• Ad
  • אופל משיקה בו זמנית בישראל שני דגמי קרוסאובר חדשים שמבוססים על דגמי פיג'ו, ואלה פותחים עידן חדש תחת כנפי פיג'ו-סיטרואן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בדיוק שנה לאחר עסקת הרכישה של אופל, נכנס בישראל המותג הגרמני באופן רשמי לעידן פיג'ו-סיטרואן עם השקה בו זמנית של שני קרוסאוברים חדשים. 'קרוסלנד X' ו'גרנדלנד X' הם כלים שמבוססים על פלטפורמות משותפות לאופל ולבעלת הבית הצרפתית של המותג הגרמני, ופיתוחם החל עוד לפני עסקת הרכישה. 'קרוסלנד X' מבוסס על פיג'ו 2008 ואילו גרנדלנד X הוא הגרסה הגרמנית לפיג'ו 3008.

    שתי המכוניות מגיעות בעיתוי מעולה עבור היבואן המקומי אשר עד עתה נאלץ להביט בעיניים כלות בחגיגת הקרוסאוברים בשוק הישראלי, חגיגה שהגיעה לשיא חדש מתחילת השנה עם צמיחה בשיעור של 27% ברכישת קרוסאוברים. כלים אלה מהווים כעת כבר כשליש מסך המכירות בשוק הרכב הישראלי, וכדי לבצוע לעצמן נתח משמעותי מן העוגה החליטו היצרנית והיבואנית לתמחר את שני העולים החדשים "ראש בראש" מול מתחריהם. מחירו של קרוסלנד מתחיל ב-115 אלף ש"ח ומחירו של גרנדלנד ב-140 אלף ש"ח.

    בשונה מן העיצוב המוחצן של מוצרי הדור החדש של פיג'ו, באופל מאמינים בינתיים בתדמית סולידית ולכן בחרו שלא להמר. שני הקרוסאוברים לא פורצים דרך בעיצובם אבל מזוהים באופן ברור ומיידי עם הקו העיצובי של אופל, בעיקר בפרופיל שבו חוזר אלמנט הגג הנפרד וה"צף" שמאפיין את 'אסטרה' ואת 'אדם'. הגישה המתונה מאפיינת גם את עיצוב תא הנוסעים של שתי המכוניות, והוא נראה כמו שכפול של סביבת הנהג באסטרה. עיצוב כזה יזכה ודאי להערכה של קהל לקוחות סולידי ושל חובבי אופל, ושל מי שלא מתחברים אל העיצוב הנוכחי של הצרפתים.

    עוד ב-TheCar
    אופל אינסיגניה החדשה בישראל
    ראיון: מנהל התפעול של אופל בישראל
    אופל קורסה חשמלית ב-2019



    שני הדגמים מוצעים בישראל עם מנועים מתוצרת פיג'ו:  מנוע ה-1.2 ליטר טורבו התלת-צילינדרי מוכר ממספר דגמים של פיג'ו וסיטרואן, וגם כאן הוא מחובר לתיבת ההילוכים האוטומטית עם שישה יחסי העברה מתוצרת איישין היפנית.

    בקרוסלנד מגיע מנוע זה בגרסת ה-110 כ"ס ואילו בגרנדלנד הגדול הוא מפיק 130 כ"ס. בחירת היבואנית להביא את גרנדלנד עם מנוע זה היא כורח המציאות היות שבשונה מפיג'ו 3008 גרנלנד לא מוצע עם מנוע 1.6 טורבו. בהמשך השנה תתווסף אפשרות למנוע דיזל, ואילו בשנה הבאה תוצע גם גרסה היברידית נטענת שתזכה להטבת מס משמעותית. 

    בצעד מבורך שמה היבואנית דגש על מערכות בטיחות מקוריות אשר מותקנות על קו הייצור, וזאת למרות הפיתוי הכלכלי שנובע מן העיוות שיצרו בישראל משרדי התחבורה והאוצר. אנשי אופל התגברו על הפיתוי הכלכלי ובחרו שלא לייבא את המכוניות בלי מערכות מקוריות (ואז להתקין עליהן בארץ מערכות מתוצרת מובילאיי). תחת זאת מוצעת "חבילת OpelEye" שכוללת בשני הדגמים, כסטנדרט, התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת ערנות לנהג, זיהוי תמרורים, והתרעת סטייה מנתיב הנסיעה. בגרנדלנד כוללת מערכת ההתרעה מפני סטייה מנתיב גם תיקון סטייה אוטונומי וכן התרעה מפני תנועה בשטחים מתים. עם זאת, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית לא מוצעת אף לא כאופציה.

    אופל קרוסלנד X מתייצב מול המיני-קרוסאוברים דוגמת רנו קפצ'ור, ניסאן ג'וק, יונדאי קונה ומאזדה CX3, אבל הוא מאגף את הקטגוריה מלמטה – כלומר מטריטוריית המחיר של סיאט ארונה.

    אורכו, 421 ס"מ, ממוצע לקטגוריה אבל בסיס הגלגלים נדיב למדי עם 260 ס"מ (כמו יונדאי קונה). לפחות מבחינת  המידות והמחיר הוא כמעט חופף למוקה X הוותיק, אשר מבוסס על שברולט טראקס ויוסיף להימכר במקביל, עד שייפרוש לגמלאות בשנה הבאה.

    מחיר המחירון של אופל קרוסלנד X מתחיל ב-115 אלף ש"ח ברמת אבזור בסיסית שכוללת מערכת מולטימדיה מקורית, חיישני גשם ואורות, וחישוקים קלים בקוטר "16. תמורת 125 אלף ש"ח מוצעת גרסת אבזור נדיבה יותר שכוללת גם ריפודים משולבי עור, צביעה דו-גוונית, בקרת אקלים מפוצלת ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון. בתקופת ההשקה מוצעת – ללא חיוב נוסף – "חבילת פרימיום" שכללת התנעה ללא מפתח וגג שמש פנורמי, שמחירם הרגיל הוא 5,000 ש"ח.

    אופל גרנדלנד X נכנס אל מרכז קטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים עם תג מחיר התחלתי של 140 אלף ש"ח, כלומר כ-5,000 ש"ח פחות ממחיר הבסיס של פיג'ו 3008 אשר מוצע עם מנוע דיזל. בדגם הבסיסי כוללת רשימת האבזור של גרנדלנד מערכת מולטימדיה מקורים ומצלמה אחורית, חיישני חניה מקורים מלפנים ומאחור, חיישני גשם ואורות וחישוקים קלים בקוטר 18 אינטש. עם זאת, בקרת אקלים מפוצלת מוצעת רק ברמת גימור "אינובישן", תמורתה יש להוסיף 15 אלף ש"ח, וזאת כוללת גם מפתח חכם, ריפודים משולבי עור ומשטח טעינה אלחוטי. במסגרת ההשקה מוענקת בנוסף "חבילת פרימיום", כלומר גג שמש פנורמי וחישוקי 19 אינטש שמחירם הרגיל הוא 5,000 ש"ח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אופל קרוסלנד X וגרנדלנד X בישראל. החל מ-115 אלף ש"ח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.