תפריט

אוטוליב תקרא לתיקון של עד 400,000 מכוניות

לא רק טקאטה: היצרנית הגדולה בעולם של כריות-אוויר תקרא לתיקון של כריות-אוויר וקדם-מותחני חגורות בטיחות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

חברת אוטוליב השבדית, היצרנית הגדולה ביותר של כריות-אוויר בעולם, הודיעה בסוף השבוע למינהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA) על כוונתה לקרוא לתיקון של קדם-מותחני חגורות בטיחות ושל מנגנוני הפעלה של כריות-אוויר.

 

כריות אוויר אוטוליב - 441

 

הבעיה: עד כה לא פורסמה רשימת הדגמים שייקראו לתיקון אולם החברה כן ציינה שהיא מספקת חלקים כאלה ל-1,300 דגמים שונים של כלי רכב מתוצרת יצרניות רכב שונות, ושלהערכתה מדובר ברכיבים שהותקנו ב"עד 400 אלף כלי רכב".

הכשל החמור יותר, כך נראה, הוא במנגנון ההפעלה של קדם-מותחני חגורות בטיחות אשר כמותו יוצרו בין השבוע השני של אפריל 2015 ועד לשבוע השני של אוקטובר השנה.

 

 

קדם-מותחני חגורות מופעלים בעת תאונה על-ידי מערכת ההפעלה של כריות-האוויר והם מהדקים את חגורות הבטיחות של הנהג והנוסע שלצידו כדי להרחיק אותם מכרית-האוויר ומן השמשה הקדמית ולהצמיד אותם למסעדי המושבים.

 

אוטוליב קדם מותחנים 004

 

אנשי אוטוליב גילו שבמערכות שיוצרו במהלך כחצי שנה עלול מנגנון ההפעלה של קדם המותחנים להתפוצץ באופן לא מבוקר ולעוף בתוך תא הנוסעים באופן שעלול לפגוע באחד מיושבי המכונית.

התקלה האחרת, שלא קשורה לראשונה, היא במנגנוני ההפעלה של כריות-אוויר, כלומר במערכת האלקטרונית שמחוללת את הפעלתן בעת תאונה. תקלה זאת התגלתה במערכות שיוצרו בין 16 ביולי ועד ל-4 בנובמבר השנה. במקרה של תאונה עלולה המערכת הפגומה שלא לפתוח כלל את כריות-האוויר ולא להפעיל את קדם המותחנים.

שתי התקלות התגלו במסגרת בקרת האיכות של החברה עצמה ומבלי שדווח על נפגעים בתאונות, ומכיוון שמאד סביר שחלק מן המכוניות שבהן הותקנו חלקים פגומים עדיין לא עלו לכבישים – סביר שהקריאה ללקוחות לתיקון תכלול מספר קטן יותר של כלי רכב ואילו מכוניות שלא נמסרו יתוקנו עוד לפני מסירתן.

דובר מטעם חברת אוטוליב מסר ביום שישי שהחברה נמצאת בקשר עם כל יצרניות הרכב להן היא מספקת חלפים כדי לקבוע באילו כלי רכב הותקנו החלקים הפגומים.