• Ad
  • אופל יוצאת לדרך חדשה: תחסוך בייצור ותתמקד בהנעה אלטרנטיבית

    אופל, כעת תחת בעלות פיג'ו-סיטרואן, הציגה תכנית אסטרטגית שבמסגרתה תקצץ את עלויות הייצור ותתמקד בהנעה אלטרנטיבית. הכיוון: ליצור בידול מן האחיות הצרפתיות. האם זה יספיק כדי לחלץ את אופל מן הבוץ?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תשעה חודשים לאחר ההכרזה על רכישת אופל על-ידי פיג'ו-סיטרואן מידי ג'נרל מוטורס כינסו היום (חמישי) בכירי החברה מסיבת עיתונאים במטה החברה בעיר רוסלסהיים שבגרמניה, ובה הכריזו על יציאה לדרך חדשה.

     

    מנכ"ל אופל מישל לושלר

    התוכנית האסטרטגית שהוצגה על-ידם מתמקדת בהפחתת עלויות ייצור ובפיתוח מואץ של מערכות הנעה אלטרנטיביות, וזאת, בין השאר, על מנת לבדל את המותג הגרמני מאחיו החדשים מצרפת.

    כך, בעוד שפיג׳ו וסיטרואן צפויות להציג דגם ראשון של מכונית חשמלית רק בעוד יותר משנתיים, אופל מתכוונת שארבעה מתוך תשעה דגמים שהיא תשיק במהלך התקופה הזאת יהיו חשמליים או בעלי הנעה היברידית נטענת ('פלאג אין').

    בכירי אופל הצהירו שהחברה הציבה לעצמה מטרה להיות יצרנית עם ממוצע פליטות ה-CO2 הנמוך באירופה, וכן שעד לשנת 2024, כלומר בתוך שבע שנים – כל דגם של אופל יוצע גם בגרסה חשמלית או היברידית.

    אופל, שהייתה בבעלות ג'נרל מוטורס מאז שנת 1929, הפסידה ב-17 השנים האחרונות כ-15 מיליארד דולר, ובסיכום 2016 הפסידה יותר מרבע מיליארד דולר. האסטרטגיה החדשה נועדה  להפסיק את הדימום המתמשך ולעבור לרווח, ובמסגרתה יצומצמו כבר במהלך השנתיים הקרובות עלויות הפיתוח והייצור ב-700 אירו לכל מכונית ועלויות השיווק בכ-10%.

    במהלך 2018 ו-2019 יושקו תשעה דגמים חדשים אשר יתבססו על פלטפורמות קיימות של פיג'ו-סיטרואן, וזאת בשונה מן הדגמים הנוכחיים שמבוססים על פלטפורמות של ג'נרל מוטורס. ב-2018 יושק דור חדש למסחרית הקטנה 'קומבו', וזאת תתבסס על ברלינגו'. ב-2019 יושק דור חדש לחלוטין ל'קורסה', שיתבסס על פלטפורמת ה-C3/208.

    בנוסף, כל מכוניות הנוסעים של החברה יתבססו בעתיד על שתי פלטפורמות בלבד, במקום על תשע כיום, ומספר משפחות המנועים יצומצם מעשרה לארבעה. בין השאר ניפרד ממש בקרוב ממנועי EcoTec הגרמנים/אמריקנים אשר יוחלפו על-ידי מנועי PureTec הצרפתים, החדישים מהם.

    אופל מתכוונת גם לחזק את כוחה בתחום המסחריות הקלות ולהגדיל את היקף המכירות שלהן בכ-25%, בין השאר על-ידי חדירה לכ-20 שווקים שבהם היא לא מיוצגת כרגע.

     

    יו"ר פיג'ו-סיטרואן-אופל קרלוס טווארס

     

    חשוב להדגיש שקברניטי אופל לא הבהירו מה צפוי להבדיל בין דגמי אופל לבין דגמי פיג'ו או סיטרואן או לייחד אותם, ועל אף שהצהירו שפעילות המחקר והפיתוח תוסיף להתבצע מגרמניה הם לא ממש פרטו יותר מידי בנוגע לאופיו העתידי של המותג הגרמני, למעט התמקדותו בהנעה אלטרנטיבית.

    אפשר להניח שאופל תוסיף להציע קו שמרני וקלאסי ביחס לסיטרואן, אשר מדגישה נועזות עיצובית ונוחות נסיעה; ומיתוג עממי ביחס לפיג׳ו היוקרתית-למחצה. בעיקר לא ברור האם וכיצד יתקיים ייחוד לאופל בפלחי השוק העיקרים – למשל בין 'אסטרה' לבין פיג'ו 308 או בין 'גרנדלנד' לבין פיג'ו 3008.

    ההישגים הכלכליים של התוכנית האסטרטגית החדשה, כך הצהירו מישל לושלר, מנכ"לה החדש של אופל וקרלוס טווארס, יו"ר פיג'ו-סיטרואן-אופל, יהיו מעבר לתזרים מזומנים תפעולי חיובי באופן כמעט מיידי, מעבר לרווח תפעולי של 2% כבר בשנת 2020 ורווח תפעולי של 6% עד לשנת 2026.

    לדבריהם, הסינרגיות בין פיג'ו-סיטרואן לבין אופל – ובעברית: שימוש במכלולים משותפים וברכש משותף, יחסכו לחברה 1.1 מיליארד אירו עד לשנת 2020 ו-1.7 מיליארד אירו עד לשנת 2026.

    לושלר וטווארס הצהירו שבהתאם לתוכנית אופל לא תסגור אף מפעל ייצור קיים שלה באירופה, אולם חלק מן העובדים יפוטרו או שרוב העובדים "יעברו לתוכנית עבודה יצירתית" שתכלול גמישות בזמני העבודה שלהם (וברמת השכר – א.ד.). עם זאת, השניים נמנעו מלפרט בדיוק במה דברים אמורים, ויודגש שמדובר בנקודה רגישה מאד בגרמניה, שבה מעוגנים יחסי העבודה בהסכמים קפדניים שכל נגיעה בהם מעוררת שביתות מיידיות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.