תפריט

בנה מנוע של קורבט במדפסת תלת מימד

חובב רכב ופריק של טכנולוגיה השקיע 200 שעות עבודה וקצת פחות ממאה דולרים בתכנות ובהדפסת תלת מימד של מנוע LS3 עובד
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אחרי הסמארטפונים, הטבלאטים, הסמארט TV והרחפנים, מדפסות תלת מימד הן ככל הנראה הגאדג'ט הלוהט הבא שלא ידענו בכלל שאנחנו צריכים ובקרוב נתקשה לחיות בלעדיו.

היכולת ליצור בעזרת תוכנות הדמיה מודל תלת מימדי של כמעט כל דבר והאפשרות ליצוק לתוך מדפסת הלייזר המתוחכמת חומרים שונים מאפשרות, עם הרבה סבלנות וקצת ידע, ליצור למעשה כל מה שעולה על רוחכם – מהחלק שנשבר לכם בפריט אהוב במיוחד מימי ילדותכם, דרך יצירות אמנות ברמת דיוק מדהימה ועד חלקי חילוף שימושיים לאביזרים בבית או ברכב.

עוד ב-TheCar:
צרפת חנכה את הכביש הסולארי הראשון בעולם
ב.מ.וו מציגה: הולוגרמה במקום לוח מחוונים
האופנוען האוטומטי: הרובוט שמתיימר להביס את ולנטינו רוסי

עד היום, בשל מחירן הגבוה ומורכבות הפעלתן, במדפסות התלת מימד נעשה שימוש בעיקר בתחומי הרפואה וההיי-טק, וגם בקרב חברות ענק בתחום הרכב שעושת שימוש בהדפסת תלת מימד לבניית אבות טיפוס ולבחינתם של חלקים שונים, אולם מומחים טוענים שלא ירחק היום בו חברות המייצרות רכבים בהיקפים נמוכים כמו יצרניות רכבי על או חברות המתמחות בהתאמה אישית של רכבים יעברו לייצר רכבים בהדפסה.

בינתיים, עד שזה יקרה, מעת לעת אנו נדהמים מכל מני יצירות של פריקים של טכנולוגיה ומכוניות שמתכננים ומדפיסים דגמים פועלים בקנה מידה של חלקים מכניים שונים ומנועים.
אין ספק שהיצירה האחרונה בדמות מנוע סמול בלוק וי 8 מדגם LS3 שיצר בחור בשם אריק הראל היא מהמרשימות שנתקלנו בהן עד היום.

הראל, שבעבר כבר בנה במדפסת תלת מימד דגמים של דיפרנציאל אחורי, גיר ומנוע של טויוטה ומנוע בוקסר של סובארו WRX, החליט ללכת צעד אחד קדימה ולייצר במדפסת שלו העתק בקנה מידה 1 ל-4 ברמת דיוק גבוהה למנוע האמריקאי הבשרני שאפשר למצוא במכוניות שרירים כמו שברולט קורבט וקמארו.
מעבר לדמיון הוויזואלי המושלם, הדגם של הראל כולל גם את כל החלקים הפנימיים – הבוכנות, הטלטלים, גל הארכובה, גלי הזיזים והשסתומים – ממש כמו המנוע האמיתי.

הראל השקיע בפרויקט כ-200 שעות עבודה ועם הרבה סבלנות תכנן את החלקים על פי תמונות, מפרטים טכניים וקבצי CAD שאת כולם מצא באינטרנט.
בסופו של התהליך הוא הרכיב את המנוע וחיבר, במקום בו נמצא הסטארטר, מנוע חשמלי קטן שמזיז במהירות של 500 סל"ד את גלגל התנופה שמסובב את גל הארכובה ומזיז את הבוכנות ואת חגורת תזמון שמפעילה את גלי הזיזים שפותחים וסוגרים את השסתומים.