• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מהנדסי ב.מ.וו. שוקדים בימים אלה (בין השאר…) על פיתוח טכנולוגיה שתגמיש את הצרכים הפיזיים של תאי סוללות מבחינת גודל ומאפיינים גיאומטריים, וגם אם זה נשמע לרגע כמו "בעיה של מישהו אחר" קשה להפריז בחשיבות ההצלחה שלהם על העיצוב העתידי של מכוניות שבהן ניסע.

     

     

    סוללות חשמליות, בטכנולוגיה כזאת או אחרת, נמצאות כבר כעת לא רק במכוניות חשמליות טהורות אלא גם בהיברידיות והיברידיות-נטענות, ובעתיד הלא רחוק – ככל שטכנולוגיית ההיברידיות-הקלות (מערכות חשמל במתח של 48 וולט) יהפכו לנפוצות הן תימצאנה בכל מכונית חדשה שתעלה על כבישינו.
    אלא שלסוללות חשמליות, בין כל המגבלות האחרות שלהן כמו משקל, השראה חשמלית, עמידות לחום ולפיצוץ וצרות אחרות, יש כיום גם מגבלה פיזית שנובעת מן העיצוב שלהן. ככל שנדרשת סוללה גדולה יותר, שמורכבת ממספר גדול יותר של יחידות, כך היא מאלצת את מעצבי הרכב לוותר על יותר מרחב במקומות שונים בתחתית המכונית ו/או בתא המטען שלה.

    ב.מ.וו. השקיעה לא מכבר 200 מיליון אירו בהקמת מעבדת מחקר חדשה לתחום הסוללות החשמליות, אשר ממוקמת בפרברי "עיר הבירה" שלהם, מינכן שבגרמניה, וזו הושקה בנובמבר האחרון ותתחיל לפעול בתחילת השנה הבאה. המשימות של מעבדה זאת הן להתמקד בשיפור ביצועי הסוללה, תוחלת החיים שלה, בטיחות, טעינה, וגם עלויות. ב.מ.וו. לא תייצר בעצמה את הסוללות, אלא תקשור קשרים עסקיים עם יצרנים מתמחים ועם ספקי משנה לצורך זה, אבל אנשיה נחושים לשים יד על הטכנולוגיה עצמה – מכיוון שכפי שנאמר כאן קודם יש לה משמעות אסטרטגית עצומה בעתיד הנראה לעין של תעשיית הרכב.

     

     

    הטכנולוגיה המיידית שמפותחת על-ידם מוגדרת כ"דור חמישי" של סוללות ומתמקדת בתאים שמכילים ליתיום-יון, והסוללות שמהונדסות שם ממש ברגעים אלה יאגרו וישיבו אנרגיה בתוך המכונית החשמלית הטהורה הבאה של החברה, i9, אשר תושק בשנת 2021, כלומר בעוד פחות משלוש שנים.
    בשונה מן הסוללות עצמן, i9 דווקא תהיה מכונית "גרמנית" – קדימון שלה הוצג בדיוק לפני חודש באסיפה הכללית השנתית של החברה בדמות סקיצת העיצוב של iNext, והיא תיוצר במפעל הוותיק של ב.מ.וו. בדינגולפינג, גרמניה.

    בעת הצגת הקונספט הזה אמר הרלד קרוגר, יו"ר מועצת המנהלים של ב.מ.וו. ש"פרויקט iNEXT הוא עמוד השדרה שלנו לעתיד, וממנו ייהנו החברה כולה וכל מותגיה. בפעם הראשונה אנחנו משלבים את כל הטכנולוגיות המרכזיות של ניידות עתידית ברכב אחד. iNEXT הוא רכב חשמלי לחלוטין, מחובר (Connecred) באופן מלא ומציע נהיגה אוטונומית במידה רבה. בהמשך השנה נציג את מכונית הקונספט iNEXT במלואה".

    במקביל הכריזו אנשי בוואריה גם על כך שתהיה להם מכונית חשמלית נוספת, שתיקרא i4 ותיבנה במפעל של החברה במינכן. יחד עם i4 וגרסת הייצור של iNext יהיו לקבוצת ב.מ.וו. 12 דגמים חשמליים כבר בשנת 2025, בהם גם מיני E שתושק כבר בשנה הבאה, גרסה חשמלית טהורה ל-X3 שתושק בשנת 2020, גרסה בעלת טווח ארוך של i3, ומגוון דגמים חדשים אחרים (חשמליים והיברידים) שייבנו על שתי פלטפורמות ייעודיות חדשות החל משנת 2021 – FAAR – למכוניות בעלות הנעה קדמית, ו-CLAR למכוניות בעלות הנעה אחורית.

    קראו עוד: ב.מ.וו. מתעקשת על הנאה חשמלית

    על-פי פרסומים של החברה עצמה, המכוניות השונות יקבלו שלושה סוגים שונים של מארזים חשמליים: 30e, בהספק של 60 קילוואט, שתאפשר טווח נסיעה משוער של כ-450 ק"מ במכוניות הקטנות, 40e בהספק של 90 קילוואט, עם טווח של עד 550 ק"מ, ו-50e, בהספק של 120 קילוואט, לטווח של עד 700 ק"מ.

    סוללות שמיועדות למכוניות היברידיות-נטענות אמורות לאפשר להן טווח נסיעה "חשמלי" של עד 100 ק"מ לעומת פחות מ-50 ק"מ כיום, וכדי להרגיע את חובבי המותג ובעיקר את היכולות הדינמיות של מנועי בעירה פנימית מנסים הגרמנים לטעון שהביצועים הדינמיים של המכוניות "לא יאכזבו": לטענתם, מכוניות חשמליות מתוצרתם יאיצו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כ-3 שניות ועדיין יציעו טווח נסיעה מכובד, של עד 700 ק"מ.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.