בכיר באינטל: "מכוניות מעופפות" בתוך חמש שנים

מנהל קבוצת הרחפנים בענקית החומרה מעריך שבתוך עשור נשתמש במכוניות מעופפות ושהציבור יתרגל לכך. הסיבה: הגודש בכבישים
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

״תוך חמש שנים נתחיל לראות מכוניות מעופפות בשמיים״, טען במהלך סוף השבוע מנהל קבוצת הרחפנים בחברת  אינטל אניל נאנדורי בראיון לאתר האינטרנט הטכנולוגי cent. אנדורי סייג מעט את הדברים בראיון ואמר ש״בעוד חמש שנים זה לא יהיה ככל הנראה בסדר גודל משמעותי אבל בתוך עשור נראה מוניות מעופפות. זאת העבודה שלנו לגרום לזה לקרות״.

המחלקה של אנדורי עוסקת בעיקר באוטומטיזציה של רחפנים לפעולות מסחריות, למשל בבדיקת עמידות מבנית של גשרים ובמופעי חוצות מרהיבים כמו זה שפתח את אולימפיידת בייג'ין או בסופרבול האחרון. את החזון שלו לשמיים מלאים במכוניות הוא מסביר בצורך כלכלי שיגרום לאנשים להתחיל לבטוח בתעופה יומית.

 

 

״אנשי עסקים יכולים להתחיל לבדוק איך המודל הכלכלי הזה פועל בתנאי שטח מציאותיים״, הוא מסביר. ״כשמנתחים את זה, מבינים שזה עומד לקרות בגלל מספר סיבות, והראשונה בהן היא הגודש בכבישים שנעשים צפופים יותר ויותר. סיבה נוספת היא העובדה שאנשים בתקופתנו מחפשים סיפוקים מידיים והם ידרשו שמוצרים שהוזמנו על-ידם באינטרנט יישלחו אליהם במהירות. ברגע שאנשים וממשלות יפנימו שהרעיון הזה הינו אפשרי אנחנו נתחיל לראות את הרגולציה משתנה״.

כשנאדורי נשאל מה יקרה מבחינה ציבורית לאחר התאונה הראשונה של המכוניות המעופפות, הוא השיב באופן נחרץ ש״מדובר בסוגיה שהתעשייה צריכה לקחת בחשבון. אנחנו חייבים להכיר בכך. מצד שני עלינו להבין שהטכנולוגיה מסוגלת לפתור את זה. סיטואציה כזאת עלולה אמנם להאט את הפיתוח אבל היות שקיימת כדאיות כלכלית, והגודש בכבישים מהווה בעיה – הרי שזה מחסום שבסופו של דבר ייחצה״.

״אנשים מקבלים את העובדה שעשרות אלפי אנשים נהרגים בתאונות דרכים ולמרות זאת הם עדיין עולים על ההגה. ברגע שאנשים יפנימו כמה זמן נחסך להם הם ירגישו שגם הם "חייבים" לקבל מכוניות מעופפות ומיד. תמיד יהיו "מאמצים מוקדמים" (early adopters) שיהיו מוכנים לקחת סיכונים גדולים יותר, אבל ככל שיחלוף זמן יותר ויותר אנשים ירגישו עם זה בנוח״.

עתיד התחבורה, על כך מסכימים רוב העוסקים בנושא, יהיה הרבה יותר מורכב ממה שמוכר לנו כיום ומספר חברות מסחריות כמו Ehang ו'אובר' כבר מפתחות מוניות אוויריות ומבטיחות שהן ירחפו מעלינו כבר בשנת 2023. במקביל יאומצו גם פתרונות תחבורה חדשים נוספים – החל מן ההיפרלופ וכלה בנסיעה בתוך מנהרות תת קרקעיות כמו בחזון שמקדם אלון מאסק.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.