• Ad
  • הונדה תפתח מכונית עם רגשות

    הונדה וענקית התקשורת היפנית Sofbank הכריזו על הקמת מעבדת מחקר משותפת במטרה לפתח רכב עם מערכת חיישנים שתזהה את מצב רוחו של הנהג, תפעיל את הרכב בהתאם ותשוחח עם הנהג בנסיעות ארוכות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    pepperבכל מכונית מודרנית יש המון חיישנים. יש כאלה שאחראים על פעילותו התקינה של המנוע, אחרים מקושרים למערכת העברת הכוח, בגלגלים יש חיישנים שמוודאים שהבלמים לא ינעלו ושהרכב לא יאבד אחיזה, ויש גם חיישני חניה בפגושים, חיישני אורות, חיישני גשם וחיישן של מערכת בקרת האקלים.

    במכוניות עם מערכות בטיחות מתקדמות יותר יש גם חיישני שטחים מתים, חיישני תנועה להתראה מפני תאונה ויש גם מכוניות שמצוידות בחיישנים המזהים אפילו שיבושים בכביש ומכוונים את קשיחות המתלים בהתאם.
    בעוד שנראה שאין דבר הקשור ברכב שלא מבוקר על ידי איזה חיישן, רק במעט מאוד רכבים יש חיישנים הבוחנים גם מצבו של האוחז בהגה וגם אלה מסתפקים בחיווי רמת העייפות של והתראה בעת איבוד ערנות.

    עוד ב-TheCar:
    האופנוען האוטומטי: הרובוט שמתיימר להביס את ולנטינו רוסי
    צפו: רובוט יצא למסע דרכים באמריקה
    כך תבקרו במוזיאוני הרכב החשובים בעולם לגמרי בחינם

    בקרוב, כך על פי יצרנית הרכב הונדה, הדבר כנראה עומד להשתנות. הונדה חתמה לפני מספר ימים על הסכם לשיתוף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה היפנית Sofbank לייצור מכונית היודעת לזהות רגשות ולהתאים את האווירה בקבינה ואת תגובות המצערת וקשיחות המתלים בהתאם למצב רוחו של בעליה.

    בשלב יותר מאוחר המכונית גם תוכל לנוע במצב אוטונומי מלא ואופי הנהיגה שלה יותאם למצב רוחו באותה רגע של בעליה. כך, למשל, אחרי יום עבודה מתיש היא תנוע ברכות ואילו בעת יציאה לבילוי תציע סגנון נהיגה דינמי.

    הונדה סיוויק Type R - 009

    655665678יתרה מזאת, עשרות החיישנים והמצלמות של המערכת יאספו בכל רגע נתון נתונים על הנהג והמחשב המרכזי, שיצויד ביכולת ניתוח גבוהה הקרובה לאינטליגנציה מלאכותית, יוכל לזהות מתי כדאי לעזוב את הנוסע לנפשו, מתי לעודד אותו עם מוזיקה שהוא אוהב ותאורת אווירה כזו או אחרת ומתי רצוי לפתוח עימו בשיחה כדי להפיג את השעמום בנסיעות ארוכות.
    הטכנולוגיה שתפותח תתחקה אחר פעולתו של המנגנון האנושי לשחרור הורמונים ותגיב לגירויים שהופעלו על חמשת החושים של הנהג.

    לצורך הפרויקט שתי הענקיות מארץ השמש העולה יחנכו בקרוב מעבדת מחקר חדשה בטוקיו.
    על אף שרובוטיקה ובינה מלאכותית אינם תחומי העיסוק העיקריים של צמד החברות היפניות, גם ליצרנית הרכב וגם לענקית התקשורת יש רקורד מכובד בתחום עם איסמו,  הרובוט המהלך של הונדה, ופפר, הרובוט קורא הרגשות של Sofbank.

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.