• Ad
  • פורד F-150
    פורד מפתחת גרסה חשמלית טהורה לכלי הרכב החשוב ביותר שלה בארה"ב. יושק כבר בשנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בצל השיחות והמגעים שמתנהלים בין קבוצות פולקסווגן ופורד בנוגע לשיתוף פעולה בייצור של כלי רכב מסחריים, ושימוש משותף בפלטפורמה לכלי רכב חשמליים, נחשפו אתמול בארה"ב תמונות ריגול ראשונות של אב-טיפוס לטנדר F-150 חשמלי. עצם הכוונה של פורד לפתח ולבנות כלי כזה ידועה מזה זמן, וכמה מבכירי החברה אף התבטאו בקשר לכך, אבל זאת הפעם הראשונה שצלם ריגול אמריקני מצליח לצלם כלי רכב כזה – תחת הסוואה מלאה – כאשר הוא מחובר לעמדת טעינה חשמלית.

     

     

    התמונות שנחשפו מגלות טנדר סדרתי רגיל, אשר משמש רק כ"פרד ניסויים" למכלולי ההנעה החשמלית, וחדי עין יכולים להבחין שם בשלושה דברים מעניינים: ראשית, אב הטיפוס החשמלי מוגבה מעט ביחס לדגם הרגיל (מה שמעיד על כך שמהנדסי פורד מיקמו את הסוללות מתחת למרכב, כמו בכלי רכב חשמליים רבים אחרים). שנית, יש לו צינור מפלט (אם כי פרשנים מעריכים שמדובר ביחידת דמה שנועדה להסוות את הדבר האמיתי) ושלישית – כבל הטעינה החשמלי מחובר לעמדת הטעינה באמצעות תקע J1772 סטנדרטי (אשר שכיח בארה"ב וביפן לחיבורי חשמל בעוצמה בינונית), ומצד שני הוא מחובר לחלקו הקדמי של הטנדר – וזה לא יהיה – ככל הנראה – המיקום של תקע הטעינה בטנדר מייצור סדרתי.

    מיותר כמעט להזכיר ש-F-150 הוא הטנדר הנמכר ביותר בארה"ב: פורד מכרה ממנו יותר מ-900 אלף יחידות בארה"ב לבדה בשנה שעברה, וזה גם כלי הרכב הנמכר ביותר שם מכל סוג או תצורת גוף. פורד ייצרה ומכרה ברחבי העולם כולו יותר ממיליון יחידות של F-150 בשנה שעברה, וזה עושה אותו לדגם הנמכר והרווחי ביותר של החברה הזאת. באופן טבעי, סדרה F של פורד היא גם זאת שמניבה ליצרנית הרכב השנייה בגודלה באמריקה את הרווחים הגבוהים ביותר. אין זה עניין של מה בכך כאשר יצרנית רכב גדולה מציעה כלי רכב שלא צורך כמעט חלקי חילוף או טיפולי תחזוקה ומתחרה במוצר הרווחי ביותר שלה עצמה.

     

     

    לפורד, כמו למתחרות שלה מבית, יש גם גרסה היברידית של F-150, אבל למרות "אגזוז ההטעיה" של הרכב שצולם לא מדובר בגרסה של אותו הטנדר אלא במערכת הנעה שונה וחדשה לחלוטין. לפני כחודש, במפגש משקיעים שנערך במסגרת תערוכת דטרויט, התבטא ג'ים פארלי, נשיא פורד לשווקים הגלובליים, ואמר שהחברה מפתחת גרסה חשמלית טהורה למוצר החשוב ביותר שלה.
    ככל הידוע, וזה דבר שעלול לסבך קצת את המגעים עם פולקסווגן, פורד נמצאת כבר במהלך מתקדם של "חישמול (כמעט) כל הדגמים שלה", אם כי לא ברור אם כוונת אנשי פורד היא לגרסאות הנעה היברידיות (שלא דורשות שינויי מרכב משמעותיים בגלל גודל הסוללות) או שהיא מתקדמת גם עם גרסאות חשמליות טהורות שלהם.

    תמונות הריגול מגלות אמנם שהפיתוח של F-150 החשמלי נמצא בעיצומו, אבל בשלב זה אין עדיין אף פרט אודות המפרט הטכני שלו או לגבי המועד המשוער שבו הוא יושק בארה"ב. רמז יחיד, ממנו אפשר ללמוד שהטנדר החשמלי הזה יושק לכל המאוחר בשנה הבאה, נמסר לפני מספר חודשים על-ידי נשיא החברה, ביל פורד, במסגרת חגיגות 100 השנים למפעל 'רוז" של פורד בדירבורן, מישיגן. באותו מעמד אמר פורד ש"F-150 ההיברידי של דגם 2020 (מושק בארה"ב ב-2019 – ג.מ.) עומד להיות משאית שלוקחת אותך רחוק יותר מבלי להקריב כוח, משאית שעוזרת לך לעשות יותר כאשר אתה מגיע לשם עם חשמל לכל דבר – החל בכלי העבודה שלך ועד לציוד מחנאות שלך… אנחנו מתכוונים להוביל בחדשנות… בין אם במנועי בנזין, דיזל, הנעה היברידית, או – בבוא הזמן – הנעה חשמלית מלאה – ואנחנו יכולים להבטיח ש(לטנדר הזה) יהיה מספיק כוח ושהוא יישאר בנוי כ"פורד קשוח". ביל פורד ציין שהגרסה החשמלית תושק בשנת 2020, ואם זה יקרה בחלק השני של השנה הרי שהדגם הזה ייקרא בארה"ב דגם 2021.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אב טיפוס של פורד F-150 חשמלי נחשף בתמונות ריגול

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.