• Ad
  • תערוכת ניו-יורק 2015: אמריקה עוברת לנוח

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פלח השוק של "משפחתיות בגודל בינוני", או, בקנה מידה אירופי, משפחתיות גדולות מאד, לא מרכין את הראש בפני אופנת הקרוס-אוברים – כפי שמוכיחה תערוכת המכוניות של ניו-יורק שתיפתח לקהל ב-3 באפריל

    כתבה מתעדכנת

    בין תערוכת המכוניות המקצועית, השנתית והבינלאומית של דטרויט, לבין אלה של לוס אנג'לס ושיקאגו, לא פשוט לקיים מידי שנה תערוכת מכוניות גם בניו יורק ולהבטיח שיוצגו בה די אטרקציות כדי למשוך לשם קהל.

    למזלה של ניו-יורק 2015 נדמה שהשוק האמריקני בכלל, ושוק הרכב בפרט, שכחו מהר את המשבר של 2009, ושמחירי השפל של הנפט מנפחים עוד יותר את בלון האשליות. זה ועוד זה מעודדים את יצרני הרכב למהר ולהשיק דגמים חדשים אל שוק חי ושוקק.

    שתי מגמות בולטות במיוחד בתערוכה של החוף המזרחי, שתיפתח מחר (שישי) בפני הקהל הרחב.

    אחת, מובנת ומוכרת, מהווה המשך טבעי למגמה הכלל עולמית של השקת קרוס-אוברים בכלל, וקרוס-אוברים גדולים ויוקרתיים בפרט.
    מגמה אחרת, מעט מפתיעה יש לומר, היא השקת מספר מתמודדות חדשות וחשובות לקטגוריית ה"מיד-סייז סדאן" – קטגוריית "הלחם והחמאה" של מכוניות הנוסעים בארה"ב – "משפחתיות ממוצעות" באמריקה או "משפחתיות גדולות למדי" במונחים אירופאים. כדי לתבל את הכל מושקות בניו-יורק שתי מכוניות יוקרה – אחת של יגואר ואחת, מסקרנת יותר, של קאדילק.

    כרגיל בתערוכות, כתבה זאת תתעדכן ככל שנקבל ידיעות נוספות על המתרחש בה, וראוי לפתוח אותה עם היצרנים המקומיים, ובמיוחד עם ג'נרל מוטורס שמשיקה שלוש מכוניות חשובות במיוחד.

    על שברולט ספארק, מכונית המיני שתהיה אחת החשובות יותר בהקשר הישראלי כבר סיפרנו כאן, ונעדכן בהמשך.

    שברולט ספארק 2016
    שברולט ספארק 2016

    מכונית חשובה מאד אחרת, שגם היא עשויה להיות מעניינת במידה מסוימת אצלנו, היא מאליבו חדשה לגמרי שמוצגת זמן קצר מאד לאחר השקת הדור הקודם שלה, בשנת 2012 (כדגם 2013).
    מאליבו היוצאת הייתה הבטחה גדולה שלא הגשימה את עצמה. היא עוצבה מחדש אבל ספגה ביקורת קשה אודות מרחב הפנים שלה, וגם מתיחת פנים חפוזה שעברה בסמוך לאחר השקתה (2014) לא הועילה ומכירותיה הלכו מדחי לדחי.

    מאליבו החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה אבל לא לגמרי: זהו שידרוג מאד משמעותי של פלטפורמת 'אפסילון' הוותיקה, אשר תיקרא מעתה והלאה E2XX. זאת תהיה אחת מארבע פלטפורמות בלבד שבהן תשתמש כל קבוצת ג'נרל מוטורס (כולל ביואיק) למעט קאדילק. על בסיס אותה פלטפורמת הנעה קדמית ייבנו, למשל, אופל אינסיניה הבאה, ביואיק ריגאל ולה קרוס, ועוד.

    התכנון מחדש של הפלטפורמה הפך אותה למשהו חדש כמעט לגמרי, בין השאר בזכות שימוש בהרבה חלקי פלדה קשיחה מאד שהשיג חסכון משמעותי של 136 קילוגרם במשקל הכולל של המכונית.
    בנוסף שודרגו מערכות החשמל והבטיחות, בסיס הגלגלים הוארך ורוב המנועים, אם לא כולם, צפויים להיות מוחלפים במנועי טורבו-בנזין קטנים, חסכוניים וחזקים יותר.

    2016 Chevrolet Malibu

    אנשי שברולט חשפו עם מאליבו החדשה את מערכת "הנהג הצעיר" שלהם, שנועדה לרסן קצת את התלהבות הנעורים במסוגנת של נהגים צעירים וחדשים.

    המכונית החשובה ביותר של ג'נרל מוטורס, ומבחינות שונות אולי גם החשובה ביותר בתערוכה כולה, היא מכונית הדגל החדשה של קאדילק – CT6.
    חשוב לדעת שג'נרל מוטורס השקיעה 12 מיליארד דולר(!) בקאדילק, לצורך תוכנית אסטרטגית להשקת 8 דגמים חדשים ולכניסה אל 5 פלחי שוק חדשים בחמש השנים הקרובות, ושעם CT6 משיקה ג'נרל מוטורס את משפחת מנועי ה-V6 החדשה שלה (או, למעשה, דור רביעי של סדרת המנועים שהושקה במקור בשנת 2003).

    2016 Cadillac CT6

     

    קרב המשפחתיות הגדולות

    מאליבו החדשה של שברולט ודאי תאושש את מצבה של החברה בקרב המשפחתיות הממוצעות באמריקה, אבל כבר בניו-יורק היא תצטרך להתמודד עם שתי מתחרות חדשות.
    קיה השיקה את המתחרה שלה לאותו פלח שוק: אופטימה החדשה, אשר מבוססת על הפלטפורמה והמכלולים העיקריים של יונדאי סונטה.

    אופטימה היא המכונית הנמכרת ביותר של קיה בארצות הברית, וכמעט כמו שברולט גם קיה רוצה לקסום ללקוחות שלה באמצעות עיצוב ספורטיבי ומרגש.
    מבחינה מכאנית לא צפויה אופטימה החדשה להציג הרבה חידושים, למעט מנועי הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר שמוצעים גם על-ידי יונדאי.

    all-new kia optima
    קיה אופטימה

    אלינו תגיע אופטימה ברבעון האחרון השנה אבל אם לשפוט על פי ביצועי הדור הנוכחי שלה בפרט, ומצב הקטגוריה בכלל, רוב הסיכויים שהיא תעבור מתחת לרדאר שלנו בלי לחולל כאן מהומות.

    בעוד שקיה תאגף את שברולט מלמטה, ניסאן תעשה את זה מלמעלה עם מקסימה חדשה לגמרי, אשר סוף סוף מבטיחה להיות נאמנה להגדרה שלה כמכונית "ספורט סדאן".
    תמונות רשמיות ראשונות שניסאן חשפה אכן מראות מכונית בעלת עיצוב ואופי ספורטיביים מבעבר, ואילו עיצוב הפנים מוכיח לא רק השקעה בנהג – עם מבנה שמכוון אליו ונועד לשרת אותו במלאכת הנהיגה ועם בוררים לכיוון אופי המתלים ותגובת המנוע – אלא גם רמת גימור גבוהה מאד שמזכירה מכוניות פרימיום.

    2016 Nissan Maxima
    ניסאן מקסימה חדשה, נאמנה למושג 'ספורט סדאן'

     

    מקסימה, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר והספק של 300 כ"ס, לא מיועדת לנהג החסכן או "הירוק", וזה למרות שאת סנסציית הכח עלולה לסרס תיבת ההילוכים הרציפה (CVT) שמחוברת אל מערכת הנעה לארבעת הגלגלים.

    הקרוס אובר מוסיף לשלוט

    החידוש החשוב ביותר לקטגוריה הבוערת ביותר באמריקה הוא הדור הרביעי של לקסוס RX אשר מבוסס על הפלטפורמה והמכלולים של טויוטה היילנדר.
    השינוי הדרמטי ביותר ב-RX הוא עיצוב זורם, מפוסל וספורטיבי שדומה לאלה של NX החדש, ושל IS ו-GS.

    NYIAS_2016_Lexus_RX_350_F_SPORT_002

    RX אמור היה להופיע כבר בתערוכת דטרויט, בינואר, אבל השקתו התעכבה משום מה, ובכל זאת הוא צפוי להופיע באולמות התצוגה, גם בישראל, עוד השנה. באירופה, אגב (אבל לא בארה"ב), צפוי RX להיות מוצע גם עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר.
    אנשי לקסוס משתמשים הפעם בחלקי אלומיניום כדי להפחית משקל, לשפר ביצועים ולצמצם את תצרוכת הדלק, ולמרות שבניו-יורק לא נחשפה גרסה בעלת 7 מקומות ישיבה, כל המקורות מוסיפים לטעון בנחרצות שגרסה כזאת בוא תבוא בתחילת השנה הבאה.

    מרצדס השיקה את הגרסה ה"רגילה" של GLE החדש – מתיחת פנים משמעותית ל-ML הוותיק, וזאת לאחר שתצורת הקופה שלו הושקה כבר בדטרויט.
    למעט העיצוב רוב המאפיינים האחרים של GLE, ובכלל זה גם מנועים ורמות גימור, דומים עד זהים לאלה של תצורת הקופה מדטרויט, והחידוש הטכנולוגי שמביא איתו הקרוס אובר הזה הוא גרסה היבירידית-נטענת.

    מרצדס עוקפת עם הגרסה הזאת את טויוטה, שאמנם השיקה גרסה היברידית ל-RX אבל לא היברידית-נטענת, ומצטרפת אל ב.מ.וו. שהשיקה שם את הגרסה ההיברידית-נטענת שלה ל-X5, שנקראת X5 xDrive 40E. מכונית זו מונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק 309 כ"ס ומשודך למנוע חשמלי – ושניהם מספקים הנעה קבועה לכל הגלגלים.

    להיברידית-הנטענת של ב.מ.וו, קצת בדומה לזו של מיצובישי, יש שלושה מצבי נסיעה, הראשון בהם הוא חשמלי טהור שאיתו אפשר לנסוע עד 31 ק"מ לאחר טעינה מלאה של שלוש שעות, ולהגיע למהירות מרבית של 120 קמ"ש (אם מתעקשים לקצר את הטווח הזה).

    BMW X5 xDrive40e
    BMW X5 xDrive40e

     

    תצורת ההנעה השנייה היא שילוב של חשמל ובנזין, שמאיצה את הקרוס-אובר הזה ל-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות ולמהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית) של 210 קמ"ש.
    דרך הפעולה השלישית, כמו אצל מיצובישי כאמור, היא שימוש במנוע הבנזין כב"מאריך טווח" – כלומר שהוא פועל כגנרטור שמספק חשמל להנעת המנוע החשמלי.

    מיצובישי השיקה את מתיחת הפנים של אמצע החיים של אאוטלנדר אשר "כוללת 100 שינויים ושיפורים הנדסיים ועיצובים שמקנים לו מראה חדש, חזק ודינמי, ביצועי כביש משופרים, צמצום רמות הרעש, שיפור תגובת המצערת, ושידרוג רמות האיבזור".

    זאת תהיה ההזדמנות הראשונה שבה מגיעה גם הגרסה ההיברידית-נטענת לארה"ב, ועל הדרך בוצע – כך טוענים יודעי דבר – גם כיול-מחדש של המתלים.

    2016 Mitsubishi Outlander
    מיצובישי אאוטלנדר: 100 חידושים

     

     

    טויוטה, חלוצת הטכנולוגיה ההיברידית, השיקה בניו-יורק לראשונה גרסה היברידית לקרוס-אובר הפופולרי שלה, RAV4, אשר עבר לאחרונה מתיחת פנים.

    המערכת ההיברידית של ראב 4 משלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי, לבין מנוע חשמלי נוסף שמניע את הסרן האחורי והופך את הראב לבעל הנעה כפולה.

    Toyota_Rav4_Hybrid_F3_4
    טויוטה ראב 4 היברידי

     

    יגואר על חבל דק

    יגואר XF חדשה לגמרי מחליפה בניו-יורק מכונית שנולדה עוד בעידן הבעלות של פורד.
    XF היוצאת לא הצליחה לדגדג יותר מידי את מתחרותיה הגרמניות – סידרה 5 של ב.מ.וו, מרצדס E קלאס ואאודי A6, אבל כעת – עם פלטפורמה חדשה ומנועים חדשים, זאת מכונית הרבה יותר מתוחכמת שאולי תעשה את ההבדל.

    XF מבוססת על גרסה מוארכת של פלטפורמת ה-iQ שעליה בנויה גם XE החדשה לגמרי ובעתיד הקרוב ייבנה עליה גם הקרוס-אובר F-PACE, והיא תוצע עם מנועי בנזין חדשים בנפח 2.0, 3.0 ו-5.0 ליטר – כולם מוגדשים באמצעות טורבו או הגדשת-על ומחוברים לתיבת ההילוכים האוטומטית של ZF בעלת 8 יחסי העברה.

    הפלטפורמה החדשה, שתוכננה להנעה אחורית או כפולה, חוסכת כ-100 קילו ממשקל המכונית, ובמרכב נעשה שימוש נרחב בחלקי אלומיניום, לטובת חסכון נוסף במשקל.

    יגואר חשפה את המכונית בלונדון בתוך כדי פעלול מרשים שנועד להדגים עד כמה שמדובר במכונית קלה: אמן הפעלולים המפורסם ג'ים דאוול (שביצע פעלולים שונים בסרטי ג'יימס בונד) נהג את XF כשהיא תלויה בין אוויר למים על-גבי שני כבלים בקוטר 3 ורבע ס"מ כל אחד.

    חתולה על חוט: הצגה ראשונה של יגואר XF החדשה בלונדון
    חתולה על חוט: הצגה ראשונה של יגואר XF החדשה בלונדון
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.