נבחרת
הכותבים
TVR חוזרת לחיים בסערה: יצרנית רכבי הספורט הבריטית חושפת דגם חדש

TVR חוזרת לחיים בסערה: יצרנית רכבי הספורט הבריטית חושפת דגם חדש

אחרי שכולם כבר היו בטוחים ש-TVR שייכת להיסטוריה, יצרנית רכבי הספורט הבריטית שוב עומדת על הרגליים ומשיקה את הגריפית' החדשה עם 500 כ"ס ופלטפורמה חדשנית


אחרי כעשור וחצי מטלטלים, נראה שיצרנית רכבי הספורט הבריטית TVR חוזרת לדרך המלך עם חשיפת הגריפית' החדשה – מכונית קופה מרשימה בעלת מראה עוצמתי ומנוע וי 8 המפיק 500 כ"ס.

בשנת 2004 יצרנית רכבי הספורט הקטנה נרכשה על ניקולאי סמולנסקי, בנו בן ה-24 של אוליגרך רוסי. בתחילה היו מי שקיוו שהרוכש החדש יוכל לספק ליצרנית את תזרים המזומנים שתמיד היה כה חסר לה, אך לאחר זמן קצר סמולנסקי, שאולי היו לו כוונות טובות, הצליח לסבך את החברה, לפצל אותה ולגרום למעשה להפסקת הייצור.

אחרי כמה שנים של סחרור וחובות שתפחו היו רבים שהספידו את TVR והיו בטוחים שכמו יצרניות רכב רבות מהממלכה המאוחדת גם היא תהפוך ללא יותר מזיכרון נוסטלגי, אבל ב-2013 סמולנסקי ניאות למכור את המותג על כל שברי החברות אליהם פוצל ללס אדגר, מיליונר בריטי שעשה את הונו מחברה לפיתוח משחקי מחשב, וזה החל בדרך האררוכה לשיקום החורבן הלא פשוט שהשאיר אחריו בנו של האוליגרך הרוסי.

אדגר חבר לגורדון מארי, המתכנן האגדי של כמה מרכבי הפורמולה 1 האייקונים מעולם ולקווזוורת', במטרה להחזיר את TVR למפה עם מכונית שתציג ביצועים, עיצוב ויכולות שאמורות לאתגר בין היתר גם את הדור העדכני של מכונית הספורט האייקונית בעולם, ה-911 של פורשה.

הגריפית' מציגה עיצוב כוחני אבל לא מצועצע מדי המשלב בין קווים ספורטיביים מודרניים להשראה מדגמי עבר של החברה כמו הדורות הקודמים של הגריפית' והטוסקנה. מתחת למעטפת ניתן למצוא פלטפורמה חדשה לגמרי שפיתח מארי המשתמשת בארכיטקטורת iStream שאמורה להעניק לה אחיזה חסרת תקדים הודות ליכולות הצמדה אווירודינמית קיצוניות במיוחד.

הפלטפורמה והמרכב עשויים רובם מסיבי פחמן שיחד ובעזרת תכנון קפדני מביאים את הגריפית' להציג חלוקת משקל מושלמת בין הסרנים ומשקל עצמי נמוך יחסית לרכב כזה של 1,250 ק"ג.

על ההנעה אחראית יחידה הנעה הכולל מנוע וי 8 בנפח 5.0 ליטרים מתוצרת פורד שעבר טיפול אצל קוזוורת' ומפיק כעת 500 כ"ס המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית Tremec Magnum XL. הביצועים, כפי שאתם מנחשים, מכובדים למדי ומהירות תלת ספרתית נרשמת בתוך בדיוק 4 שניות בדרך למהירות מרבית של מעל ל-320 קמ"ש.

על העצירה אחראים בלמים אימתניים עם קליפים בעלי 6 בוכנות מקדימה ו-4 מאחור. בעוד שבעבר הרכבים של TVR הציעו חווית נהיגה מאוד ישירה ללא שום עזרים אלקטרוניים, ב-2017 ניתן לפגוש בגריפית' את השומרים האלקטרונים המקוריים אך ב-TVR מבטיחים הנדסה ותכנון חכם של מערכות הבטיחות כדי לא לפגוע בחווית הנהיגה הבסיסית.

"החשיפה של הגריפית' היא השיא של כמעט שלוש שנים של עבודה בלתי נלאית של הקבוצה, וכולנו גאים להיות מסוגלים להראות את TVR עומדת שוב על הרגליים", ציין בגאווה אדגר הבעלים.
"הגריפית' החדשה היא מכונית שרירים בריטית אמיתית אבל כזאת שבניגוד לעבר לא עושה שום פשרות בכל הנוגע לשימושיות יום יומית".

500 היחידות הראשונות של הגריפית' המודרנית יוגדרו כגרסת השקה מיוחדת, ורובן כבר הוזמנו מראש על ידי לקוחות נאמנים של המותג שאף הפקידו מקדמה מכובדת כדי להיות בין הראשונים שיקבלו את המכונית החדשה ב-2019 בעבור סכום התחלתי של כ-90 אלף לירות שטרלינג שיכול גם להגיע לכמעט כפליים בהתאם למפרט בהתאמה אישית של הרוכשים.

ב-TVR מקווים ש-500 היחידות של גרסת ההשקה ירדו מפסי היצור, כאמור, ב-2019, צופים להכפיל את יכולת הייצור ל-1000 יחידות ב-2020 ובתוך חמש שנים להתייצב על מחזור מכירות שנתי של כ-2,000 מכוניות.

 

 


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: