• Ad
  • תערוכת ז'נבה: מתקפת העממיות

    בתערוכת ז'נבה, אשר מתאפיינת בדרך כלל במכוניות יוקרה, היפר ספורט וגרסאות יקרות למכוניות סדרתיות - נחשף הפעם שלל רב של מכוניות סדרתיות עממיות וחשובות לשוק הישראלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היום (ה') נפתחת לקהל תערוכת המכוניות הבינלאומית של ז'נבה, שהיא התערוכה החשובה ביותר לשנת 2017 ככל שהדברים נוגעים לשוק הרכב הישראלי.

     

     

    כדרכן של תערוכות רכב בעשור האחרון רוב הבשורות החשובות שנוגעות לדגמים חדשים פורסמו כבר במהלך השבועות האחרונים, לכן המתנו בסבלנות כדי לשמוע את כל החדשות שיושמעו במהלך שני ימי העיתונות, ובעקבותיהם לדרג את המכוניות שצפויות להשפיע את ההשפעה המשמעותית ביותר, בחודשים הבאים, על שוק הרכב הישראלי.

    קיה פיקנטו

    פיקנטו הוא אחד הדגמים המשמעותיים ביותר בישראל היות שזאת לא רק מכונית המיני הנמכרת ביותר אצלנו, בפער ניכר, אלא גם אחת הנמכרות ביותר באופן אבסולוטי.
    בז'נבה מוצג דור חדש של פיקנטו, אשר מבוסס על הדור היוצא ונבדל ממנו בעיצוב מוחצן יותר ובאבזור של קישוטים חיצוניים שניתנים לבחירה (מה שמכונה בימינו "פרסונליזציה").

     

     

    עם בסיס גלגלים ארוך בכ-1.5 ס"מ מציע תא הנוסעים, המשודרג, מרחב פנימי נדיב יותר וגם מערכת מולטימדיה מודרנית, ואילו יחידת ההנעה העיקרית כעת היא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר. הבעיה היא שמנוע זה מחובר רק לתיבת הילוכים ידנית, לכן הוא צפוי להיות פחות משמעותי במקומותינו.

    מנועי ה-1.0 וה-1.25 ליטר האטמוספריים, המוכרים לנו, יוסיפו להיות מוצעים עם תיבה ידנית או אוטומטית, והשוק שלנו צפוי להיות בין הראשונים בעולם שזוכים לקבל את הדגם הזה: השיווק בישראל יחל כבר בשבוע הבא. מעניין יהיה לגלות האם היבואן הישראלי הצליח להשחיל לפיקנטו הקטנה את מערכות הבטיחות וההימנעות מתאונה שאיתן היא מוצעת מעתה באירופה.

    טויוטה יאריס

    מתיחת הפנים השנייה לסופרמיני של טויוטה, שחוגגת שש שנים מאז הופעתה הראשונה, מביאה איתה עיצוב חרטום חדש שמותאם לשאר דגמי הדור הנוכחי של היצרנית.
    חידוש חשוב יותר הוא מנוע בנזין אטמוספירי חדש, בנפח 1.5 ליטר, שמחליף את מנוע ה-1.3 ליטר הוותיק ואמור להיות חסכוני ונקי יותר. גם הגרסה ההיברידית שודרגה כדי לשפר את אופי הפעולה ואת רמת העידון.

     


    יאריס מיישרת קו עם המקובל כיום בתחום הבטיחות ומציעה מגוון מערכות סיוע לנהג בהן התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, תאורת אור גבוה אדפטיבית וזיהוי תמרורים וסימני דרך.
    טויוטה שבה אל אליפות הראלי העולמית ולרגל זאת היא משיקה את גרסת GRMN הספורטיבית, עם מנוע בנזין בעל מגדש על, בנפח 1.8 ליטר, שמספק 215 כ"ס.

    סיאט איביזה

    שמונה שנים לאחר לידתה הגיעה זמנה של איביזה – אחת ממכוניות הסופר מיני המצליחות בישראל, לפנות מקום לדור חדש של הדגם.
    על אף הדמיון החיצוני לדגם היוצא מדובר במכונית חדשה לחלוטין, והראשונה מבין כל דגמי הסופרמיני של קונצרן פולקסווגן שעושה שימוש בפלטפורמה מודולארית.

     


    איביזה החדשה גדלה משמעותית במידותיה, עם תוספת של 9.5 ס"מ לבסיס הגלגלים ו-9 ס"מ לרוחב, לכן היא מרווחת מבעבר.
    סיאט תציע את איביזה החדשה מנועי TSI מהדור החדש עם שלושה וארבעה צילינדרים, בהספקים שבין 95 ל-150 כ"ס ועם אופציה לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה.

    פורד פיאסטה

    סיבות שונות גרמו לכך שפיאסטה היוצאת לא שיחקה את התפקיד שהולם אותה בשוק שלנו, אבל באירופה בכלל, ובבריטניה בפרט, זאת אחת מרבות המכר.

     


    בשונה מסיאט בחרו אנשי פורד לבסס את פיאסטה החדשה על הפלטפורמה של המכונית היוצאת וגם העיצוב שלה הוא לא יותר מאשר אבולוציה של זה היוצא (והמוצלח), שכולל שבכה קדמית א-לה אסטון מרטין. עיצוב תא הנוסעים שודרג וחודש ומכיל כעת מערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך גדול, כמתבקש בימנו.

    פיאסטה מוצעת מעתה בארבע גרסאות עיצוב שונות: רגילה, ספורטיבית בסגנון משפחת ST, יוקרתית עם תוספות כרום שונות, ו'דמוי קרוסאובר' עם 'חצאיות' פלסטיק.
    מנועי ה'אקובוסט' המוכרים, בעלי שלושה צילינדרים, מניעים את רוב הדגמים למעט ST הקרבית שמונעת באמצעות מנוע טרבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 1.5 ליטר שמפיק 200 כ"ס.
    הבשורה החשובה ביותר עבורנו, בישראל, היא שפיאסטה מוצעת גם עם תיבה אוטומטית מודרנית בעלת שישה יחסי העברה.

    סוזוקי סוויפט

    סוויפט החדשה, דור שלישי לדגם, נראית ספורטיבית מבעבר ומבוססת על הפלטפורמה החדשה של סוזוקי אשר מסייעת לה להיות קלה בכ-120 ק"ג מן הדגם היוצא (ושוקלת 890 ק"ג בלבד!).
    המכונית נמוכה ב-1.5 ס"מ מן הדגם היוצא וקצרה ממנו ב-1 ס"מ אבל היא רחבה יותר ב-4 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה ארוך כעת ב-2 ס"מ. התוצאה היא מכונית מרווחת יותר אשר מציעה גם תא מטען בנפח 254 ליטר, כלומר גדול בכ-25% ביחס לדגם היוצא.


    מנוע הטורבו-בנזין החדש של סוזוקי, בנפח 1.0 ליטר, אשר הוצג זה עתה בקרוסאובר, ומנוע הבנזין האטמוספירי החדש יחסית, בנפח 1.2 ליטר, מניעים את המכונית, ולגרסה האטמוספירית יש גם אופציה למערכת היברידית קלה עם מערכת ששוקלת 6.2 ק"ג בלבד אבל משפרת את תצרוכת הדלק בכ-19%.

    מיצובישי אקליפס קרוס

    אחת המכוניות החשובות ביותר שמוצגות בז'נבה, בעיניים ישראליות, היא הקרוסאובר הקומפקטי החדש של מיצובישי אשר ימוצב במחיר נמוך מזה של אאוטלנדר, כמתחרה בקיה ספורטאז'.

     


    העיצוב ספורטיבי ומרשים, גם העיצוב הפנימי נראה טוב, וכל מערכות הסיוע לנהג המקובלות בימינו ממתינות להיות מוזמנות גם על-ידי היבואן הישראלי.
    מנוע טורבו-בנזין חדש, בנפח 1.5 ליטר, אחראי על ההנעה ומחובר לתיבת הילוכים רציפה.

    סובארו XV

    במבט ראשון קצת קשה להבחין שמדובר ב-XV החדש: מעצבי סובארו שמרו – כנראה בצדק – על מראה קרוב לזה של הדור היוצא והמצליח.
    למרות זאת, "מתחת לעור" זהו דגם חדש לחלוטין שמבוסס על פלטפורמה גלובלית מודרנית וחדשה של סובארו, אשר עליה בנויה גם הגרסה ה"אזרחית" של XV: אימפרזה החדשה.

     


    היות שכך גם תא הנוסעים של XV זהה לתא של אימפרזה, וגם המרחב הפנימי שוםפר באופן משמעותי.

    גרסת ההשקה מונעת באמצעות מנוע בוקסר אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר שמספק 156 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים רציפה ודרכה אל מערכת ההנעה הכפולה הסימטרית של סובארו. גרסה מוזלת, בעלת הנעה קדמית, לא צפויה בשלב זה אבל גרסת מנוע בנפח 1.6 ליטר בהחלט תתווסף במורד הדרך.

    ניסאן קשקאי

    כלי הרכב שהמציא את קטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים המודרנית עבר מתיחת פנים, וזאת ממוקדת בקוסמטיקה של החזית אשר מזכירה את זו של מיקרה החדשה.

     


    אל גלגל הגה ומושבים מעוצבים מחדש, יחד עם שדרוג של איכות החומרים (כך מבטיחים היפנים) נוסף כושר נהיגה חצי אוטונומית עם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה על נתיב הנסיעה.
    אנשי ניסאן לא ביצעו שינויים במערכת ההנעה או במכלולים מכאניים, ואילו השיווק של הדור החדש באירופה צפוי להתחיל באירופה בקיץ הקרוב.

    יונדאי i30 סטיישן

    גרסת הסטיישן של יונדאי i30 היא בין הדגמים הפופולאריים בציי הרכב במקומותינו, ומכאן חשיבותה של גרסת המרכב החדשה לדור החדש של i30 אשר הושק בשנה שעברה.
    עדיין לא ברור אם i30 סטיישן תגיע ארצה עם מנועי הטורבו-בנזין החדשים של יונדאי שמשולבים עם תיבת הילוכים בעלת מצמד כפול או שמע נסתפק במנוע האטמוספרי המיושן.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.