• Ad
  • אופל ממצבת את עצמה כיצרנית מתקדמת מבחינת מערכות ההנעה ובבואה לחשוף את הדור השישי של קורסה היא הציגה ראשית לכל את הגרסה החשמלית הטהורה. כעת מגיע תורן של הגרסאות שגם יימכרו בישראל...
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כחודש לאחר שחשפה את הגרסה החשמלית שלה חשפה אתמול (ב') אופל את גרסאות ההנעה הקונבנציונלית של הדור השישי של קורסה, עם שלוש אופציות למנועי בנזין ומנוע טורבו-דיזל אחד.

     

     

    קורסה החדשה פותחה בשיתוף פעולה בין אופל לבין בעלת הבית שלה, פיג'ו-סיטרואן, והיא בנויה על הפלטפורמה המודולרית החדשה של הקבוצה, CMP, אשר תוכננה מראש לשאת לא רק את פיג'ו 308 וסיטרואן C3, כמו גם את כל המיני-קרוסאוברים של ארבעת המותגים (כולל DS) – אלא גם את הגרסאות החשמליות הטהורות שלהם ואת הגרסאות ההיברידיות.

    גרסת הבסיס של קורסה באירופה מוצעת עם מנוע אטמוספירי בנפח 1.2 ליטר שמספק 75 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים רגילה, וזאת מוצעת בגרמניה תמורת 14,000 אירו וכוללת סט מלא של אמצעי בטיחות. הגרסה הראשונה שמעניינת גם אותנו, בישראל, מונעת באמצעות מנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי של פיג'ו-סיטרואן שמספק 100 כ"ס וכ-21 קג"מ ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית עם שמונה יחסי העברה. באירופה מוצעת גרסה זאת, גם עם תיבת הילוכים ידנית.

    הגרסה החזקה של קורסה מונעת באמצעות אותה קומבינציה של מנוע ותיבה אוטומטית אבל מספקת 120 כ"ס וכ-24 קג"מ, ומאיצה ל-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות ולמהירות מרבית של 207 קמ"ש. גרסה זאת לא מוצעת עם תיבה ידנית.

    מנוע הטורבו-דיזל של קורסה, בנפח 1.5 ליטר, מספק 102 כ"ס ו-26 קג"מ של מומנט וכדי לפלוט כמות קטנה ככל האפשר של מזהמי אוויר מותקן עליו ממיר קטליטי מסוג "חמצון פאסיבי" מסוג SCR עם לוכד חלקיקים (DPF) וסופח תחמוצות חנקן שמבוסס על מסנן אוריאה.
    מה שתורם לביצועים דינמיים משופרים של המכונית החדשה הוא חיסכון ניכר במשקל: מהנדסי אופל הצליחו להפחית כ-40 ק"ג ממשקל המרכב, 15 ק"ג ממשקל המנוע, 2.4 ק"ג ממשקל מכסה המנוע וכן הלאה, ובסך הכל השילו כ-108 ק"ג או כ-10% ממשקל הדגם הישן שעוזב אותנו במנוחה.

     

     

    כל הגרסאות של קורסה החדשה מצוידות בסט מלא של מערכות סיוע לנהג ובהן בלימה אוטונומית, התרעה אקטיבית מפני סטייה מנתיב נסיעה, בקרת שיוט אוטומטית מבוססת מכ"ם, זיהוי תמרורים, וחיישני חניה היקפיים. גרסאות יקרות יותר מקבלות גם התרעה מפני כניסה לנתיב חסום, ומערכת חניה אוטונומית. מערכת המולטימדיה נשקפת מבעד למסך מגע בגודל 7.0 אינטש, או – בגרסאות האבזור הבכירות – 10 אינטש. באירופה אופל מציעה עם קורסה גם התממשקות לשירותי המידע של "אופל Connect".

    כזכור, זכיון היבוא של אופל עבר השנה מחברת שלמה לחברת דוד לובינסקי, יבואני פיג'ו-סיטרואן, והם צפויים להתחיל לייבא את קורסה החדשה בתחילת השנה הבאה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אופל חשפה את גרסאות ההנעה הרגילה של קורסה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.