• Ad
  • לנד רובר חשפה דור חדש של איווק, והוא שומר על מראה מוכר שעשה אותו לחביב נשות האלפיון. מתחת לעור מסתתרת פלטפורמה חדשה עם אפשרות להנעה היברידית קלה ונטענת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לנד רובר חשפה בסוף השבוע האחרון דור חדש לריינג' רובר איווק – הקרוס אובר הקומפקטי והיוקרתי של מותג השטח הבריטי. איווק הוצג לראשונה בשנת 2011 והיה למוצר החדש לחלוטין הראשון של החברה תחת בעלות יצרנית הרכב ההודית טאטא, אשר רכשה את לנד-רובר ואת יגואר מידי פורד בשנת 2008.

    עוד ב-TheCar
    ריינג' רובר וולאר במבחן דרכים
    טאטא עושה ריינג' רובר 

     

    היות שלאיווק לא היה כל קשר לריינג' רובר המיתולוגי, למעט שימוש באותו דם, הוא התקבל בתחילה בקרירות על-ידי חובבי רכב רבים ברחבי העולם, אלא שההימור של לנד רובר התגלה מהר מאד כמוצלח. איווק הפך כמעט בן לילה לרב מכר ברחבי העולם כולו, ועד היום יוצרו ממנו כ-772 אלף יחידות. הצלחה זאת הייותה יסוד ליצירת מותג מובחן, ויוקרתי, נוסף בתוך לנד רובר.

    איווק מיוצר בבריטניה וגם בסין, ושוק הרכב הגדול ביותר בעולם אחראי גם לנתח הארי של המכירות של הדגם הזה. עד להשקת הדור השני שלו, בסוף השבוע כאמור, איווק היה הדגם הוותיק ביותר בקו המוצרים של לנד רובר, והיחיד שנולד לפני האיחוד של יגואר עם לנד רובר תחת חברת JLR.

    במבט ראשון קשה להבחין שמדובר בדור חדש לגמרי של איווק, או אפילו במתיחת פנים: מעצבי לנד רובר בחרו לשמור, במידה גדולה של צדק, על העיצוב המוכר והמוצלח שנראה נאה והרמוני גם כיום, והסתפקו באדפטציה כללית כדי להתאימו לקו העיצוב הנוכחי של המותג. כך, למשך, השבכה הקדמית הוקטנה מעט, הפנסים הקדמיים צרים יותר, עם חתימת LED שמוכרת מדגמי לנד רובר, וידיות הדלתות נשלפות כעת, ממש כמו ב-וולאר וביגואר I Pace.

     

    גם תא הנוסעים נאמן בעיצובו לאיווק היוצא, למעט מעבר לממשק התפעול החדש שמבוסס על שני מסכי מגע גדולים:  עליון למערכת המולטימדיה ותחתון לתפעול בקרת האקלים ומערכות שונות, ולמשטח מגע על גלגל ההגה – שבאמצעותו שולטים בתפריטים השונים.

    אלא שמתחת לכל הדברים המוכרים נמצאת פלטפורמה מודולרית מודרנית שאפשרה להגדיל את בסיס הגלגלים ב-2 ס"מ (268 ס"מ) ואת הרוחב ב-9 ס"מ מאד משמעותיים עד כמעט ל-2 מטרים (199 ס"מ!). פלטפורמה זאת תשמש את הדור הבא של הדגמים הקומפקטיים של לנד רובר ויגואר, והיא מותאמת לשימש בהנעה היברידית קלה (MEHV) והיברידית נטענת (PHEV).

     

     

    הגרסה ההיברידית הקלה של איווק משלבת בין יחידת מתנע/אלטרנטור במתח של 48 וולט עם סוללת ליתיום יון.  מתחת למהירות של 17 קמ"ש, כאשר לוחצים על הבלמים, המערכת מדוממת את המנוע ומאפשרת גלישה איטית עד לעצירה, וזאת בזמן שהסוללה החשמלית מספקת כח למערכות החשמל השונות ברכב. מערכת בלימה רגרנטיבית אוספת את אנרגיית העצירה לתוך הסוללה. לנד רובר עדיין לא פרסמה עם איזה מנוע תוצע המערכת ההיברידית הקלה, אבל ידוע שהיא תהיה זמינה כבר משלב ההשקה של המכונית. גרסה היברידית נטענת תוצע בעוד כשנה.

     

     

    ריינג' רובר איווק החדש יוצע עם מנועים מסדרת האיגניום: טורבו בנזין בהספקים של 200, 250 ו-300 כ"ס וטורבו דיזל בהספקים של 150, 190 ו-240 כ"ס. לכל המנועים מחוברת תיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה יחסי העברה והנעה כפולה, למעט גרסת הדיזל 150 כ"ס אשר תוצע גם עם תיבת הילוכים ידנית והנעה קדמית.

    איווק החדש מצויד בכל מערוכת הבטיחות האקטיביות ובשפע של אבזור, והוא אף מצליח לחדש: זה הדגם הראשון של לנד רובר שמצויד במערכת "מכסה מנוע שקוף" שמאפשרת לנהג לראות באמצעות מצלמות את הנעשה מתחת למכסה המנוע. בנוסף איווק מאפשר לראות על-גבי המראה המרכזית תצוגה רחבה שמתקבלת ממצלמה אחורית. בנוסף, הכלי צוייד גם בדור שני למערכת Terrain Response המפורסמת של החברה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בקרוב בכיכר המדינה: ריינג' רובר איווק החדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.