• Ad
  • לא מעט מכוניות מצוידות בשנים האחרונות ב"סאן רוף" כבר ברמות האבזור הבסיסיות ואלה הולכים וגדלים ובמקרים רבים תופסים כמעט את כל שטחו של הגג. על אף שיצרני הרכב טוענים שלחנות השמש אין השפעה על חוזקו המבני של הרכב, נרשמו לא מעט מקרים בהם אותם חלונות גג התנפצו מעצמם ללא כל סיבה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות יותר ויותר מכוניות, אפילו מדגמים עממיים למדי, מצויידות כסטנדרט בחלון בגג. אבל על אף שמדובר באחת מתוספות האבזור הנחשקות ביותר ברשימה, כמעט כל מי שברכבו מותקן "סאן רוף" יודע לספר כי השימוש בו, במיוחד במדינה חמה כמו שלנו בה אנו עושים כל מאמץ כדי להסתתר מהשמש הקופחת, הוא נדיר למדי.

    לא פרקטיים במיוחד הם אותם גגות שמש פנורמיים לא נפתחים  שניתן למצוא בגרסאות המאובזרות של מכוניות אירופאיות מסוימות ההופכים את הרכב לסוג של חממה על גלגלים, אבל אין ספק שזה נראה מצוין ובשנים האחרונות גגות השמש (הנפתחים, הנפתחים חלקית או הקבועים) הופכים כל העת לגדולים יותר וברכבים מסויימים אף מכסים כמעט את כל שטחו של הגג.

    יצרני הרכב טוענים בתוקף שאותם גגות זכוכית ענקיים לא פוגמים בחוזק המבני של הרכב למרות שכל ילד יודע שמשטח מתכת עמיד יותר מזכוכית, אולם בשבועות האחרונים הגיעו לכותרות כמה מקרים בהם משטחי הזכוכית של "חלונות בגג" ברכבים מסויימים פשוט נפרדו מהמסגרת לחלוטין והתעופפו מהרכב בעת נסיעה, ככל הנראה בשל שימוש בדבק פגום.
    יחד עם זאת, מסתבר שאל מול אותו כשל נקודתי מאוד נדיר, מדי שנה מצטרפים למאגר הנתונים של איגוד הבטיחות האמריקאי מאות מקרים של "סאן רופים" שפשוט מתנפצים מעצמם ללא סיבה ברורה ומבלי שפגע בהם עצם כבד.

    אנשי NHTSA מציינים שקשה למצוא קו מחבר בין המקרים ואלה קרו ברכבים מכל הסוגים, בכל עונות השנה, בימים חמים מאוד, בימים קרים מאוד ובימים עם טמפרטורות ממוצעות, בעת חניה בחניונים, נסיעה בכבישים כפריים וגם בכבישים מהירים.

    רק בשנה האחרונה נרשמו ברחבי ארצות הברית מעל ל-800 מקרים שכאלה ברכבים בני פחות משנתיים ועל אף שמדובר במספר זניח ביחס למעל ל-35 מיליון כלי רכב חדשים שעלו על כבישי ארץ הדוד סם בשנתיים האחרונות, אין ספק שמדובר בנתון מעניין שלא זכה לכל לפרסום עד כה.

    בראש הרשימה נמצאים רכבי יונדאי עם קצת יותר מ-100 רכבים שחלונות הגג שלהם התנפצו פתאום ללא סיבה ואחריהם ניתן למצוא את פורד וניסאן.

    באף אחד מהמקרים לא דווח על פציעות של ממש, זאת משום שכמו כל חלונות הרכב גם חלונות הגג עשויים מזכוכית מחוסמת ובעת כשל או פגיעה מתנפצים לחלקים קטנטנים ולא מסוכנים. עם זאת, באמריקה כמו באמריקה, היו כמובן מי שהחליטו לתבוע את יצרני הרכב בעקבות אותה מקלחת זכוכיות בלתי צפויה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תופעה מוזרה: יותר ויותר חלונות גג מתנפצים מעצמם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.