שלושה כוכבים למחליפת 'אלטו' במבחן הריסוק

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

סוזוקי סלריו טרם צויידה במערכות הבטיחות החדשות שנחוצות כדי לקבל ציון מצוין במבחני EuroNCAP. סקודה פאביה דווקא כן, ולכן קיבלה 5 כוכבים

סוזוקי סלריו, מחליפתה של אחת המכוניות הפופולריות ביותר בישראל – אלטו – קיבלה ציון מאכזב של שלושה כוכבים בלבד בסדרת מבחני הריסוק האחרונה שפרסם אתמול פרויקט EuroNCAP.

את התוצאה, שאך לפני שנה וחצי עלולה הייתה להיחשב לביזיון של ממש, צריך לקחת בפרופורציות הראויות: פרויקט EuroNCAP העלה את המינימום הנדרש כדי לזכות בציון של חמישה כוכבים, ודרישות החובה כוללות כיום גם מערכות למניעת תאונה.

המשמעות היא שיצרניהן של מכוניות קטנות ולא יקרות נדרשים למאמץ מיוחד – או להעלאת מחיר – כדי לעמוד בסטנדרטים החדשים, והשיקול של אנשי סוזוקי היה להימנע מהתקנת מערכות שכאלה ולא לייקר את המכונית.

סלריו לא קיבלה ניקוד כלל עבור מערכת ניטור מהירות, חיישן התראה מפני סטיה מנתיב הנסיעה או מערכת להתראה מפני תאונה ובלימת חרום.

Suzuki Celerio - Frontal crash test 2014

בריסוק עצמו סיפק מרכב המכונית הגנה "יציבה" על הנהג והנוסע לצידו ואף קיבלה את הניקוד המרבי בהגנה מפני פגיעות-צד. כריות-אוויר מסוג וילון להגנה על ראשי הנוסעים מוצעות בסלריו רק כאופציה בתוספת תשלום ולכן לא זוכות לניקוד בשיטת EuroNCAP.

בסיכומו של דבר קיבלה סלריו 61% בציון ההגנה על הנהג והנוסע לצידו, 74% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות, 68% בהגנה על הולכי רגל ורק 38% בציון על מערכות בטיחות (בזכות הימצאות חיישן תזכורת לחגורות בטיחות ומערכת בקרת יציבות).

אכזבה גדולה יותר בסדרת המבחנים הזאת רשמה רנו מגאן האצ'בק, אשר נבחנה כבר מוקדם יותר השנה וקיבלה שלושה כוכבים בלבד – ציון גרוע במיוחד עבור היצרן שבעבר "עשה קריירה" מפרויקט הבטיחות החשוב ביותר בעולם.

Renault Megane Hatch Reassessment- Frontal crash test 2014 - after crash

מהנדסי רנו תיקנו את הבעיה שהיתה עם מערכת התזכורת לחגירת חגורות בטיחות אבל לא ניצלו את ההזדמנות להוספת מערכות מניעת תאונה ובסופו של יום קיבלו 56% בציון מערכות הבטיחות, 60% בציון ההגנה על הולכי רגל ו-83% בציון ההגנה על הנהג והנוסע לצידו.

ארבעה כוכבים, בסטנדרט החדש של הפרויקט, הוא ציון בסדר, אבל לא כשמדובר ברנו – שכאמור נושאת את דגל הבטיחות מאז שהרימה אותו עם מבחני EuroNCAP הראשונים – ובטח לא כאשר מכוניות קטנות מן המגאן, למשל סקודה פאביה, זוכות לציון של חמישה כוכבים מלאים.

פאביה החדשה, אשר מבוססת על פלטפורמה ותיקה של קבוצת פולקסוואגן, קיבלה ניקוד עבור מערכת ניטור מהירות ועבור מערכת התראת התנגשות, ובסך הכל קיבלה 81% בריסוק החזיתי, 69% למערכות מניעת תאונה ו-69% בהגנת הולכי רגל – וציון כללי מרשים (למכונית סופר-מיני) של חמישה כוכבים.

Skoda Fabia - Side crash test 2014

הישג דומה, ולא פחות חשוב, רשמה ניסאן פולסאר החדשה, שהיא מכונית קומפקטית ("משפחתית קטנה") מקטגוריית הגולף / פוקוס.

את חמשת הכוכבים שלה קטפה פולסאר בין השאר בזכות מערכת התראה מפני התנגשות, כמו גם בזכות ציון טוב (84%) בהגנה על הנהג והנוסע בריסוק חזיתי.

Nissan Pulsar - Frontal crash test 2014

פולסאר, אשר מחליפה את 'אלמירה' לאחר כמה שנות היעדרות, הוצגה באירופה מוקדם יותר השנה וצפויה בישראל בתחילת 2015.

פחות מפתיעים הציונים הטובים של חמישה כוכבים שקטפו ב.מ.וו. סידרה 2 'אקטיב טורר' החדשה, וטסלה דגם S, שתי מכוניות יקרות שיצרניהן ממילא מציעים את מערכות הבטיחות הנדרשות.
את הציונים המלאים ודוחות המבחנים אפשר למצוא ב- https://www.euroncap.com/latest.aspx

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.