• Ad
  • תערוכת פרנקפורט: ספורטיביות לכל פועל (כמעט)

    חובבי הרכב יכלו למצוא בפרנקפורט שפע של מכוניות ספורטיביות שערכו בכורה בתערוכה, כשרובן נמצאות בצד העממי של המפה. הנה סקירה של כמה מהדגמים הבולטים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוזוקי סוויפט ספורט
    הסוויפט ספורט מעולם לא שיחקה במגרש של הגדולות בקטגוריית הסופרמיני החמות, וגם הדור החדש לא נגרר למרוץ החימוש שהביא את רוב המתמודדות בקטגוריה לנסוק להספקים של 200 כ"ס ויותר. הסוויפט ספורט החדשה מסתפקת במנוע 1.4 ליטר טורבו שהגיע מהקרוסאובר והויטארה, המחליף את מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי של הדור הקודם.

    140 כ"ס ו-24 קג"מ לא נשמעים הרבה בימנו, אבל כיוון שהסוויפט היא המכונית הקלה בקטגוריה עם משקל של פחות מטון ומצוידת בתיבה ידנית בעלת שישה יחסי העברה קצרים היא אמורה להיות זריזה למדי, עם תאוצה ל-100 באזור ה-8 שניות (נתוני ביצועים רשמיים טרם נחשפו). שלדת הסוויפט הונמכה בס"מ וחצי, בולמים ספורטיביים של מונרו הם ציוד תקני וכך גם חישוקי "17 עם צמיגי 195/45 דביקים, אם כי צנועים יחסית, כך שגם בתחום הדינאמי יש מקום לציפיות.

    השאלה הגדולה העומדת באוויר היא שאלת המחיר, אם וכאשר תגיע הסוויפט ספורט לארץ. במחיר של פחות מ-120 אלף ש"ח היא יכולה להיות להיט ולהחיות את קטגוריית הקטנות החמות העממיות שמחירן נע באזור ה-150 אלף ש"ח פלוס/מינוס.

    רנו מגאן ספורט
    אחרי אינסוף רמזים, שמועות ותמונות תחת הסוואה מהנורבורגרינג חשפה סוף סוף רנו את המגאן ספורט החדשה. הציפיות הגבוהות של חובבי הרכב היו מצודקות, שכן המגאן ספורט הקודמת לא רק ניפצה שיאי הקפה בנורבוגרינג, אלא גם נחשבה לקומפקטית החמה בעלת ההנעה הקדמית המהנה ביותר בעשור האחרון.

    לפחות מבחינת המראה נכונה למעריצים אכזבה. את מקום מרכב הקופה הנאה של המגאן ספורט הקודמת מחליף מרכב 5 דלתות שימושי יותר אך בנאלי למראה, כשגם צבע כתום זועק ומיטב התוספות הקוסמטיות של הז'אנר מתקשים להסתיר את הגמלוניות והשמרנות בעיצובה של המגאן דור 4.

    אבל עיצוב זה לא הכל, ומיתר הבחינות יש למגאן לא מעט קלפים חזקים לשלוף מול המתחרות. המנוע במגאן ספורט החדשה, 1.8 ליטר טורבו, נלקח מהאלפיין הסמי אקזוטית ויוצע בשתי רמות תפוקה: 280 כ"ס ו-39 קג"מ בגרסה הרגילה או 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ בגרסת הטרופי הקיצונית שתצטרף בסוף 2018.

    רנו תציע לראשונה את המגאן ספורט עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שישה יחסי העברה (בתוספת בקרת שיגור), אך חובבי ההגה הטהרנים יוכלו לקבל אותה גם עם תיבת הילוכים ידנית למרבה השמחה. נתוני הביצועים הרשמיים טרם פורסמו, אך ההערכה היא שהזינוק ל-100 יארך פחות מ-6 שניות והמהירות המרבית תהיה באזור ה-250 קמ"ש.

    באופן ייחודי מגיעה המגאן ספורט החדשה עם היגוי לארבעת הגלגלים כסטנדרט, שכיולו מושפע ממערכת מצבי הנהיגה המאפשרת בחירה בין מצב רגיל, נוחות, ספורט ומסלול (המנתק לחלוטין את בקרת האחיזה) יחד עם מצב אישי. המגאן ספורט תוצע לרוכשים בשני מצבי כיול לשלדה, ורגיל ו-Cup עם מתלים מוקשחים, מוטות מייצבים מעובים ודיפרנציאל מוגבל החלקה טורסן מכאני. גרסת הטרופי כוללת נוסף למנוע החוזק גם את מפרט הקאפ גם בלמים קדמים בקוטר גדול יותר וחישוקי"19.

    המגאן ספורט החדשה תגיע לאולמות התצוגה באירופה באביב הקרוב, אבל תהיו בטוחים שעוד קודם לכן נראה אותה מנסה להחזיר לעצמה את כתר מכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר בנורבורגרינג, לאחר שנגזל ממנה על ידי פולקסווגן גולף קלאבספורט והונדה סיוויק טיפ R.

    סיאט לאון קופרה R
    אחת המתחרות המשמעותיות מול המגאן ספורט החדשה היא סיאט לאטן קופרה. בסיאט ממשיכים לשפר את הלאון קופרה באיטיות בעקביות, כשמצד אחד המטרה לשפר את הנוסחה, ומצד שני לא להאפיל על הגולף R המיוחסת. לפרנקפורט הביאה סיאט מהדורה מיוחדת בשם קופרה R שמנסה לסחוט עוד קצת את הלימון.

    בקופרה R סחטו בסיאט עוד 10 כ"ס יותר מאשר בקופרה הסטנדרטית, ובסך הכל 310 כ"ס, אליהם מצטרפים גם בלמי מרמבו ומערכת פליטה פתוחה. בתחום הקוסמטי ישנו פגוש קדמי חדש עם כונסיאוויר מוגדלים, חרב תחתונה מלפנים וספוילר אחורי מסיבי פחם וגם חישוקים ייחודיים. הקופרה R תיוצר במהדורה מוגבלת של 799 יחידות, מתוכן 300 עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים והיתר עם תיבת הילוכים ידנית.

    יונדאי i30N
    היא אמנם נחשפה רשמית כבר בחודש יולי, אך הגרסה הספורטיבית של יונדאי i30 החדשה ערכה את הופעת הבכורה שלה בפרנקפורט מול הקהל האירופאי האנין שאת ליבו היא מתיימרת לכבוש. זו הפעם הראשונה שיונדאי נכנסת ברצינות לתחרות בקטגוריית הקומפקטיות החמות, כשה-i30N היא גם הדגם הראשון של חטיבת הביצועים החדשה של הקוריאנים. לשם כך העמיסו ביונדאי על ה-i30 כמעט את כל מה שיש למתחרות בז'אנר להציע.

    בתפריט ישנו מנוע 2.0 ליטר טורבו בגרסאות של 250 או 275 כ"ס אשר יוצעו עם תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד. השלדה הונמכה, הוקשחה והותקנו בולמים ספורטיביים בעלי מספר מצבי כיול הנשלטים אלקטרונית ממערכת המציעה חמישה מצבי נהיגה שונים, השולטים בין היתר גם על כיול המצערת, ההיגוי, צליל המנוע ובקרת האחיזה (הניתנת לניתוק מלא). גרסת ה-275 כ"ס כוללת גם חבילת ביצועים עם בלמים מוגדלים ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. יהיה מעניין לראות אם כבר בניסיון הראשון שלהם יצליחו הקוראנים לאתגר את המתחרות האירופאיות המבוססות.

    אאודי RS4 אוואנט
    לא ממש עממית, אבל לבטח שימושית לכל המשפחה הודות לתצורת הסטיישן המסורתית לדגמי ה-RS, היא ה-RS4 החדשה של אאודי. חטיבת אאודי ספורט ניפחה את ה-A4 אוואנט במקומות הנכונים, הוסיפה שלל תוספות קוסמטיות מתבקשות והשתילה בחרטום את מנועה ה-V6 כפול המגדשים שנחשף מוקדם יותר השנה ב-RS5 המסוגננת.

    450 כ"ס מועברים לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בלבד שלה שמונה יחסי העברה, בחלוקת כוח המשתנה בהתאם לתנאי האחיזה כשנקודת המוצא הבסיסית היא של 40:60 לטובת הסרן האחורי. ה-RS4 זקוקה ל-4.1 שניות כדי להגיע ל-100 קמ"ש ויכולה להגיע עד למהירות מרבית של 280 קמ"ש עם חבילת הביצועים האופציונלית. עוד אופציות שיוצעו ללקוחות הן בלמים קרמיים והיגוי אקטיבי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.