• Ad
  • סדנת סינגר מקליפורניה, המייצרת בשנים האחרונות גרסאות משופרת ל-911 מקוררת האוויר המקורית, חשפה מנוע חדש שפותח יחד עם ווילאמס הבריטית והמהנדס שתכנן את המנוע של ה-911 המקורית שמפיק 500 כ"ס ללא צורך במגדש טורבו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות הביקושים לפורשה 911 "מקוררות אוויר" נמצאים בזינוק מתמיד ועל אף שאין ספק ש-911 מהדורות האחרונים עדיפות בכל דבר על פני "Air cooled" ולמרות שלא מדובר במכונית נדירה במיוחד, ערכן האספני של מקוררות האוויר עולה בהתמדה ומחירו של אקזמפלר די סטנדרטי במצב טוב יכול להגיע בקלות למחירה של 911 כמעט חדשה.

    חובבי הדגם מדברים על תחושה מיוחדת וחיבור נדיר בין האדם למכונה, אך הדור הראשון הנחשק ביותר שיוצר במשך יותר מ-25 שנה בין השנים 1964 ל-1989 (ובמיוחד גרסת הטורבו שנוספה בשנות ה-70' להיצע) זכה לכינוי "יצרן אלמנות" בשל נטייתו לשלוח נהגים לא מיומנים למפגשים אינטימיים כואבים עם עצים ועצמים נוספים בצד הדרך.

    בסדנת סינגר בקליפורניה החליטו לפני כמה שנים לקחת את ה-911 מקוררת האוויר המקורית ולהפוך אותה למכונית טובה באמת שתצדיק את ההילה שנוצרה סביבה.

    עוד ב-TheCar:
    צפו בתמונות קשות: פורשה 911 הופכת לקורבן אופנה
    נקודת ציון: ה-911 המיליון ירדה מפסי הייצור
    ה-911 החזקה בהיסטוריה נחשפה

    מאז סינגר מכינה למי שהממון מצוי בכיסו (מ-250 אלף דולרים וצפונה לפני מיסים) גרסאות שאולי נראות מבחוץ כמו סתם 911 משנות ה-70' עם כנפיים רחבות, אך מתחת למעטפת כוללות שלדה מחוזקת המבוססת על שלדת ה-964 (ה-911 מקוררת האוויר האחרונה מתחילת שנות ה-90'), מרכב שכמעט כולו עשוי מסיבי פחמן, מתלים ובלמים משופרים, תא נוסעים קלאסי שנבנה מחדש עם נגיעות מודרניות ומנוע (מקורר אוויר כמובן) משופר.

    עד לאחרונה המנוע שניתן היה למצוא ב-911 סינגר היה מבוסס על מנועי בוקסר 3.6 מקוררי אוויר מהשנים האחרונות לפני המעבר לקירור מים שהנפח שלהם הוגדל ל-3.8 ליטר, שופרו על ידי קוזוורת' והפיקו כ-350 כ"ס אטמוספריים.

    משום שמדובר במכונית קלה מאוד הביצועים היו בהחלט מרשימים, אבל בעידן בו גם לחובבי קלאסיות המספרים מדברים בסינגר הבינו כי עליהם לקחת את מנוע הבוקסר 6 צילינדרים מקורר האוויר לשלב הבא.
    לצורך כך סינגר פנתה להנס מצגר, מהנדס גרמני בן 87 שתכנן בעבור פורשה את מנוע 6 הצילינדרים המקורי של ה-911, ויחד עם ווילאמס הבריטית, המתמחה ביצור ותכנון מנועי ביצועים ומוכרת בעיקר בשל חלקה רב השנים במרוצי הפורמולה 1, הם פיתחו גרסה משופרת חדשה למנוע מקורר האוויר. הנפח עלה ל-4.0 ליטרים, הקו האדום טיפס ל-9000 סל"ד וההספק ללא פחות מ-500 כ"ס, ממש כמו בגרסת ההארד קור המודרנית (והמקוררת מים) -911 GT3.

    כדי לשמור על אמינות המנוע צויד במניפת קירור גדולה מאי פעם ובמערכת קירור שמן כפולה. מאחר של-911 של סינגר כמו כל 911 שיוצרה מאז ומעולם יש מבנה לכאורה שגוי פיזיקלית של מנוע אחורי והנעה אחורית, המתכננים ניסו ככל הניתן לחסוך במשקל שנמצא מאחורי הסרן האחורי ובמנוע החדש ניתן למצוא חלקי מנוע פנימיים ומערכת פליטה העשויים מטיטניום וחלקים אחרים כמו סעפת היניקה אשר נבנו מסיבי פחמן ומשלימים את החבילה ההופכת את ה-911 של סינגר למושלמת אפילו יותר מבעבר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שלמות משופרת: סינגר חושפת את מנוע ה-911 מקורר האוויר האולטימטיבי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.