף של כ-800 כ"ס, ויתמודדו באאודי R8.

למכוניות תהיה מערכת הנעה לארבעת הגלגלים עם מנוע חשמלי שיניע את הגלגלים הקדמיים ומנוע בעירה פנימית שיותקן לפני הסרן האחורי (מנוע מרכזי) ויניע את הגלגלים האחוריים.

מנועי הבעירה הפנימית יהיו שונים זה מזה: ב.מ.וו. תשתמש במנוע 6 בטור מתכנון עצמי שלה, מוגדש בצמד מגדשי טורבו כמובן, ואילו בלקסוס ייעשה שימוש במנוע ה-V8 בנפח 3.7 ליטר של טויוטה, שמניע את מכוניות המירוץ שלה בסדרת מירוצי הסיבולת העולמית.

שתי הגרסאות של המכונית יעשו שימוש בפלטפורמה אחת משותפת שבנויה מאלומיניום בשילוב עם חומרים מורכבים. מועד ההשקה הצפוי הוא 2020 ותג המחיר המשוער הוא רק 160 אלף ליש"ט לפני מיסים.

 

אב הטיפוס של לקסוס LFA 2009
אב הטיפוס של לקסוס LFA 2009