• Ad
  • בקורטיקה טוענים: יכולנו למנוע את התאונה של אובר

    תופסת טרמפ או מציגה אלטרנטיבה? עוד בטרם מוצתה חקירת התאונה הראשונה בהיסטוריה שבה נהרג אדם מפגיעת מכונית אוטונומית טוענים אנשי קורטיקה הישראלית: "אצלנו זה לא היה קורה"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מנהלי חברת 'קורטיקה' הישראלית, אשר מפתחת בינה מלאכותית לכלי רכב אוטונומיים, פרסמו היום (א') הודעה לעיתונות ובה הם טוענים שהתאונה שבה נהרגה בשבוע שעבר איילין הרצברג, שהיא האדם הראשון שנהרג מפגיעת מכונית אוטונומית, יכולה הייתה להימנע אם המכונית של 'אובר' הייתה מצוידת בטכנולוגיה שלהם.

     

     

    ימים ספורים לאחר התאונה, שהתרחשה בלילה שבין ה-17 ל-18 במרץ, הם העלו לעמוד היוטיוב של החברה סימולציה של סרטון שמנציח את הפגיעה באיילין הרצברג, לאחר שזאת עובדה על גבי המערכות שלהם. בכיתוב לסרטון נכתב ש: "הסרט מתוך תאונת הרכב האוטונומי של (חברת) 'אובר' בעיר טמפה, אריזונה, "הורץ" בתוך "מערכת התפישה האוטומוטיבית" של חברת קורטיקה. גברת הרצברג מזוהה כהולך רגל 0.9 שניות לפני רגע הפגיעה. היא מופיעה בתיחום של תיבה אדומה. האופניים מזוהים בתיחום של תיבה צהובה. אנו מעריכים כי המרחק שבו המערכת מזהה אותה הוא בערך 15 מטר".

     

     

    בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה היום (א') בישראל נטען ש"מדובר בפער של כ-16 מטר שהיה מאפשר לבלום ולהציל חיים אם אובר הייתה משתמשת בטכנולוגיה של קורטיקה". באותה הודעה מצוטט יגאל רייחלגאוז מנכ"ל קורטיקה: "מדובר בתרחיש שמאתגר יכולות טכנולוגיות. על המערכת לפענח את הסכנות בסביבה מורכבת שמשלבת אופניים, תיקים, מדרחוב והולך רגל. זיהוי הולכי רגל הוא אתגר מרכזי למערכות נהיגה עצמית, ועליו נשען פיתוח ענף הרכב האוטונומי. גם פתרונות עם דיוק של 99% אינם טובים מספיק כדי לאפשר את קיום הענף. אם התוכנה זיהתה הולכי רגל שעמדו קרוב לכביש היה עליה לחזות שייתכן ויתרחש בשניות הקרובות מקרה מסוכן, ולפקוד על הרכב לבלום להאטה עוד לפני ירידה לכביש של הולך רגל".

    בשלב זה, עוד בטרם פורסמו מסקנות חקירת התאונה שנגרמה עם המכונית של אובר, מוקדם עדיין להעריך מה גרם לה והאם מערכות החיישנים של המכונית זיהו את הרצברג ולא הפעילו נכון את המערכת או שהם לא זיהו אותה ולכן המערכת לא פעלה, ולכן מוקדם גם לדעת האם מערכת מתוצרת קורטיקה "הייתה עושה את העבודה".

    מה שברור מעל לכל צל של ספק זה שהחיבור בין תעשיות ההי-טק והרכב יוצר שיח חדש שלא היה מקובל בעבר בין יצרניות רכב. כזכור, לאחר שמכונית מתוצרת טסלה הייתה מעורבת בתאונה קטלנית שבה נהרג הנהג שלה, טען אילון מאסק – מייסד טסלה, שהתאונה נגרמה בגלל הטכנולוגיה של חברת 'מובילאיי' הישראלית שהותקנה במכונית. אמירה זאת גרמה לקרע בין מאסק ו'טסלה' לבין מובילאיי, אשר הפסיקו את שיתוף הפעולה ביניהן.

    הטכנולוגיה שבה נעשה שימוש במכוניות של אובר לא פותחה על-ידי אובר אלא על-ידי ספק משנה שלה, אשר מן הסתם מתחרה ב'קורטיקה' על אותו שוק, ואת ה"יציאה" של אנשי קורטיקה על 'אובר' אפשר לפרש ככזאת שנובעת מתסכול, או כניסיון לשיווק עצמי ותפיסת כותרות, או מתוך הכרה עצמית אמיתית בעליונות הטכנולוגיה שלהם, והתנהלות תקשורתית שאופיינית יותר לתעשיות ההי-טק מאשר לתעשיית הרכב.

    לדברי מייסדי קורטיקה, הטכנולוגיה שלהם מבוססת על מחקר של פעילות המוח שנערך על ידם בטכניון במשך ארבע שנים, שבמהלכו נחקרה פיסת מוח אנושי שנשארת חיה בתנאי מעבדה מסוימים. הטכנולוגיה של קורטיקה נקראת "בינה מלאכותית אוטונומית" והיא מדמה, לדבריהם, את תהליך הלמידה האנושי. חברת קורטיקה הוקמה בשנת 2007 על ידי קרינה אודינייב, יגאל רייחלגאוז ופרופ' יהושע זאבי, ועד היום גייסה יותר מ-69 מיליון דולר. החברה מעסיקה כמאה עובדים בתל אביב, חיפה, ביג'יינג וניו יורק.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.