• Ad
  • מסלול הניסוי הראשון בארץ לטכנולוגיות נהיגה אוטונומית נחנך בקטע כביש סגור של נתיבי איילון, פתרון ביניים עד לפתיחת אתר הניסויים הגדול בשנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עסקת הענק של רכישת מוביילאיי על ידי אינטל לפני מספר חודשים נתנה את הגושפנקא הסופית לכך שלישראל יש חלק משמעותי במירוץ הטכנולוגי לפיתוח מכונית אוטונומית. היקף העסקה וההדים שעוררה נתנו זריקת עידוד לא רק לסטארטאפים וחברות ישראליות נוספות המפתחות טכנולוגיות תחבורה חכמה, אלא גם הצליחו להזיז דברים ברשויות הממשלתיות ולמשרד התחבורה.

    אמנם כבר לפני כשנה הכריז משרד התחבורה על הקמת מרכז פיתוח לטכנולוגיות אוטונומיות, אשר יוקם בסמוך לנתניה בהשקה משותפת של משרד התחבורה האמריקאי. מרכז הפיתוח הזה תוכנן לפי מודל של מרכז דומה הקיים במישגן ואמור לשמש גם חברות טכנולוגיה מהעולם.  אלא שמרכז זה אמור להיפתח רק בסוף השנה הבאה, זמן רב מידי מכדי שחברות הטכנולוגיה בארץ יוכלו להמתין כדי לבצע ניסויים באופן נרחב.

    עוד חדשות רכב ב-TheCar
    אפל מאשרת: נבנה מכונית אוטונומית
    אמזון חוקרת את המכונית האוטונומית
    המכונית האוטונומית: גם סאמסונג מצטרפת למירוץ

    הפתרון נמצא בהכשרת קטע כביש קיים למסלול ניסויים אשר ישמש את חברות הטכנולוגיה באופן זמני. מסלול ניסויים זה נחנך בבוקר יום שני בקטע כביש סגור בפרויקט כביש 531. כביש זה אמור לחבר את הנוסעים לכיוון דרום מכביש החוף אל נתיבי איילון, אך כיוון שפרויקט זה יושלם רק בסוף שנת 2018, הוחלט להתאים את קטע הכביש שכבר נסלל לשימוש כמסלול ניסוי במשך חצי השנה הקרובה.

    ההגדרה "מסלול ניסויים" קצת עושה חסד עם שטח האספלט שאורכו כק"מ וחצי ורוחבו 17 מטרים. מבנה קטע הכביש הופך אותו לשימושי בעיקר עבור בדיקת יכולות נהיגה אוטונומית בשמירה על נתיב, מעבר נתיבים ועקיפה. עם זאת כבר כיום יכולות אלו נמצאות בשלב יישום מתקדם יחסית, וישנן בשוק כבר מספר מכוניות בעלות יכולת נהיגה חצי אוטונומיות המסוגלות לתפקד במצבים שכאלו.

    עיקר הפיתוח כיום נדרש דווקא במצבים מורכבים יותר כמו תנועה עירונית או נסיעה בדרכים מפותלות במהירות גבוה, מצבים הדורשים לא רק פיתוח בתחום מערכות החיזוי אלא גם במערכות הביצוע השולטות במערכות ההיגוי והבלימה באופן עצמאי שכיום תפקודן מוגבל. מן הסתם בקטע כביש כמעט ישר לחלוטין לא יהיה ניתן להתמקד בנושאים אלו, אך בכל זאת מספר חברות טכנולוגיה ישראליות החליטו להשתמש בקטע ניסוי זה כיוון שהוא עדין שימושי דיו ומאפשר ליצור תנאי בסביבה סטרילית, ולבטח זול יותר מאשר לבצע ניסויים כאלו בחו"ל.

     

    עם פתיחת מסלול הניסוי כבר הודיעו מספר חברות טכנולוגיה ישראליות שיעשו בו פיתוח, לאו דווקא עבור פיתוח טכנולוגיות אוטונומית, אך לפיתוח טכנולוגיות היקפיות או משלימות למכוניות אוטונומיות ומקושרות. מוביילאיי מן הסתם היא בולטת שהן, אך אליה מצטרפות חברות נוספות כמו ארגוס העוסקת באבטחת מידע ומערכות הרכב, אינוויז המפתחת מערכת לתצוגת תלת מימד היקפית של סביבת הרכב, וואלראן המפתחת סנסורים להזרמת מידע מן הכביש אל המכונית ונקסר המפתחת אפליקציית התרעה על סכנות בדרך דרך הטלפון. אל חברות אלו מצטרפת גם ג'נרל מוטורס שתפעיל מכונית שברולט בולט חשמלית ואוטונומית בשדה הניסוי.

    למרות האופטימיות בפתיחת המסלול, צריך לזכור שהוא יהיה פעיל למשך חצי שנה בלבד. לאחר מכן יצטרכו לחכות חברות הטכנולוגיה הישראליות לפתיחת מרכז הפיתוח האוטונומי בנתניה, אך למרות ההבטחות לחנוכתו בסוף 2018 זה לא יהיה נועז מידי להמר כי כמקובל בישראל תאריך היעד הוא בגדר המלצה בלבד. גם אנשי משרד התחבורה מודעים לכך ושוקלים להכשיר באופן זמני אתרי ניסוי חליפיים נוספים, בהם חניון הנתיב המהיר בשעות הלילה והקטע הצפוני של כביש 6 הנסלל בימים אלו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תומכים באוטונומיה: משרד התחבורה חנך מסלול ניסויים ראשון בישראל לרכב אוטונומי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.