נבחרת
הכותבים
100 קמ"ש בשתי שניות: טסלה חושפת מכונית ספורט קיצונית

100 קמ"ש בשתי שניות: טסלה חושפת מכונית ספורט קיצונית

שנה וחצי אחרי שדיווחנו על כוונותיה של טסלה להציג מכונית שתאתגר את יצרני האקזוטיקה, טסלה חושפת את הרודסטר החדשה שתצויד בשלושה מנועים חשמליים עם מומנט מטורף, זמני שיא במאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש ורבע מייל וטווח של כ-1,000 קילומטרים בין טעינות


אילון מאסק המייסד, בעל הבית והרוח החיה מאחורי טסלה כנראה הבין שאחרי רבעון ממש גרוע עבור היצרנית הצעירה, אשר במהלכו הצליחה החברה לשרוף מאות מיליוני דולרים, לא להתקרב אפילו ליעדי הייצור של המודל 3 – הדגם עממי והחשוב ביותר של החברה, ולאחר שערכה הבורסאי של החברה צלל וברקע החלו להישמע קולות כי אולי מדובר בבלון שנופח יתר על המידה ובקרוב יתפוצץ ויחזור לגודלו האמיתי, הוא צריך להציג משהו שישנה מגמה, יחזיר את הרוח למפרשים ויוכיח לכולם שטסלה כאן כדי להישאר ובגדול.

אמנם השקת הסמיטריילר החשמלי החדשני של טסלה (ביום חמישי שעבר ובאיחור מה מהמועד המתוכנן) ללא ספק מבשרת על כניסתה של יצרנית הרכבים החשמליים מעמק הסיליקון לתחום חדש, רווחי וחשוב מאין כמותו בדרך לעתיד נטול פליטת מזהמים, אך משאיות הן מסוג המוצרים שקונים משיקולי עלות ותועלת על פי חישוב עלות הנסועה פר קילומטר ולא מהלב ובטסלה הבינו שמה שהחברה צריכה באמת הוא להציג דגם חדש של רכב שיפנה לרגש ויסעיר את החושים.

וכך, במקביל להשקת הסמיטריילר שנקבעה מראש ולא היה ניתן לדחות אותה עוד, טסלה חשפה גם את הרודסטר – מכונית ספורט קיצונית שמאיצה למהירות תלת ספרתית בתוך 1.9 שניות, מהר יותר מכל רכב אחר הנמצא בייצור סדרתי, כולל בוגאטי שיירון.

למעשה הרודסטר היא המכונית הראשונה עם סמל טסלה הזוכה לדור המשך. הרודסטר הראשונה שהושקה ב-2008 יוצרה במספרים קטנים, בעיקר על מנת לבחון את מערכת ההנעה החדשנית שבטסלה פיתחו ולבד ממערכת ההנעה היא הייתה מבוססת על הפלטפורמה והמכלולים של הלוטוס אליז וגם נראתה כמעט זהה לה.

הרודסטר העדכנית שצפויה להגיע לייצור סדרתי בשנת 2020 היא כבר מכונית שתוכננה מאפס על ידי טסלה ותציג מימדים גדולים משמעותית ואמורה להתחרות במגרש של הגדולים במכוניות אקזוטיות מבית פרארי ולמבורגיני.

בשלב זה טסלה לא פרסמה את נתון ההספק הרשמי אך חשפה כי הרודסטר החדשה תצויד בשלושה מנועים חשמליים (שניים על הציר האחורי ואחד על הקדמי) שיציגו נתון מומנט בלתי נתפס של 1,020 קג"מ ובמערך סוללות פסיכי בקיבולת של 200KWH – פי 2 מזה שבגרסאות הבכירות של המודל S ו-X שיעניקו לה מספיק אנרגיה לנהיגה בפול גז לטווח של כ-1,000 קילומטרים בין טעינות.

מעבר לנתון הבלתי נתפס במאוץ הקלאסי ונתונים כמו האצה למאה מייל (160 קמ"ש) בתוך 4.2 שניות, הרודסטר החדשה תהיה גם המכונית היחידה בעולם בייצור סדרתי המסוגלת לסיים את מאוץ הרבע מייל האייקוני של חובבי הדראג בתוך פחות מ-9 שניות. המהירות המרבית טרם פורסמה, אך על פי מקורות בחברה היא צפויה להתקרב ל-400 קמ"ש.

מבחינה עיצובית, אין ספק שהרודסטר מציגה את המראה הדרמטי ביותר של רכבי טסלה עד היום עם  פרונט נמוך הכולל צמד פנסי לד צרים ובתי כנף תפוחים, גג טרגה מזכוכית ואחוריים כוחניים בעיצוב שנראה כמו שילוב בין יגואר F טייפ קופה לשברולט קורבט. המכלול בהחלט מרשים אם כי לטעמנו אינו חושני או אקזוטי מספיק.

הרודסטר החדשה צפויה להיות מכונית הנוסעים היקרה ביותר של טסלה עד כה לפחות עם תג מחיר של 250 אלף דולר לאלה שירצו להזמין את הרודסטר מבעוד מועד, ישלמו מקדמה בסך 50 אלף דולרים ויהיו מבין 1,000 הראשונים שיזכו לנהוג בה בגרסת השקה מיוחדת. בהמשך המחיר צפוי לרדת ולעמוד על כ-200 אלף דולרים בדומה למחירן של מכוניות כמו פרארי 488 ולמבורגיני הורקן מעבר לים.


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב".
ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako".
חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.