• Ad
  • שלום לדינוזאור: ניסאן נפרדת מהטסורו אחרי 24 שנים

    בארץ נחת לאחרונה הדור השביעי של הניסאן סנטרה שמגיע אלינו כל הדרך מארה"ב, אולם במקסיקו עדיין משווק, כבר 24 שנים, הדור השלישי של הדגם. מן הסתם, רמת הבטיחות של הדגם המקסיקני הותיק אינה מתאימה לסטנדרטים של 2016 ובניסאן הודיעו על הפסקת ייצורו ועל פרידה מכובדת עם 1,000 יחידות ממוספרות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Nissana-Tsuru-3לפני מספר שבועות נחתה בישראל משפחתית חדשה מבית ניסאן העונה לשם "סנטרה".
    בעבור השוק הישראלי מדובר במכונית חדשה לחלוטין ולא מוכרת, אך למעשה מדובר בדגם שהוצג לפני 4 שנים כדור שביעי למשפחתית, 30 שנים לאחר שהושקה לראשונה בשנת 1982.

    הסנטרה בדורה השביעי מגיעה לארץ הקודש מהצד השני של האטלנטי, כל הדרך מארצות הברית, אך אצל השכנה הצמודה של ארה"ב מדרום, מקסיקו, נראה שהזמן קפא ממלכת לפני 24 שנים – מאז 1992 ועד היום נמכר שם (תחת השם Tsuru) הדור השלישי של הסנטרה שבשאר העולם הוחלף כבר בשנת 1994.

    קצת קשה להאמין אבל השלוחה המקסיקנית של ניסאן, למרות כל השינויים המשמעותיים שהתרחשו בחיינו בדור האחרון, מייצרת מאז ראשית שנות ה-90' את הטסורו ללא כל שינויים משמעותיים.

    Nissana-Tsuru-18ברשימת השינויים שהמכונית זכתה להם במשך יותר משני עשורים ניתן לציין מעבר לתיבת הילוכים מודרנית יחסית מתוצרת רנו, שדרוג למערכת החשמל ורדיו דיסק שמגיע כעת, מה אתם יודעים, עם כניסת AUX.

    מעבר לכך מדובר בקפסולת זמן לעידן מוטורי אחר שבשל תג מחיר נמוך של כ-7,500 דולרים נחשב גם היום לאחת המכוניות הפופולריות במקסיקו עם מעל ל-1.8 מיליון יחידות מהדגם שנמכרו במהלך השנים, דבר שהופך את הטסורו לאחד הדגמים הפופולריים ביותר במדינה במיוחד מאז הפסקת ייצור החיפושית המקורית בשנת 2003.

    "זה אחד הדגמים הכי חשובים והכי נמכרים כבר שנים. הוא העלה מספר עצום של מקסיקנים על גלגלים ואפשר להם ליהנות ממכונית מרווחת, נוחה ואמינה מאוד", ציין בהתרגשות מאירה גונזלס, נשיא ניסאן מקסיקו. "אבל לעיתים אין מנוס מלהתקדם ובחודש מרץ בשנה הבאה הטסורו האחרונה תרד מפס היצור".
    מצד אחד אפשר כבר כעת להסתכל על הטסורו בנוסטלגיה ולציין לחיוב שהיא נולדה בעידן בו מערכות ניהול המנוע הממוחשבות הפכו את המכוניות לאמינות מאוד אך לפני שנוספו להן עשרות חיישנים ומערכות עזר יקרות ומסובכות לתיקון, אולם קשה שלא להסתכל על מה שמר גונזלס "שכח" להזכיר – רמת הבטיחות העלובה שהמכונית מעניקה לנוסעיה והעובדה כי מדי שנה קרוב ל-700 מקסיקנים מוצאים את מותם על סיפונה.


    חדש מול ישן: שני דגמי ניסאן בסיסיים במפגש חזתי כואב במיוחד

    הדור השלישי של הסנטרה עליו מבוססת הטסורו הושק ב-1990, מספר שנים לפני שמבחני הריסוק הפכו לפומביים עם הקמת יורו NCAP בשנת 1997 ומן הסתם הוא לא עומד בשום סטנדרט בטיחותי מודרני. מעבר לעובדה שמרבית הגרסאות של הדגם כלל לא מצוידות בכריות אוויר או אפילו ב-ABS, מרכב המכונית סובל מתכנון מיושן שבעת תאונה לא מגן כראוי על הנוסעים מאחר שתא נוסעים מתעוות לחלוטין וקורס גם בהתנגשות במהירויות לא יותר מדי גבוהות כפי שהמראות התמונות הקשות של מבחן הריסוק שיזם ארגון הגלובל NCAP לפני כשנה בו "זכתה" הטסורו לציון המביך של אפס כוכבי בטיחות.

    Nissana-Tsuru-13

    בניגוד להשפעה הגדולה ולחשיבות האדירה שיצרני הרכב מייחסים לדירוג הכוכבים של NCAP באירופה, נראה שבאמריקה הלטינית ובמדינות המזרח המצב שונה, זאת משום שככל הנראה בטיחות לא באמת נמצאת בראש סדר העדיפויות של יצרני הרכב שם.
    כדי בכל זאת לגרום לשינוי בגלובל NCAP החליטו לנקוט בפעולות אקטיביות ולפנות באופן ישיר במכתב רשמי לראשי הקונצרנים שמכוניותיהם נבדקו וכשלו ולגופי הבטיחות הרשמיים במדינות בהן הרכבים הללו משווקים, בדרישה לשפר בדחיפות את הבטיחות של דגמי רכב דוגמת הטסורו או להפסיק את ייצורם.

    בגלובל NCAP רתמו לצורך כך גם את האו"ם שנמצא בשלבים הסופיים של גיבוש סטנדרט בטיחות עולמי מינימלי.

    בניסאן החליטו כנראה לא להמתין לארגון האומות המאוחדות ומאחר שהטסורו לא תוכל לעמוד בשום רף בטיחות שהוא (המכונית אפילו משווקת עם חגורות בטיחות עם 2 נקודות עיגון בלבד במושב האחורי) להודיע על הפסקת ייצור יזומה, כאמור, במהלך שנת הדגם הבאה, ועל פרידה מכובדת מהדגם הכל כך חשוב במקסיקו עם מהדורה מוגבלת וממוספרת לאספנים של 1,000 היחידות האחרונות שירדו מפס הייצור בעוד מספר חודשים.

    Nissana-Tsuru-2

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.