• Ad
  • מתי תנחת אצלנו יונדאי i20 החדשה ומתי נוכל להציב מולה למבחן את מאזדה 2, החדשה גם היא? מתי תשיק אופל אסטרה חדשה ומה קורה עם אלפא-רומיאו ג'וליה? כל התשובות כאן, בכתבה מתעדכנת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אאודי
    שנה עמוסה ומשמעותית צפויה לאאודי ב-2015, עם ההשקות החשובות של Q7 החדש שיוצג בקרוב בתערוכת דטרויט, ושל A4 החדשה שתוצג ככל הנראה כקונספט בתערוכת ז'נבה (במרץ 2015) וכמכונית מייצור סדרתי בתערוכת פרנקפורט שתערך באוקטובר 2015.

    Q7 הוא כלי חדש לגמרי, שמבוסס על פלטפורמה חדשה, ולמרות ממדים צנועים יותר הוא מציע מרחב פנימי עדיף, יעילות גבוהה יותר של המנועים, וחסכון עצום של יותר מ-300 קילו במשקל.
    אאודי כבר חשפה את הנתונים העיקריים ותמונות ראשונות של Q7 לקראת תערוכת דטרוייט, ואצלנו הוא צפוי סביב אמצע השנה.

    A4 החדשה, לעומת זאת, טרם נחשפה רשמית אבל פרטים חשובים לגביה כבר הודלפו, ובתמונות ריגול שפורסמו באינטרנט נראה ששינויי העיצוב שלה לא יהיו דרסטיים יחסית למכונית היוצאת.
    מה שמעניין במיוחד הוא ש-A4 החדשה לא תתבסס על פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסוואגן, כמו למשל A3 או פולקסוואגן פאסאט, אלא על פלטפורמת MLB שעליה בנוי כבר Q7 ובקרוב יושקו עליה פורשה קאיין החדש ורכב השטח מתוצרת בנטלי.

    זאת תהיה הפעם הראשונה בתולדות הדגם, ולמעשה גם דגם ה-80 שקדם לו, שהוא לא יחלוק פלטפורמה עם פולקסוואגן פאסאט. MLB היא פלטפורמה יקרה יותר, שמתוכננת לחסכון ניכר במשקל ולקבלה קלה של הנעה כפולה, ו-A4 החדשה זקוקה לה גם כדי לא לפגר אחרי הדיאטה שעברו סידרה 3 ו-C קלאס וגם כדי להיות תחרותית יותר מול שתי אלה, ומול יגואר XE, כמכונית פרימיום.

    בעוד ש-A4 החדשה לא תופיע אצלנו בישראל לפני סוף השנה, שתי מתיחות פנים לדגמים אחרים יופיעו אצלנו כבר ברבעון הראשון שלה.

    אחרי פולקסוואגן פולו וסקודה פאביה הגיע תורה גם של אחותן לבית אאודי – A1.
    אאודי עידנה ושידרגה את העיצוב החיצוני של המכונית, שממילא נראה מודרני למדי, ושמרה את הבשורה החשובה חבויה מתחת למכסה המנוע. שישה מנועים חדשים או משודרגים מוצעים באמצע חיי הדגם הזה, המעניין מכולם הוא מנוע תלת-צילינדרי מוגדש טורבו בנפח 1.0 ליטר.

    אאודי A1 ספורטבק
    אאודי A1 ספורטבק

    שידרוג נוסף הוא מערכת הגה אלקטרו-מכאנית חדשה בעלת עוצמת תגבור משתנה לפי דרישת הנהג ו/או הנסיבות, וכמו כן הוחלפו מערכת הממשק נהג-מכונה לדור האחרון של MMI, וכן מערכת המולטימדיה.

    מתיחת פנים בהיקף דומה, גם היא של אמצע החיים, ביצעה אאודי לקרוס-אובר הקטן שלה, Q3, אם כי כאן ההבדלים אפילו פחות משמעותיים מאשר ב-A1.

    אאודי Q3
    אאודי Q3

    שתי מתיחות הפנים הללו הוצגו על-ידי אאודי בנובמבר, ועוד קודם לכן היא השיקה מתיחת פנים חשובה יותר למכונית המנהלים הגדולה שלה -A6 לנגזרותיה השונות (סטיישן, S6 ו-A7).
    במסגרת זו הודגשו קווי העיצוב החיצוני על ידי פגושים ופנסים בעלי הבעה נחרצת יותר, ואילו עיצוב הפנים עבר שינוי משמעותי עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ושדרוג מערכת הממשק לנהג (MMI). באירופה מוצעת מערכת בלימה אוטונומית כציוד סטנדרטי עם בקרת שיוט אדפטיבית שמאפשרת עצירה מוחלטת ותחילת תנועה עצמאית.

    באירופה, אגב, מציעה אאודי גם את גרסת הרודסטר של TT החדשה, ובין השאר בתצורת בסיס בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטר מוגדש טורבו, שמספק 230 כ"ס.

    אופל
    החדשה החשובה ביותר לאופל בעולם ובישראל ב-2015 היא קורסה חדשה שמבוססת אמנם על פלטפורמת הדגם היוצא אבל עברה שדרוג דרמטי של מערכות המתלים והחשמל ושל עיצוב הפנים. מידות המכונית, ובמיוחד מרווח הסרנים, לא שונו משמעותית. באופל מבטיחים שברוב מדינות אירופה תימכר קורסה החדשה במחירים נמוכים ביחס למתחרותיה האירופיות.

    קורסה החדשה היא מעין דור ביניים לקראת השקת מכונית חדשה על פלטפורמה מתקדמת יותר, במהלך 2018. המכונית מונעת באמצעות שני מנועים מוגדשי טורבו חדשים לחלוטין: מנוע 1.0 ליטר תלת צילינדרי שמספק 90 ו-115 כ"ס בשתי גרסאות שלו, ומנוע 1.4 ליטר בעל ארבעה צילינדרים. לשני המנועים מחוברים תיבות הילוכים ידניות, חדשות אף הן, ובמקביל יוצעו בחלק מן המנועים גם שתי תיבות אוטומטיות חדשות – אחת קונבנציונלית בעלת 6 יחסי העברה, ואחת רובוטית בעלת מצמד בודד.

    אופל קורסה

    למרבה הצער, המכונית האוטומטית שתימכר בישראל תונע ככל הנראה באמצעות מנוע ה-1.4 ליטר הלא צעיר שמניע את הדגם הנוכחי, אם כי לכל הפחות תיבת ההילוכים המיושנת שלה הוחלפה בתיבה מודרנית בעלת שישה יחסי העברה.
    קורסה החדשה תיוצר במקביל בספרד ובגרמניה ותופיע אצלנו ברבעון הראשון של 2015.

    בתערוכת פרנקפורט, בספטמבר, תשיק אופל את הדור הבא של אסטרה, וגם הוא – כמו קורסה – יתבסס במידה רבה על הדגם היוצא. המכונית החדשה אמורה להיראות טוב יותר, ובעיקר "יוקרתית" יותר מבחינת העיצוב החיצוני שלה, וגם עיצוב הפנים אמור להשתדרג כדי להעניק תחושה "יקרה" יותר, אבל בבסיס עדיין נמצאת פלטפורמת ה'דלתא' הלא צעירה של ג'נרל מוטורס.
    המידות החיצוניות אמורות להישאר די קרובות למכונית היוצאת, אבל מרחב הפנים צפוי להיות משופר, וכך גם רמות האיבזור והבטיחות. אסטרה הבאה תגיע אלינו ככל הנראה מספרד (או מפולין), היות שזאת תהיה האסטרה הראשונה בתולדות אופל שלא תיוצר כלל בגרמניה. בישראל היא צפויה בסוף 2015 או תחילת 2016, בתצורת האצ'בק 5 דלתות וסטיישן. גרסת סדאן תופיע ודאי במהלך 2016.

    אינפיניטי
    החדשות המרתקות ביותר של אינפיניטי לשנת 2015 נוגעות להמשך והידוק שיתוף הפעולה שלה עם מרצדס.

    כבר בתערוכת ז'נבה צפויה ההופעה הפומבית הראשונה של Q30, מכונית שתיבנה במפעל של ניסאן בבריטניה על בסיס הפלטפורמה הקטנה של מרצדס, שעליה בנויות בין השאר A ו-B קלאס.
    Q30 תתמודד בשוק הפרימיום במרצדס A ו-CLA, כמו גם עם ב.מ.וו סידרה 1, והעיצוב הייחודי לה מזכיר אמנם האצ'בק אבל יהיה מתוחכם הרבה יותר.

    על בסיס אותה מכונית תיבנה גם גרסת קרוס אובר שתיקרא QX30 ותתמודד מול מרצדס GLA וב.מ.וו X1. שתי המכוניות עשויות להגיע ארצה עוד במהלך 2015, בהתאם לתוכניות השיווק של אינפיניטי באירופה, ורוב הסיכויים ש-Q30 תגיע במהלך הרבעון השלישי.

    עוד קודם לכן, כבר במהלך הרבעון הראשון או השני, תגיע אלינו מתיחת הפנים של Q70, שעד לא מכבר בכלל נקראה M ובכל מקרה נועדה להתמודד מול ב.מ.וו. סידרה 5.

    אלפא רומיאו
    האיחוד בין קבוצת פיאט לקבוצת קרייזלר אמור לחזק, בין השאר, את מותג הפרימיום הספורטיבי של הקבוצה המאוחדת. השינוי החשוב ביותר מבחינתנו נובע מן השאיפה של האיטלקים למכור מכוניות בשוק האמריקני, ומכאן גם הצורך שלהם בתיבות הילוכים אוטומטיות.

    לאחר דחיות חוזרות ונשנות אמורה סוף סוף אלפא-רומיאו להחליף את 159, ששיווקה הופסק זה מכבר, במכונית חדישה שתנסה להתחרות בב.מ.וו סידרה 3, אאודי, A4, מרצדס C קלאס ויגואר XE, וייקרא שמה באיטליה: ג'וליה.

    אחת הסיבות לדחייה הארוכה בהשקת המכונית היא ההוראה שנתן הבוס של קבוצת פיאט, סרג'יו מרקיונה, להתחיל את התכנון כולו מהתחלה כדי לבצע אותו בשיתוף פעולה עם מזראטי.

    ג'וליה תהיה מכונית חדשה מן המסד ומעלה: פלטפורמת הנעה אחורית, מנועים, מערכת חשמל ועיצוב – הכל דנדש.
    אלפא צפויה להציג את ג'וליה החדשה ב-24 ביוני 2015, יום ההולדת ה-105 לאלפא רומיאו, ולכן לא ברור האם השוק הקטנטן שלנו יזכה לקבל את המכונית המעניינת הזו עוד במהלך 2015. אם כן, זה צפוי לקרות לקראת סוף השנה.

    ב.מ.וו.
    X6 חדש הושק בתערוכת פריז באוקטובר וכמו בדור הקודם גם הפעם הוא מבוסס על X5 החדש. הכלי גבוה כעת ב-1.2 ס"מ, ארוך מן הדגם המוחלף ב-3.4 ס"מ ורחב ממנו ב-4 מ"מ בלבד. בסיס הגלגלים שלו קוצר ב-2 מ"מ. המרכב, שכעת מכיל יותר אלומיניום, הפחית את המשקל הכללי ב-10 ק"ג צנועים ושדרוג הפנים כולל עיצוב דאש בורד חדש ומערכת מולטימדיה מתקדמת. גרסת M שלו, כמו גם של X5 החדש, תושק ככל הנראה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ 2015.

    ב.מ.וו. X6
    ב.מ.וו. X6

    גרסת הקבריו של סדרה 1 הוחלפה על-ידי סדרה 2 קבריו, עם ממדים זהים לתצורת הקופה של סדרה 2, גג בד שעשוי מאריג ארבע-שכבתי חדש (שאמור להיות עמיד יותר מפני פגעי מזג האוויר) והפתיחה והסגירה שלו אורכים 20 שניות בלבד ויכולים להתבצע במהירות של עד 50 קמ"ש.

     

    ב.מ.וו. 2 קבריו
    ב.מ.וו. 2 קבריו

    סדרה 1, החדשה יחסית, תעבור בתחילת 2015 מתיחת פנים קלה שאמורה לשוות לה פרצוף דומה לזה של סדרה 2 'אקטיב טורר' החדשה.

    בין מחצית 2015 לסוף השנה צפויות אצלנו מתיחות הפנים לסידרה 3 ולסידרה 6.
    גולת הכותרת של החידוש בסידרה 3 יהיה מנוע השלושה צילינדרי החדש שכבר מניע את דגמי מיני, ואילו מתיחת הפנים של סידרה 6, שתושק בפני קהל כבר בתערוכת דטרויט בינואר, נוגעת בעיקר לשיפור יעילות המנועים.
    החל מאמצע 2015 אפשר להתחיל לצפות לגרסת השבעה מושבים, והארוכה יותר, של ב.מ.וו. 2 'אקטיב טורר' – מכונית ההנעה הקדמית הראשונה של ב.מ.וו.

    מהפך, תרתי משמע, צפוי לעבור על הדור הבא של X1 שצפוי להיות מושק במהלך 2015: פלטפורמת ההנעה האחורית נזנחת לטובת זו של האקטיב טורר, והכלי הופך להיות בעל הנעה קדמית (וכפולה בחלק מהדגמים) במקום אחורית.

    זה לא הכל: ל-X1 החדש, שיושק ככל הנראה במחצית 2015 ועשוי להגיע אלינו עד סופה, תהיה גרסת שלוש דלתות ספורטיבית יותר שתיראה כמו הכלאה בין תצורת קופה ל'ליפטבק', ותיקרא X2.
    X1 ו-X2 חולקות את פלטפורמת ההנעה הקדמית שלהן עם שני דגמים חדשים של מיני שצפויים במקביל – הדורות הבאים של 'קאונטרימן' ו'קלאבמן'.

    X1 החדש יהיה קצר מן הדגם הנוכחי, ובזכות השימוש בפלטפורמת הנעה קדמית והתקנת המנוע לרוחב התא במקום לאורכו יהיו לו מכסה מנוע קצר יותר ומרחב פנימי משופר.

    ג'יפ
    בעת שיבואני פיאט לוטשים (כך יש להניח) עיניים אל זיכיון היבוא של קבוצת קרייזלר, יצטרכו נציגי ג'יפ – שעובדים מול היבואן הוותיק – להכריע בנוגע לתנאים המסחריים של מכירת 'רנגייד' לישראל.

    הקרוס-אובר הקטן של פיאט-קרייזלר, שהושק לראשונה כג'יפ ורק מאוחר יותר כפיאט, מיוצר בדרום איטליה על אותו פס ייצור שעליו מיוצר גם X500.

    האם פיאט-קרייזלר תאפשר לשני המותגים להתחרות זה בזה עם מוצר מאד דומה, שלא לומר כמעט זהה? למי מהם יינתנו תנאים מסחריים טובים יותר? כל התשובות במהלך 2015.

    ג'יפ רנגייד

    כך או אחרת, גראנד צ'רוקי יעבור מתיחת פנים ראשונה משמעותית במהלך 2015, ואולי גם תתווסף אליו גרסה מוארכת.

    דאצ'יה
    אחרי שנים של הבטחות ונסיגות מהן, וכחצי שנה של מה שנראה כמו קצת התברברות של הרגע האחרון, דגמי דאצ'יה יושקו סוף סוף בישראל בתחילת ינואר 2015.

    הבעיה הגדולה של המותג, שלא תיפתר עד לשנת 2017, היא היעדרן של תיבות הילוכים אוטומטיות. מנגד, דגמי דאצ'יה יוצעו במחירים מאד אטרקטיביים, ולפחות שלושה מהם עשויים לקסום ללקוחות שבמצב רגיל היו רוכשים מכונית משומשת.

    קברניטי רנו – בעלת הבית של דאצ'יה, אישרו סוף סוף לשוק הישראלי לקבל את שיטת השיווק שמקובלת במערב אירופה אך לא מחוצה לה: דאצ'יה תשווק אצלנו כמותג עצמאי, בסיסי ופחות יקר ממתחריו, ולא כדגם נחות עם סמל של רנו.

    המשמעות הכספית, לכל הפחות ברמת העיקרון, היא שדגמי דאצ'יה יוצעו ברמת המחיר המקובלת בקטגוריית גודל אחת נמוכה יותר (סופר-מיני במחיר של מיני למשל).

    בעת ההשקה צפויים אצלנו שני דגמים שיתחרו בקטגוריות מאד פופולריות – סופר-מיני וג'יפון, וכן מיני-מיניוואן זול ומכונית מסחרית אחת.

    סאנדרו (Sandero) היא מכונית סופר-מיני שמבוססת על פלטפורמת הדור הקודם של רנו וניסאן שעליה בנויות קליאו (דורות 2-4) וסימבול (קליאו סדאן) וגם רוב דגמי דאצ'יה עצמה (לוגאן, לודג'י, דוקר).

    דאצ'יה סאנדרו
    דאצ'יה סאנדרו

    סאנדרו הושקה בעולם לפני כשנתיים ואצלנו היא תוצע עם מנוע ה-900 סמ"ק מוגדש הטורבו של רנו (שמניע את קליאו החדשה) ועם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר.
    סאנדרו מיוצרת ברומניה ומורכבת גם במרוקו, ואלינו היא תגיע מרומניה. כדי להיות תחרותית כמובטח היא צריכה להיות מוצעת במחיר של סביב ה-60,000 ש"ח לכל היותר.

    הדגם המעניין ביותר של דאצ'יה, ואולי גם אחד הנמכרים ביותר שלה בישראל, הוא הג'יפון דאסטר (Duster). עבור ג'יפאים חובבים, בעיקר כאלה שגם יורדים מן האספלט, תיבה ידנית לא רק שלא מהווה מכשלה, אלא יש בה אפילו יתרון (ודאי מבחינת אמינות).

    דאצ'יה דאסטר
    דאצ'יה דאסטר

    בישראל יוצע דאסטר עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר ועם מנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר.
    לדאסטר ממדים נדיבים שממקמים אותו בחלק התחתון של קטגוריית הג'יפונים (מיצובישי אאוטלנדר) אך בחלק העליון של קטגוריית המיני-ג'יפונים (סובארו XV). הוא מיוצר ברומניה (וגם בברזיל, קולומביה, הודו, אינדונזיה ורוסיה), וצפוי להיות הג'יפון הידני הכי פחות יקר שיוצע בישראל בשנים הקרובות.

    קטגוריית המיני-מיניוואנים אמנם הצטמקה בשנים האחרונות לטובת קרוס-אוברים קטנים ובינוניים, אבל 'לודג'י' של דאצ'יה עשוי להציע כאן הצעה מעניינת בזכות גרסת שבעה מושבים שלו.
    הכלי חולק פלטפורמה, מכלולים עיקריים ואת מפעל ההרכבה המרוקאי עם 'דוקר' (ראו בהמשך), וגם את שני המנועים שאיתם יוצע אצלנו בישראל: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר ומנוע ה-1.5 ליטר טורבו-דיזל שמניע רבים מדגמי רנו וניסאן (ואת כל דגמי דאצ'יה).

    דאצ'יה לודג'י
    דאצ'יה לודג'י

    לודג'י הוא אמנם מיני-מיניוואן קצר יחסית, ובתצורת השבעה מושבים גם די צפוף, אבל מרחב הראש שלו טוב ותג המחיר אמור להיות מאד אטרקטיבי.

    'דוקר', כאמור, חולק עם לודג'י את רוב מכלוליו וזאת למעשה גרסת הטנדרון המסחרית של אותו דגם אשר מתחרה בטנדרונים דוגמת רנו קנגו וסיטרואן ברלינגו.
    גם כאן מדובר אמנם בכלי מעט קטן מחלק מן המתחרים, אבל המשמעות של מחיר מחירון נמוך תהיה גם מס 'שווי שימוש' נמוך, ולכן זאת עשויה להיות הצעה מאד מעניינת בפלח השוק המוסדי.

    דאצ'יה דוקר
    דאצ'יה דוקר

    כאמור, לודג'י ודוקר מיוצרים על אותו פס ייצור במפעל של רנו-דאצ'יה במרוקו, ואלה יהיו כרגע שני הדגמים היחידים שמיובאים אלינו ממרוקו.

    הונדה
    לאחר כמה שנות דשדוש באירופה הכריזה לאחרונה הונדה על תוכניות שיווק חדשות שאמורות להאיץ את המכירות שלה שם, ואולי גם אצלנו.

    מכונית הסופר-מיני הפופולרית שלה, ג'אז, לא מצליחה אצלנו בעיקר מטעמי מחיר, ויש לקוות שזה ישתנה במקביל להשקת הדגם החדש שלה, אשר הוצג בתערוכת פריז האחרונה, באוקטובר.
    ג'אז החדשה ארוכה ב-1.5 ס"מ מן הדגם היוצא ובסיס הגלגלים שלה ארך ב-3 ס"מ משמעותיים יותר, והיא ככל הנראה אחת ממכוניות הסופר-מיני המרווחות ביותר. המכונית עברה מקצה שיפורים גם בגזרת מכלולי ההנעה כדי להתאים אותה לדור "חלומות הארץ" החדש של הונדה, מה שאומר שמנוע הבנזין בנפח 1.3 ליטר המחודש יציע ביצועי תצרוכת דלק וזיהום-אוויר טובים מבעבר.

    הונדה ג'אז
    הונדה ג'אז

    אבל הדגם שיבואני הונדה לא יכולים לחכות לו יותר, וצפוי אצלנו במחצית השנה הוא הקרוס-אובר הקטן HR-V שמתחרה בקטגוריית הג'וק.
    HR-V מבוסס על פלטפורמת הג'אז והוא מציע מרחב פנימי עדיף על זה של רוב מתחריו לקטגוריה.

    HR-V
    HR-V

    גם CR-V עבר מתיחת פנים של אמצע החיים, וזו כוללת עיצוב חיצוני בעל הבעה נעימה יותר מלפנים ומאחור, שדרוג סביבת הנהג ותכולת האבזור, ומנוע טורבו-דיזל חדש, בנפח 1.6 ליטר, שמחליף את הדיזל הקיים (באירופה).

    הונדה CR-V
    הונדה CR-V

    גם סיביק האירופית (האצ'בק 5 דלתות) עברה מתיחת פנים שמשווה לה חזות צעירה וספורטיבית יותר, עם פגוש קדמי ופנסים מעוצבים מחדש וחצאיות צד ספורטיביות למראה.

    וולבו
    החדשות החשובות ביותר של וולבו לשנת 2015 לא קשורות לדגם זה או אחר אלא להכרזה שלה על שיטת שיווק חדשה, מבוססת מכירות באמצעות האינטרנט, שאמורה להיות ראשונית וייחודית בעולם.
    הדגם הראשון שכבר נמכר בדרך כזו, אם כי במהדורה נסיונית בלבד לפי שעה, הוא ג'יפ הדגל החדש של וולבו – XC90.

    https://www.youtube.com/watch?v=3SiAt2kWZp0

    ג'יפ זה בנוי על גבי פלטפורמה מודולרית חדשה שנקראת SPA ותוכננה כדי להתאים למשפחת מנועי הארבעה צילינדרים החדשה של החברה. פלטפורמה זו תשמש כבסיס לכל דגמי וולבו העתידיים בגודל של משפחתית גדולה ומעלה. עם XC90, שצפוי אצלנו ברבעון השני של השנה, מציגה וולבו סגנון עיצוב חדש שישפיע בעתיד על כל דגמי החברה.

    טויוטה
    החדשות הדרמטיות ביותר של טויוטה לשנת 2015 לא נוגעות לישראל בטווח הזמן המיידי, אבל ודאי ישפיעו גם עלינו בעתיד.

    'מיראי' הוא שמה המסחרי של מכונית המימן הסדרתית הראשונה בהיסטוריה, אשר עד עתה, ובמהלך הפיתוח, נקראה על-ידי טויוטה FCV .
    למרות שדווקא ישראל יכולה וצריכה הייתה להיות מעצמת מימן (שמופק בהיקפים נרחבים מגז טבעי) תסמכו על הפוליטיקאים שלנו שיש להם דברים יותר חשובים לעשות מאשר לדאוג לעתיד המדינה בכלל, ולהנעה באמצעות מימן בפרט.

    'אוונסיס' של טויוטה, לעומת זאת, יכולה הייתה להיות אחת המתמודדות המוצלחות והמצליחות בפלח השוק של משפחתיות גדולות, אבל הפלח הזה מתכווץ ולטויוטה יש כנראה מקומות רווחיים יותר להציע בהם את אוונסיס.
    זה, אגב, חבל, מפני ששיתוף הפעולה בין ב.מ.וו. לטויוטה מניב, בין השאר, מנועי דיזל של ב.מ.וו. שיניעו את 'אוונסיס', לאחר מתיחת הפנים שלה בקיץ הקרוב.

    אז בלי מימן ובלי דיזל כל שנותר לטויוטה הוא להמשיך ליהנות מהטבת המס למכוניות היברידיות, ואת זה תעשה פריוס החדשה לגמרי, כעת בדור הרביעי שלה, שמבוססת על פלטפורמה חדשה ותופיע אצלנו בסוף 2015.

    לפניה, מתישהו בתחילת השנה תגיע 'אייגו' החדשה, הזרוע השלישית בטריו הכולל את פיז’ו 108 וסיטרואן C1. כמו בדור הקודם גם הפעם שלוש המכוניות חולקות פלטפורמה, מנועים, תיבות הילוכים ושאר מכלולים, כאשר ההבדלים הם בעיצוב ובמיתוג. פיז'ו 108 וסיטרואן C1 כבר משווקת בישראל מזה חודשיים, אייגו מעט מתעכבת בעיקר היות והיבואנית מנסה לתמחר אותה באופן אגרסיבי יותר מבעבר ונמוך משל אחיותיה התאומות.

    https://www.youtube.com/watch?v=3lEYZJs1dK8

    יגואר
    יגואר תשיק אצלנו השנה את XE החדשה, התשובה שלה לסדרה 3, אאודי A4, מרצדס C קלאס ומתחרותיהן הרבות. מכונית זאת מבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה וחולקת את רוב מנועיה עם אחיותיה הגדולות יותר.

    75% ממרכב המכוניות עשוי מאלומיניום, חלוקת המשקל היא 50:50 בדגמי הארבעה צילינדרים, ו-51%-49% בדגם ה-V6.

    יגואר XE
    יגואר XE

    ל-XE יש מתלים מסוג עצמות עצה כפולות מלפנים ו"חיבור אינטגרלי (Integral link) מאחור, היא מונעת באמצעות שתי גרסאות של מנוע בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר ושתי גרסאות של מנוע דיזל ארבעה צילינדרי בנפח דומה. מנועי הבנזין מספקים בין 200 ל-240 כ"ס ומאיצים את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 עד 7.7 שניות. הגרסה הבכירה של XE תונע על ידי V6 בנפח 3.0 ליטר שמספק 340 כ"ס ומאיץ אותה תוך 5.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, וכל המנועים מסובבים את הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה (או ידנית בעלת 6 הילוכים).

    מכונית הדגל של יגואר, XJ, תעבור ב-2015 מתיחת פנים ראשונה חמש וחצי שנים לאחר השקתה. עיקר השידרוג צפוי בסביבת הנהג ובתא הנוסעים.

    אבל החדשות החשובות ביותר למותג יגואר, שלמרבה הצער לא צפויות להגיע אלינו עד לתחילת 2016, הן ההשקה הצפויה של דור שלישי ל-XF שמתוכננת לתערוכת המכוניות של ניו יורק.
    XF החדשה תגביר את מינון האלומיניום שבה לטובת חסכון נוסף במשקל, היא תונע על-ידי מנועי יגואר החדשים, והעיצוב שלה יהיה דומה לזה של אחותה הקטנה והחדשה, XE.

    יונדאי
    החדשות החשובות ביותר של יונדאי ל-2015 הן המהדורה החדשה של המכונית השלישית הכי נמכרת בישראל ב-2014: i20 , שהיא גם מכונית הסופר-מיני הנמכרת ביותר אצלנו (במיוחד כאשר מוסיפים לסך המכירות שלה גם את גרסת הסדאן שלה, i25).

    יונדאי i20
    יונדאי i20

    מועד תחילת המכירה של i20 תלוי בין השאר במועד סיום המו"מ על המחירים בין היבואן ליצרן, ומספר המכוניות שיעלו ב-2015 על הכבישים שלנו תלוי בתוצאות המו"מ הזה.

    הדור השני של i20 אולי לא מהווה קפיצת דרך ובשורה גדולה כמו האחות הקטנה יותר למשפחת יונדאי, אבל הוא מיועד להתמודד באירופה מול פולקסוואגן פולו וסקודה פאביה, וכמובן גם מול פורד פיאסטה וחברותיהן לקטגוריה.
    i20 בנויה על פלטפורמה חדשה שבה הוארך בסיס הגלגלים ב-4.5 ס"מ, ותא המטען שלה מציע, לדברי יונדאי, כ-10% יותר נפח מן הממוצע בקטגוריה.
    i20 תוצע עם מנועי בנזין ארבעה צילינדריים בנפחי 1.25 ו-1.4 ליטר, ועם מנועי דיזל בנפחים 1.1 ו-1.4 ליטר, ובהמשך יתווסף גם מנוע הבנזין בנפח 1.0 ליטר התלת-צילנדרי שמוכר לנו מ-i10

    בהמשך השנה צפויה גם גרסת שלוש דלתות של המכונית, ומעניין יהיה לראות האם היבואן ינסה לשגר אותה לשוק שלנו.
    מבחן אומץ דומה נוגע גם לגרסה עוד יותר רדיקלית של המכונית – גרסת קופה שצפויה להיות מושקת בעולם ברבעון השני של 2015.
    מה שבטוח זה שכדי להיות אמיץ עם גרסאות מיוחדות של i20 צריך למכור הרבה יונדאי אחרות, למשל את הג'יפונים הרווחיים מאד מדגם iX35 .

    הדור הנוכחי של iX35 יוחלף, כבר בתערוכת ז'נבה במרץ הקרוב, בדור שני שאמור להשיב מלחמה לניסאן קשקאי החדש, מאזדה CX-5 מתוחת הפנים ומיצובישי אאוטלנדר.

    תומכת-מכירות חשובה אחרת אצל יונדאי היא i30, שתעבור במהלך 2015 את מתיחת הפנים הראשונה לדור השני שלה. החדשות החשובות כאן הן תוספת מנוע מוגדש טורבו שיכול להביא לדגם הזה חיזוק תדמיתי נחוץ.

    מכונית מעולה אחרת של יונדאי, שלא מצליחה להרים את תקרת הזכוכית של המותג בישראל, היא i40, וגם היא תעבור מתיחת פנים קלה במהלך 2015.
    במכונית זו מתוכנים לא רק שיפור קל לעיצוב אלא גם כיול מחדש של מערכת המתלים ושדרוג למנועים.

    לנד-רובר
    לנד רובר תשיק אצלנו במהלך השנה את דיסקאברי "ספורט" החדש אשר מחליף את 'פרילנדר' וממוקם במגוון דגמי החברה מתחת לדיסקאברי (שיוחלף בדגם חדש בעוד כשנה).
    מול הכוונות שלו ניצבים אאודי Q5 וב.מ.וו.X3 אבל בשונה מהם הוא מציע גם יכולות רציניות של נהיגת שטח.

     

    Land Rover _Discovery_Sport_03

     

    דיסקאברי ספורט מבוסס על חידוש של הפלטפורמה שעליה נבנה 'פרילנדר' הוותיק, ועליה בנוי כיום 'אבוק', ובזכות שני מושבים מתקפלים מאחור הוא יהיה הכלי היחיד שמציע שבעה מקומות ישיבה.
    בשלב הראשון מוצע ה'ספורט' עם מנוע טורבו-דיזל ותיק בנפח 2.2 ליטר, ובהמשך השנה יתווספו אליו מנוע טורבו-דיזל מתקדם יותר ומנועי טורבו-בנזין מסדרת 'אינג'ניום' של יגואר.

    מתיחת פנים ראשונה ל'אבוק', וגם גרסת קבריו לג'יפון המיוחד ביותר בעולם הפרימיום, צפויה לקראת סוף 2015.

    מאזדה

    למאזדה, שעד לפני שלוש שנים שלטה בשוק הישראלי ללא מצרים, צפויה שנה עמוסה מאד. החדשות החשובות ביותר עבורה הן הכניסה אל הקטגוריה הבוערת של קרוס-אוברים קטנים עם מתחרה לניסאן ג'וק ודומיו.
    CX-3 מבוסס על פלטפורמת הסופר-מיני של החברה וזהו אחד הקרוס-אוברים היותר מרשימים למראה, עם עיצוב שנראה כמו מהדורה מוקטנת ומודגשת של CX-5.

    מאזדה CX-3
    מאזדה CX-3

    CX-3 יוצע עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר שמוצע בשני הספקים שונים ומשודך לתיבת ההילוכים האוטומטית החדשה בעלת 6 יחסי העברה, ועם תיבה ידנית, אף היא בעלת 6 יחסי העברה.
    עיצוב הפנים דומה לעיצוב המוכר לנו מן ה-3 החדשה, עם ממשק נהג מרכזי בקונסולה שבין המושבים ומסך מגע גדול.

    החדשות החשובות של מאזדה ל-2015 מבחינת מספר המכירות הן מאזדה 2 החדשה שתגיע הפעם מתאילנד בשתי גרסאות: האצ'בק 5 דלתות וסדאן 4 דלתות.

    מאזדה 2
    מאזדה 2

    מאזדה 2 החדשה מונעת על ידי מנוע ה-1.5 ליטר האטמוספירי שמניע את ה-3 החדשה, אשר מספק בין 75 ל-115 כ"ס. התיבה האוטומטית, בעלת שישה יחסי העברה, משודכת לגרסת ה-90 כ"ס של המנוע הזה.

    המכונית, שגם בדור הקודם שלה נבדלה לטובה בעיצוב, עוצבה בהתאם לסגנון החדש של מאזדה ובדומה ל-3 ול-6. אבל בשונה מבעבר הפעם זו לא תהיה מכונית צפופה, היות שהחדשה ארוכה כעת בכ-14 ס"מ, בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-6 ס"מ והיא גם גבהה ב-2 ס"מ יחסית לדגם היוצא.

    בזכות המנוע החדיש, וצמצום של כ-50 ק"ג במשקל, מאזדה 2 החדשה תהיה חסכונית מקודמתה במידה משמעותית.

    עם הדור הנוכחי של ה-2 מתכוון היבואן הישראלי להילחם גם על חלקו הפחות יקר של השוק, ולצורך כך צפויה אצלנו גם גרסה ידנית של המכונית.

    גרסה חשובה לא פחות של ה-2 היא גרסת הסדאן (4 דלתות) שמתחרה אצלנו בקיה ריו, יונדאי i25, פיז'ו 301 וסקודה ראפיד. אצלנו צפויה מאזדה 2 החדשה באפריל.

    בתערוכת לוס אנג'לס האחרונה הוצגו גם מתיחות פנים למאזדה 6 ול- CX-5, ואלה צפויות בארץ בקרוב, כשהחידושים החשובים הם שיפור תכולת האבזור ותחושת האיכות.

    מיצובישי

    מיצובישי חזרה אל מרכז הבמה בישראל בשנה שחלפה בזכותן של אטראז' וספייס סטאר – שתי מכוניות מיני ומיני-סדאן בסיסיות שעושות מהומה גם בציי הרכב.
    החדשות החשובות ל-2015 הן החלפתו של הטנדר שלה, L200 שמוכר אצלנו כ'האנטר', בטנדר חדש שנקרא 'טריטון'.
    כמו מתחרותיה גם מיצובישי מייצרת את הטנדר החדש שלה בתאילנד, ומשם הוא גם יגיע אלינו, ככל הנראה במחצית השנה.

    טריטון הוצג עם מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.4 ליטר שמספק 181 כ"ס ו-43.8 קג"מ של מומנט, ולדברי היפנים זהו מנוע חסכוני יותר בדלק ובזיהום אוויר. עם זאת, הטנדר יוצע גם עם המנוע הנוכחי, והשיווק שלו אצלנו תלוי בהחלטות של מיצובישי לגבי המנוע שברצונה לייצא, ובהסכם המסחרי עם היבואן.

    מיני

    גרסת JCW חמה של מיני 5 דלתות נחשפה לא מכבר ותגיע אצלנו בתחילת השנה, ולקראת סופה יופיע אלינו הדור החדש, המגודל והמודרני, של מיני קלאבמן, הפעם על בסיס פלטפורמת ה'אקטיב טורר' של ב.מ.וו. את דלת ההתאבדות הייחודית אך הלא שימושית של הדור הנוכחי יחליפו דלתות קונבנציונליות (ארבע בסך הכל).

    מיני JCW  חמש דלתות
    מיני JCW חמש דלתות

    מרצדס

    הנה אתגר נוסף למתרגמים מאנגלית: כיצד לקרוא בשפת הקודש למה שמרצדס מכנים "Shooting Brake ", ומשמעותו המעשית היא "סטיישן מעוצב"?

    מרצדס CLA 'שוטינג ברייק'
    מרצדס CLA 'שוטינג ברייק'

    מרצדס CLA Shooting Brake, שנחשפה לפני כחודש באופן רשמי, זהה כמעט לחלוטין ל-CLA, למעט החלק שמאחורי המושבים האחוריים, הייחודי מאד מבחינה עיצובית.

    אצלנו, במסגרת השאיפה של יבואני מרצדס להביא ארצה כל גרסה אפשרית, צפויה המכונית הזאת כבר במחצית הראשונה של השנה, ועד אז אולי יימצא לשם שלה תרגום הולם ואטרקטיבי.

    שתי מכוניות חשובות יותר מבחינת פוטנציאל המכירות שלהן, אשר מבוססת על אותה הפלטפורמה, הן A קלאס ו-B קלאס, ושתיהן עברו לאחרונה מתיחות פנים.

    מתיחת הפנים של B קלאס הוצגה בתערוכת פריז עם מנועים משודרגים מבחינת תצרוכת דלק וצמצום זיהום האוויר, ועם שיפור של חומרי הדיפון והפלסטיקה בתוך המכונית. אצלנו צפויים מנוע ה-1.6 ליטר מוגדש הטורבו שמספק 122 כ"ס ומנוע ה-2.0 ליטר שמספק 210 כ"ס.
    A קלאס מתוחת פנים תוצג בז'נבה ותעבור ככל הנראה שינויי עיצוב ואיבזור די דומים.

    אבל בכך לא מסתכמות ההפתעות של מרצדס לשנת 2015, אשר כוללות הפעם גם את שיטת השמות החדשה של היצרן: כך למשל תהפוך הגרסה המגודלת של ML ל-GLE כאשר תופיע מתיחת הפנים הקרובה שלה במהלך השנה, ואילו הקרוס-אובר הקטן שמבוסס על C קלאס, GLK, יימתח אף הוא וייקרא מעתה GLC.

    כלי חדש לגמרי, שיתחרה בב.מ.וו. X6, נקרא GLE קופה ויגיע אלינו לקראת סוף השנה.

    ניסאן

    החדשות החשובות ביותר של ניסאן ל-2015 הן חזרתה אל פלח השוק של מכוניות משפחתיות קטנות עם פולסאר החדשה.

    ניסאן פולסאר
    ניסאן פולסאר

    המכונית, בתצורת האצ'בק 5 דלתות, מבוססת על בסיס גלגלים באורך דומה לזה של יונדאי i35 ומתחרותיה המודרניות – 270 ס"מ. בישראל היא תשווק עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר שמספק 115 כ"ס ומחובר לתיבה אוטומטית רציפה.

    יבואני ניסאן השיקו עד עתה את קשקאי החדש שלהם בהשקה שקטה, ובתוך כחודשיים יצרפו אליו את הכלי בעל שבעה המושבים שנקרא כעת אקס-טרייל.
    אקס-טרייל החדש הוא למעשה מה שהיה קודם "קשקאי +2", אם כי הוא ארוך ממנו ב-27 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-6 ס"מ, והוא מונע באמצעות מנועי רנו-ניסאן החדשים.

     

    ניסאן אקס טרייל
    ניסאן אקס טרייל

    גם מתיחת הפנים של ג'וק תושק בקרוב, אלא שזו בעיקר מתיחת פנים קוסמטית. מנוע ה-1.6 ליטר שמשודך לתיבה אוטומטית-רציפה ממשך, בישראל, גם בכלי מתוח הפנים.

    ניסאן ג'וק 2014
    ניסאן ג'וק 2014

    סאנגיונג

    הרבה מהפכים, רובם לא נעימים בכלל, עברו על היצרן הקוריאני הקטן סאנגיונג בעשור האחרון עד שנחת לבעלותה המגוננת של מהינדרה ההודית, וכעת נראה שחלה שם התייצבות מבורכת.

    'טיבולי' הוא שמו של קרוס-אובר חדש לגמרי שסאנגיונג מציבה מול ניסאן ג'וק ושאר מתחריו.
    בניגוד להם זה יהיה קרוס אובר גדול יחסית, עם מרחב פנימי רב, אבל עד שלא נראה אותו נוחת בישראל יהיה ככל הנראה קשה להתחייב על מועד תחילת המכירה שלו…

    סובארו
    החדשות המרכזיות של סובארו השנה הם הגעתן של סובארו B4 ואאוטבק חדשות במרץ. כפי שכבר דיווחנו כאן בעבר, סמל"ת מתכננת להציע את B4 החדשה עם מנוע 2.5 ליטר ובמחיר תחרותי. היא לא תציע גרסת סטיישן ל-B4 ואת מקומה של זו תמלא אאוטבק החדשה.

    סוזוקי

    החדשה החשובה ביותר של סוזוקי בישראל ל-2015 היא סלריו (Celerio) אשר תחליף בתחילת השנה את 'אלטו', ובהמשך גם את 'ספלאש' המעט יותר גדולה. אצלנו צפויה סלריו ברבעון השני או השלישי של 2015, ובשונה מן האלטו ההודית היא מיוצרת בתאילנד במפעל חדש.

    סוזוקי סלריו
    סוזוקי סלריו

    סלריו גדולה במידה רבה מ'אלטו' ויש בה חמישה מקומות ישיבה לעומת ארבעה. הוא ארוכה מן המכונית המוחלפת בעשרה סנטימטרים מאד משמעותיים, ובסיס הגלגלים שלה ארוך ב-6.5 ס"מ עוד יותר חשובים.
    סלריו גם גבוהה מאלטו ב-7 ס"מ, אבל היא כבדה ממנה רק בכ-30 קילו.

    באירופה, ואצלנו, תוצע המכונית עם שתי גרסאות של מנועי 1.0 ליטר תלת-צילינדרים: הראשון, הבסיסי, מספק 68 כ"ס, ואילו השני – עם תזמון שסתומים משנה, יציע תצרוכת דלק וזיהום אוויר נמוכים במיוחד ונתוניו המדויקים יפורסמו במהלך 2015. שני המנועים יוצעו עם תיבות הילוכים ידניות וגם עם תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד בודד.

    אל הקטגוריה הלוהטת של קרוס-אוברים אופנתיים תשגר סוזוקי את 'ויטארה' החדשה, וזהו ג'יפון רך שמיועד להתמודד ראש בראש בסובארו XV וגם במיני-ג'יפונים האחרים דוגמת ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, שברולט טראקס ובכלים העתידיים שצפויים אצל הונדה, יונדאי, קיה וטויוטה.

    סוזוקי ויטארה
    סוזוקי ויטארה

    ויטארה, למעשה גרסה מקוצרת של S-CROSS, קטנה במידותיה יחסית לגראנד ויטארה, אבל גבוהה ורחבה מ-S-CROSS, והיא תציע את מערכת ההנעה הכפולה "AllGrip" בדגמים היקרים (והנעה קדמית בבסיסיים).
    ויטארה תיוצר במפעל של סוזוקי בהונגריה, ותגיע אלינו במחצית השנייה של 2015 עם מנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטר של S-CROSS.

    סיאט

    אחרי פולקסוואגן, סקודה ואאודי הגיע גם זמנה של סיאט להציג את מתיחת הפנים של הסופר-מיני שלה, ואיביזה מתוחת הפנים צפויה להופיע בז'נבה. כמו עם הנזכרות לעיל עיקר השיפור צפוי בגזרת המנועים, ובמידה מסוימת גם בתחושת האיכות והאיבזור.

    השאלה החשובה היא האם ליבואן הישראלי יישאר מלאי לא מכור של הדגם היוצא, ואם היצרן יסכים לפרגן לשוק שלנו עם הדגם החדש כפי שעשה עד עתה. אם התשובה הראשונה היא "לא הרבה" והשניה היא "כן" – אזי יש למה לצפות, ואיביזה מתוחת הפנים תוצע אצלנו למכירה ברבעון השלישי או הרביעי של 2015.

    סיטרואן

    סיטרואן חשפה לא מכבר את מתיחת הפנים של C4, וזו כוללת שינויי עיצוב מינוריים בחוץ ובפנים, החשובים בהם הם תוספת מסך מגע בגודל בינוני וסידור המתגים בקוקפיט.
    השינוי המשמעותי יותר, כמו באחות לבית פיז'ו – 308, הוא מעבר אל מנוע הטורבו-בנזין התלת-צילינדרי החדש בנפח 1.2 ליטר שמספק 110 ו-130 כ"ס ומשודך אל תיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת אישין היפנים, עם 6 יחסי העברה. אלינו תגיע C4 החדשה עד לסוף הרבעון הראשון של 2015.

    במחצית השנה תציג סיטרואן את מתיחות הפנים של DS4 ושל DS5, ואלה צפויות להגיע אלינו בהמשך השנה. צריך לקוות שבמקביל למתיחת הפנים ימצב היבואן את DS כמותג פרימיום נפרד, על כל המתבקש מכך.

    סמארט

    הדור השלישי של “בשביל שניים” (Fortwo ) ודור שני (לאחר כמה שנות הפסקה) של “בשביל ארבע” (ForFour ) חולקות פלטפורמה משותפת עם רנו ‘טווינגו’ החדשה, ושתיהן צפויות אצלנו במהלך 2015.

    בסיס הגלגלים של ‘פור-פור’ ארוך מזה של ‘פור-טו’ ב-62 ס"מ מאד מאד חשובים, ושתיהן חולקות את עיצוב החלק הקדמי אבל לא את עיצוב האחוריים.

     

    סמארט החדשות
    סמארט החדשות

    שתיהן מונעות באמצעות מנוע בנזין תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר מתוצרת מיצובישי שמספק 71 כ"ס, ותמורת תוספת תשלום אפשר לקבל גם מנוע בנזין מוגדש טורבו בנפח 900 סמ”ק, מתוצרת רנו, שמספק 90 כ”ס.
    תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול ושישה יחסי העברה (שמוצעת גם במרצדס A-class) מחוברת לכל המנועים, ובמקביל אפשר לקבל גם תיבת הילוכים ידנית.

    סקודה

    סקודה, יחד עם סיאט, "שברה את השוק" עם פאביה היוצאת כאשר הציעה אותה במחיר אטרקטיבי, אבל כעת מתחיל "משחק חדש" עם דגם חדש.
    כמו פולו של פולקסוואגן, שחולקת איתה פלטפורמה משותפת, פאביה החדשה מבוססת על שדרוג של הפלטפורמה הקודמת ולא על פלטפורמת ה-MQB המודולרית החדשה של קבוצת פולקסוואגן.

    סקודה פאביה
    סקודה פאביה

    המכונית החדשה רחבה בתשעה סנטימטרים מן היוצאת ובסיס הגלגלים גדל מאד, אך היא נמוכה ממנה בכ-3 ס”מ. תא המטען מציע נפח של 330 ליטרים. אצלנו יוצע מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר שמייצר 90 ו-110 כ”ס בשילוב תיבה ידנית בעלת חמישה הילוכים או אוטומטית רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה הילוכים.

    בתערוכת ז'נבה תציג סקודה לראשונה את הדור החדש של מכונית הדגל שלה, סופרב, ואיתה היא תשמור אחד לאחד על המתכון המנצח שעבד כל כך טוב עד עכשיו.
    על בסיס פלטפורמת MQB המודולרית של פולקסוואגן, אבל בגרסה הארוכה ביותר שפלטפורמה זו מסוגלת לתת, בונה סקודה מכונית ארוכה מן הפאסאט ומרווחת ממנה, עם בסיס גלגלים ארוך יותר ומידות כלליות נדיבות. תג המחיר שלה, לעומת זאת, יהיה צנוע יותר ולכן כל מילה נוספת מיותרת.

    פיאט
    במהלך מאי-יוני יגיע לארץ פיאט 500X החדש. זהו פרי פיתוח משותף לפיאט ולקרייזלר (נקרא ‘רנגייד’ תחת סמל ג’יפ) ושניהם מיוצרים במפעל של פיאט במלפי, איטליה על בסיס הפלטפורמה של פיאט L500. פיאט 500X החדש יאפשר לסמל”ת להתחרות לראשונה בקבוצת הקרוס אוברים הצומחת, ומכאן שהיבואנית תולה תקוות רבות במכונית החדשה. מחירים וגרסאות יקבעו בסמוך למועד השיווק בארץ, וכפי שכבר דיווחנו לכם בעבר, הדגם המוביל יהיה מנוע ה-1.4 ליטר מוגדש הטורבו של פיאט, שישודך לתיבה רובוטית חדשה.

    https://www.youtube.com/watch?v=7lcc62nrl9Y

    פולקסוואגן
    למרות שהיא מושקת אל קטגוריה מצטמקת והולכת, אחת החדשות החשובות בישראל ב-2015 היא פאסאט החדשה של פולקסוואגן שבנויה על פלטפורמת MQB המודולרית החדשה.
    פאסאט מתיימרת להציע תחושת "פרימיום" במטרה להתחרות במכוניות יקרות ממנה כמו ב.מ.וו. סידרה 3 ואאודי A4. בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-7.9 ס”מ מאד משמעותיים מזה של הדגם היוצא, שממנו היא קצרה ב-2 מ”מ, היא רחבה ממנו ב-1.2 ס”מ ונמוכה ב-6 מ”מ. מפתח הגלגלים, המרחק בין גלגלים על אותו סרן, רחב יותר ב-3.1 ס”מ מלפנים וב-1.4 ס”מ מאחור.

    פולקסוואגן פאסאט
    פולקסוואגן פאסאט

    מבחר המנועים כולל עשר יחידות כח שונות, כולן מוגדשות טורבו ובעלות הזרקת דלק ישירה, בנפחים של 1.4, 1.8 ו-2.0 ליטר בנזין ו-2.0 ליטר דיזל. אלה מספקות החל מ-120 כ”ס ועד 280 כ”ס, ומצוידות במערכות “דומם והתנע” (למרבה הצער) וכן במערכות השבת אנרגיה ממערכת הבלמים.

    פורד

    מבחינת מספר היחידות הנמכרות החדשות החשובות ביותר ל-2015 הן מתיחת הפנים של פוקוס, שכוללת בעיקר עיצוב פנים ידידותי יותר למשתמש, שדרוג מערכת המתלים, ואולי גם הופעה ראשונה של מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.0 ליטר.

    פורד פוקוס
    פורד פוקוס

    אבל מבחינת זמן ההמתנה – המכונית החשובה ביותר לה אנחנו ממתינים כבר כמעט שלוש שנים היא הדור החדש של מונדיאו, שזכתה בראש ובראשונה לפלטפורמה מודרנית, אבל גם לעיצוב מרהיב. כמו פאסאט, מונדיאו מתמודדת בקטגוריה מתכווצת וגם היא מנסה למכור את עצמה באמצעות רמת נוחות ופינוק גבוהות מבעבר.

    פורד מונדיאו
    פורד מונדיאו

    החידושים כוללים, כמובן, רמת פאר ועידון גבוהה מבעבר, אבל גם חידושים שספק אם יימצא מספיק אומץ כדי להציגם בישראל – למשל מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר, וגם (פחות נחוץ אצלנו) הנעה לכל הגלגלים.
    על בסיס הפלטפורמה הזו יגיעו במהלך 2015 לישראל גם ארבעה דגמים נוספים – הראשון בהם הוא הקרוס-אובר האמריקני אדג'.

    ישראל הייתה עד עתה אחד השווקים היחידים באירופה שזכה לשיווק מסודר של אדג', ובתחילת 2015 נזכה לראות אצלנו את הדור השני שלו, אשר תוכנן הפעם לא רק עבור האמריקנים אלא גם כדי שיתאים לדרישות האיכות הגבוהות יותר של לקוחות אירופיים.

     

    פורד אדג'
    פורד אדג'

     

    אדג' עוצב חיצונית בסגנון מודרני ונעים, המרחב הפנימי שלו גדל, עיצוב סביבת הנהג יוקרתי ואיכותי יותר, ורמת האבזור עלתה וכוללת כעת מערכת בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות וגם כריות-אויר שמוטמעות בחגורות הבטיחות האחוריות במטרה להפחית את עוצמת הפגיעה בנוסעים בעת תאונה. אלינו הוא יגיע עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו ועם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר.

    גם הדור השני של פורד S-MAX חולק עם מונדיאו את אותה פלטפורמה, ואנשי פורד מבטיחים שהתנהגות הכביש שלו – אחת התכונות המוערכות בדגם היוצא, רק שופרה.
    S-MAX מוצע מעתה עם מנועים חדשים – מנוע 1.5 ליטר מוגדש טורבו שמספק 150 כ"ס, מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו שמספק 240 כ"ס, ומנוע טורבו דיזל חדש, בנפח 2.0 ליטר, שיוצע בשלושה הספקי מנוע. שני הראשונים מועמדים לייבוא לישראל, כשהם מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית.
    שיטת קיפול והזזה חדשה של שבעת המושבים, שכוללת אפשרות להזזה קדימה ואחורה של השורה האמצעית וקיפול כללי של כל המושבים האחוריים הפכה את תא הנוסעים ל"גמיש" ושימושי יותר.

    אחיו הגדול של S-MAX, גאלאקסי, יעבור גם הוא מהפך דומה מכל הבחינות, וזה יקרה כבר בתחילת 2015 אבל לא סביר שנראה אותו אצלנו לנוכח הצטמקות שוק המיניוואנים בישראל.
    לעומת זאת, כלי נוסף שמבוסס על הפלטפורמה החדשה ועבר חידוש הוא אקספלורר, שבוודאי יגיע לכאן בהמשך 2015.

    בעיית מחיר, שמנעה עד היום את יבואו לישראל של C-MAX – מיני-מיניוואן שמבוסס על פלטפורמת הפוקוס ומתחרה באירופה ברנו סניק ואופל זאפירה, תוסיף להעיב גם על מתיחת הפנים שלו שהושקה לאחרונה.
    יחד עם זאת, ובהתאם למו"מ בין היצרן והיבואן, ייתכן ונופתע לראות אותו אצלנו – בין אם בגרסת החמישה מושבים ובין אם הגרסה המוארכת, בעלת שבעה מקומות ישיבה (גראנד סי מאקס), שיכולה להתחרות בקיה קארנס.

    הדגם המחודש קיבל כעת את המנוע מוגדש הטורבו החדש של פורד, בנפח 1.5 ליטר, וגרסאות הבסיס שלו את מנוע ה-1.0 ליטר מוגדש הטורבו שמספק 125 כ"ס.
    אגב, מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר יוצע במהלך השנה גם עם קוגה – אחד הג'יפונים הנחמדים אך הפחות מצליחים בשוק שלנו, וזה עשוי לשדרג את מצבו גם בטבלת המכירות.

    פיאט

    ליבואני פיאט לישראל צפויה סוף סוף שנה מעניינת, לנוכח השקתו הצפויה של הקרוס-אובר החדש X500 אל פלח השוק התוסס של קרוס-אוברים קטנים.

    X500 הוא פרי פיתוח משותף לפיאט ולקרייזלר (נקרא 'רנגייד' תחת סמל ג'יפ) ושניהם מיוצרים במפעל של פיאט במלפי, איטליה על בסיס הפלטפורמה של L500.

    לכלי יש שתי גרסאות בעלות ממדים דומים, אחת שמיועדת לשימוש עירוני ואחרת, "קרבית" יותר וארוכה ב-2 ס"מ, מסוגלת להתמודד עם נהיגת שבילים. שתיהן מוצעות עם הנעה לגלגלים הקדמיים או הנעה כפולה נשלטת אלקטרונית.

    פיאט 500X
    פיאט 500X

    פיאט מציעה 4 מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל, ומגוון של תיבות הילוכים – החל מידנית וכלה – לראשונה אצתל פיאט – בתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול ותיבה אוטומטית קונבנציונלית בעלת 9 יחסי העברה.
    גרסאות ההנעה הקדמית מקבלות את מנוע ה-1.6 ליטר בנזין עם 110 כ"ס או את ה-1.4 ליטר טורבו שמספק 140 סוסים ומוצע גם עם תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול.

    הגרסה כפולת ההנעה מוצעת עם מנוע ה-1.4 ליטר מוגדש הטורבו עם הספק משודרג של 170 כ"ס, או – עבור השוק האמריקני – מנוע בנפח 2.4 ליטר. מנועי הדיזל מוצעים בנפחי 1.3, 1.6 ו-2.0 ליטר, האחרון בהם גם עם תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול.

    X500 יושק אצלנו במחצית 2015 עם חבילת אבזור נדיבה ומנוע ה-1.4 ליטר מוגדש הטורבו של פיאט, שישודך לתיבה רובוטית חדשה.

    קיה

    מבחינת מספר היחידות הנמכרות אף אחד לא יכול להתחרות בחדשות של קיה: פיקנטו, המכונית הנמכרת ביותר בישראל לשנת 2014, תעבור ב-2015 מתיחת פנים של אמצע החיים, ותקבל את הפרצוף האגרסיבי יותר של משפחת דגמי קיה.

    עדיין לא ברור אם מתיחת הפנים תשפיע גם על מנועים או מכלולים חשובים אחרים, אבל סביר שהיא תחמם עוד יותר את התחרות עם המכונית-האחות, i10.

    ואם כבר מדברים על אחיות, התשובה של קיה להשקת מכונית-אחות החדשה לגמרי של יונדאי, i20, הושקה כבר בתערוכת פריז האחרונה בדמותה של מתיחת פנים לריו.
    אלא שקיה לא נגעה בכל מה שבתוך החלק המכאני של הקנקן והסתפקה במתיחת פנים חיצונית (פרצוף משפחתי) ופנימית (עידון סביבת הנהג ותוספת איבזור), וזו צפויה אצלנו בתחילת 2015.

    מעט לאחר השקת הדור החדש של הג'יפון של יונדאי, Ix35, תשיק קיה את אחיו – ספורטאג', אבל לא סביר שהוא יספיק לעשות עליה עוד במהלך 2015.

    המכונית הגדולה ביותר של קיה, לפי שעה, אצלנו היא סורנטו, ובתחילת 2015 יושק בישראל הדור השלישי שלה תחת השאיפה השאפתנית של קיה להגדלת היקף המכירות שלו באירופה ב-50%.
    קיה שידרגה בעיקר את תחושת האיכות על ידי הקפדה על טיב החומרים וחיזוק המרכב, ושיפרה את תכולת האיבזור – למשל עם מערכת כמו מצלמת 360 מעלות סביב המכונית ופתיחה חשמלית חכמה לדלת תא המטען.

    העיצוב הכללי של סורנטו, ובעיקר הקורה האחורית ביותר, נראה די משעמם וחסר ברק, אפילו ביחס לדור היוצא, אבל בקיה מבטיחים תחרות במותגי הפרימיום, ולא פחות מכך. סורנטו החדש ארוך ב-9.5 ס"מ מקודמו, ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-8 ס"מ מאד חשובים.

    גם קיה מתקשה לשבור את תקרת הזכוכית בפלח השוק המצטמצם ממילא של משפחתיות גדולות, אבל ייתכן שאופטימה חדשה – שתושק באירופה סביב תערוכת פרנקפורט 2015, תוכל לסייע. עדיין לא ברור מתי תגיע אופטימה החדשה לישראל.

    רנו

    מכירים ניסאן קשקאי? מכירים רנו קפצ'ור? חברו את שניהם יחד ותקבלו את הג'יפון שרנו צפויה לחשוף במרץ הקרוב בתערוכת ז'נבה.

    לא ברור מה לקח לרנו כל כך הרבה זמן, אבל יכול להיות שההצלחה האירופאית של קפצ'ור עוררה אותם סוף סוף והם נכונים להיכנס אל שוק הקרוס-אוברים הבינוניים בדרך הבטוחה והכי פחות יקרה מבחינתם.
    כבסיס לג'יפון החדש של רנו ישמש הדור השני של קשקאי, שבנוי על הפלטפורמה המשותפת המודולרית החדשה של שתי החברות, ומכאן (כך יש לקוות) תיגזר גם רמת אמינות גבוהה ודומה לזו של ניסאן.
    העיצוב, לעומת זאת, ייגזר מזה של קפצ'ור אם כי מעצבי רנו מזהירים מראש שלא לצפות למשהו מופרך ויוצא דופן כמו ניסאן ג'וק, אלא לעיצוב שלקוח מעולם המושגים של רנו.

    שאלת מיליון השקלים היא מתי יגיע ה"קאפקאי" החדש (שמן הסתם יזכה לשם מוצלח יותר) לישראל. ניסיון העבר מעיד על כך שהיחסים בין רנו ליבואן הישראלי לא הולידו עד עתה תגובה מהירה במיוחד – קפצ'ור וקליאו נחתו אצלנו זמן רב אחרי השקתם ודאצ'יה עדיין מתארגנת. במילים אחרות, למרות שמדובר באחת ההבטחות הגדולות בסגמנט הזה ל-2015 לא בטוח אם היא גם תקויים במסגרת אותה שנה.

    שברולט
    השינוי הגדול ביותר שצפוי בשורות שברולט השנה יתרחש כבר בפברואר-מרץ עם תחילת שיווקה של שברולט קרוז בגרסה מחודשת. השינויים אינם גדולים וכוללים נגיעה בחרטום, שיפור הנדסת האנוש ותוספת אבזור בתא הנוסעים. המטרה היא לשפר את התמורה, ולמשוך עד בוא גרסה חדשה לגמרי מתישהו ב-2016. אבל לפני שתגיע הקרוז החדשה תגענה ספארק ומאליבו חדשות וייתכן שגם סוף-סוף קאמארו השרירית.

    https://www.youtube.com/watch?v=QAhcdxo0D2Q

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    2015 כבר כאן: כל המכוניות החדשות שיושקו השנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.