• Ad
  • מכוניות חשמליות הן ידידותיות לסביבה, זולות בתחזוקה השוטפת ושקטות לחלוטין בתנועה. עם זאת, מסתבר שדווקא השקט שרבים רואים בו יתרון גדול מסוכן למשתמשי הדרך הנוספים. בקרוב הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים תחייב יצרני מכוניות היברידיות וחשמליות להתקין מערכת שתייצר רעש בעת נסיעה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    למכוניות חשמליות יש לא מעט יתרונות כשבראש ובראשונה ניתן לציין שהן לא פולטות זיהום אוויר וידידותיות מאוד לסביבה. כמו כן ניתן למנות יתרונות נוספים כמו זמינות הכוח של המנועים החשמליים ואת עלויות התפעול והתחזוקה הנמוכות שלהן.
    מכוניות חשמליות הן גם שקטות לחלוטין כשהן נוסעות במהירויות נמוכות.
    לכאורה, הדבר נשמע כמו עוד יתרון גדול בכרך האורבני הרועש, אך מסתבר שהוא עלול להתגלות כחסרון ולהפוך למסוכן מאד להולכי רגל ולנהגים אחרים.
    יתכן שאתם לא מודעים, לכך אבל בתת מודע רעש של מנוע עוזר להבין שמכונית מתקרבת, הרבה לפני שזו נקלטת בזווית הצרה אותה מסוגלות העיניים לראות.

    כתוצאה מכך מכוניות חשמליות שקטות עשויות להפתיע מאוחר מדי משתמשי דרך נוספים כמו הולכי רגל או נהגים שעסוקים בעניינים אחרים ולא מקפידים להיות כל העת עם 7 עיניים על הכביש, ולהיות מסוכנות במיוחד ללקוי ראייה או לעיוורים המתמצאים במרחב בעזרת חוש השמיעה שלהם.

    ארגוני עיוורים בינלאומיים כבר קראו לפני מספר שנים לקבוע תקן שיחייב יצרניות של מכוניות שקטות (חשמליות או היברידיות) להתקין מערכת שתפיק צליל מיוחד שישמש כאמצעי אזהרה לרכב מתקרב, אך בינתיים, למרות שלכולם ברורה החשיבות של מערכת שכזו, טרם נקבע שום תקן מחייב בנדון.

    loudcar2

    כעת ב- NHTSA(הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים) החליטו לקבוע הנחיות ברורות בנושא שיפורסמו עד סוף נובמבר השנה.
    בראיון ל"חדשות דטרויט", הסביר שר התחבורה האמריקאי אנתוני פוקס שכבר ב-2008 החלו מהלכים בכיוון ונקבעו כל מיני תקנות, אך אף אחת מהן לא הייתה יעילה מספיק ועל כן הוא הנחה את NHTSA לספק פתרון מחייב בחודשים הקרובים.

    "בקרוב נהיה מסוגלים לשמוע מכוניות חשמליות והיברידיות נטענות", מבטיח מארק רוזקינד, יו"ר הרשות. "הגענו למסקנה שאין ברירה אחרת, ועל אף שיצרניות רכב מסוימות וארגונים סביבתיים ניסו להסביר לנו שהשקט הזה הוא חלק מהסיבות בגללן אנשים בוחרים במכוניות חשמליות, אנחנו הגענו למסקנה שהבטיחות קודמת".

    על פי התקנות שצפויות להתפרסם, בכל רכב המסוגל לנוע בכוחו של מנוע חשמלי שקט תותקן מערכת שתייצר רעש מסוים במהירות של עד 30 קמ"ש. מעבר למהירות הזו אין הבדל משמעותי ברעש שמכונית חשמלית מפיקות ביחס למכוניות רגילות מאחר שלרעש המנוע (הלא קיים) נוספים רעשים מהצמיגים ומגוף הרכב המתקדם ומפלח את האוויר.

    ככל הנראה, כל יצרנית רכב תוכל לבחור רעש על פי ראות עיניה, אך עוצמתו תצטרך להתעצם בהתאם למהירות הנסיעה.

    עוד ב-TheCar:
    טויוטה מכריזה על מות המכונית החשמלית
    זה לא אופנוע, זו מכונית: הרכב שמסתפק ב-2 גלגלים

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שלח לי רעש – החוק שיפר את השקט של כלי הרכב החשמליים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.