תפריט

ב.מ.וו. ומרצדס משקיעות 1.5 מיליארד דולר בתחבורה חכמה ומשתפת

כמעט שנה לאחר שהכריזו לראשונה על כוונתן לשתף פעולה, ולאחר שעברו את כל המכשולים הבירוקרטיים, שתי היריבות הגרמניות מקימות מיזם חדש לתחבורה מתקדמת
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

במרץ 2018 פרסמנו כאן את העובדה ששתי היריבות הגרמניות הגדולות – מרצדס וב.מ.וו. – מתכוונות לאחד את הפעילויות שלהן בתחום התחבורה המתקדמת. בסוף השבוע, כמעט שנה לאחר מכן, הכריזו שתי החברות על כך שהן עברו את כל המכשולים והמשוכות בדרך להגשמת החזון – בהם גם את אישורי הרגולטור הגרמני ואת זה של הנציבות האירופית, ושהן מתכוונות להשקיע יחד 1.5 מיליארד דולר במיזם החדש.

 

 

החברה המאוחדת תפעל תחת המותג Now, ובסיסה יהיה בעיר ברלין שהיא לא רק בירת גרמניה והבית של רבות מחברות הסטארט-אפ הגרמניות אלא גם עיר "ניטראלית" מבחינת ב.מ.וו, שבסיסה בעיר מינכן, ומרצדס, שבסיסה בעיר שטוטגארט. Now, שצפוי ליצור 1000 מקומות עבודה חדשים ברחבי העולם, יתפעל את כל הפעילויות הקיימות של שתי החברות בתחום, ויוסיף לפתח גם פעילויות נוספות. עם השקתו הוא יעסוק בחמישה תחומים: שיתוף רכב, תחבורה אישית ממונעת (השכרת אופניים וקורקינטים חשמליים), חניה, טעינה למכוניות חשמליות והיברידיות-נטענות, וחיבור בין פלטפורמות שונות שתאפשר לנוסעים להשתמש בשיטות תחבורה שונות של מפעילים שונים בדרכם מנקודה לנקודה.

 

 

במסיבת עיתונאים משותפת שערכו שתי החברות בברלין בסוף השבוע הן הכריזו שמיזם עסקי הניידות החדש שלהן יהיה לא פחות מאשר "משנה משחק גלובלי אשר מסוגל להדוף את האתגרים שמציבות חברות הסטארט-אפ, כולל אובר…". דיטר זטשה, מנכ"ל דיימלר-בנץ, צוטט בהודעה לעיתונות כשאמר ש"שירותי הניידות שלנו בנו בסיס לקוחות חזק, וכעת אנחנו צועדים את הצעד האסטרטגי הבא. שיתוף פעולה נוסף עם ספקים אחרים, כולל גם חברות סטארט-אפ ושחקנים מבוססים, גם הוא אופציה אפשרית". הראלד קרוגר, מנכ"ל ב.מ.וו, אמר ש"ב.מ.וו. ודיימלר מתמקדות בחמישה שירותים אשר יאוחדו באופן טוב וחזק יותר כדי ליצור תיק שירות יחיד לניידות. שיתוף הפעולה הוא הדרך המושלמת עבורנו למקסם את הסיכויים שלנו בשוק הולך וגדל, תוך שיתוף ההשקעות".

החיבור הראשוני של שתי החברות מאחד את חטיבות DriveNow של ב.מ.וו. ואת Car2Go של מרצדס, אשר מפעילות יחד 20,000 כלי רכב בהשכרות לטווח קצר וקצרצר ב-31 ערים ברחבי העולם, ומוסיף להן השקעה של 1.5 מיליארד דולר. חמשת השירותים הראשונים של החברה ייקראו ChargeNow, FreeNow, ParkNow, ReachNow ו- ShareNow.

 

מחלקת / חטיבת FreeNow תעסוק בהפעלת תחבורה משתפת בסגנון של 'אובר' ו'ליפט', והיא תתחיל אותה על בסיס השירות הנוכחי של מרצדס שנקרא MyTaxi וכולל כבר כעת חמישה מותגים שונים שפועלים ב-130 ערים. בשונה מ'אובר' ומ'ליפט', ובדומה ל-GETT, אפליקציה זאת מסתמכת על צי המוניות הקיים והמורשה בכל עיר וכוללת את שירות 'ביט' היווני שצומח במהירות באמריקה הלטינית, את חברת Clever Taxi שפעילה ברומניה, חברת "נהג פרטי" (Chauffeur-Privé) הצרפתית, שהתרחבה לאחרונה גם אל בריטניה, ועוד. בליסבון, פורטוגל, מפעילה החברה את שירות Hive לתחבורה אישית ממונעת, עם 25,000 קטנועים חשמליים שמוצעים להשכרה.

 

 

שירותChargeNow הוא מיזוג של מפעילות עמדות הטעינה של שתי החברות, אשר כולל כבר כעת יותר מ -100,000 נקודות טעינה ב -25 מדינות, מה שהופך אותו – לטענת הצדדים – לספק הגדול ביותר בעולם, כרגע, של נקודות טעינה לרכב חשמלי.

שירות החניה של החברות יוצא לדרך עם בסיס לקוחות של יותר מ-30 מיליון משתמשים ב-1,100 ערים ברחבי אירופה וצפון אמריקה, ואילו לשירות Free Now רשומים כבר 250,000 נהגים ויותר מ-21 מיליון לקוחות באירופה ובאמריקה הלטינית, לטענת שתי החברות. בסך הכל אמורים חמישה השירותים שמופעלים על ידי החברה המאוחדת לשרת יחד כ-60 מיליון לקוחות ברחבי העולם.