• Ad
  • תאריך עברי ברישיון הנהיגה – למי זה נחוץ?

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עכשיו אתם יכולים להיות רגועים. מליאת הכנסת התפנתה בימים טרופים אלה כדי לאשר הצעת חוק שתחייב לציין ברישיון הנהיגה גם את תאריך הלידה העברי של בעל הרישיון.

    לא שיש לנו משהו נגד התאריך העברי. אבל מאחר שלקח שנים להתאים את רישיון הנהיגה שלנו לרישיון האירופי, ואפילו מלאכה זו לא הושלמה עדיין כראוי, ובמצב שבו לאורך שנים לא ממש הפריע לאף אחד שדרגות רישיון הנהיגה לאופנועים היו הפוכות מן הנדרש לפי התקינה האירופית, מאד מוזר לגלות שמכל הדברים בעולם הוחלט להתמקד בהוספת תאריך הלידה העברי.
    פרט כזה, מיותר לציין, פשוט לא מוסיף דבר אלא אולי דווקא להיפך – הוא עלול לפגוע בשאיפה להתאים את הרישיון הישראלי לתקינה האירופית, כדי שיוכל לשמש כרישיון נהיגה בינלאומי.

    בלי להתייחס לשאלה כמה זה יעלה לנו, וזה יעלה מפני שלצורך שינוי הרישיון נדרש תהליך מחשובי, מאליו ברור שלא תהיה לכך כל תרומה לשיפור תרבות הנהיגה שלנו, להפחתת עבירות התנועה או לצמצום תאונות הדרכים.

    במידע החדש אין כל תועלת מעשית, למעט תחושת הסיפוק למי שיזם אותה, ח"כ אלעזר שטרן וחבריו.

    דמיינו לעצמכם את השוטר שיעצור אתכם באיטליה, גרמניה, ספרד או ארה"ב וינסה להבין את גילכם לפי תאריך הלידה העברי. רוב הסיכויים שאפילו אתם לא תצליחו בכך. קשה גם להניח ששוטרי משטרת התנועה שלנו, או חברות השכרה, יתייחסו לנתון הזה שרק יוסיף לעומס המידע, הרב ממילא, ברישיון.

    העובדה היא שהכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השימוש בתאריך העברי (תיקון – ציון תאריך עברי בתעודה מזהה), התשע"ד-2013, של חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) וקבוצת חברי הכנסת.

    הצעת החוק קובעת שרשות הרישוי תרשום ברישיון הנהיגה את תאריך הלידה העברי והלועזי של בעל הרישיון, אלא אם בעל הרישיון ביקש מרשות הרישוי בכתב שיירשם רק תאריך הלידה הלועזי. מוצע שהחוק יכנס לתוקף שישה חודשים מיום פרסומו, והוא יחול על רישיונות שניתנו או שחודשו מיום התחילה ואילך.

    אני דווקא סבור שצריך היה לנסח את החוק באופן הפוך: תאריך עברי יצויין רק ברישיונו של מי שטרח וביקש בכתב לציין אותו ברישיון.

    בדברי ההסבר מוסבר לכאורה מדוע נחוץ לנו הרישום העברי ברישיון הנהיגה: "סקר שנערך לקראת חגי תשרי בשנת התשע"ג מצא כי למעלה מ-50% מהציבור בישראל איננו יודע מהו התאריך העברי של יום הולדתו. בנוסף, נמצא כי עבור 41% מהציבור הישראלי לוח השנה העברי אינו משמעותי. התופעה בולטת במיוחד באוכלוסייה המגדירה עצמה כלא-דתית. כמו כן, התאריך העברי נעדר מתעודת רישיון הנהיגה ומהדרכון.

    הצעת חוק זו באה לחזק את מעמדו של לוח השנה העברי כחלק מהותי מהצביון היהודי במדינת ישראל וככלי לחבר בין אוכלוסיות ממגזרים דתיים שונים. ההצעה באה להגביר את השימוש בתאריך העברי במסגרות ציבוריות, וכך להגביר את שימושו הן במגזר הציבורי והן באוכלוסייה הכללית".

    לפי ההיגיון הזה, כדי לחזק את הקשר בין הדתות צריך לציין ברישיון הנהיגה גם את תאריך הלידה שלנו לפי לוח השנה המוסלמי, וכדי לחזק את מעמדו של לוח השנה העברי אפשר להוסיף לרישיון הרכב את התאריך העברי של מועד העלייה של מכונית לכביש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.