• Ad
  • לרוב נהגים מתקשים מאוד להתקרב לנתוני צריכת הדלק הרשמיים המפורסמים על ידי היצרן, אך צמד בריטים שיצא למסע דרכים בין למעלה מ-13 אלף קילומטרים ברחבי אירופה הצליח לשפר את הנתון הרשמי של ההונדה סיוויק שלהם באופן משמעותי ולרשום לאורך המסע צריכת דלק של מעל 35 קילומטרים לליטר בממוצע
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Petrol station 1הפערים העצומים בין נתוני צריכת הדלק הרשמיים המפורסמים על ידי יצרניות הרכב לבין נתוני האמת המושגים במציאות היומיומית המיוזעת' מעוררים בשנים האחרונות תרעומת גדולה בקרב קהל רוכשי המכוניות וכבר היוו עילה לכמה תביעות יצוגיות אל מול יצרניות רכב.

    ההפרשים, שבמקרים רבים עומדים על כ-50 אחוזים, אפילו גרמו לאיחוד האירופאי למנות ועדה מיוחדת שהחליטה שהחל מ-2017 ישתנה נוהל המבחנים הרשמיים הנהוג היום, אשר לא מבוסס על תוצאות שהושגו בעת נהיגה בכבישים ציבוריים אלא על מבחן באורך של 11 קילומטרים המבוצע בתנאי מעבדה על מסוע על פי פרמטרים ברורים, למבחן שכולל בחינה של צריכת הדלק למרחק גדול בהרבה ועל כביש של ממש.

    עם או בלי קשר להחלטה שמעוררת תרעומת בקרב יצרני הרכב אשר מפעילים לחצים לדחות את מועד הביצוע ככל שניתן, בהונדה אירופה החליטו להוכיח שהנתונים שהם מפרסמים הגיוניים וניתנים להשגה ויצאו למסע דרכים ארוך וחסכוני במיוחד במדינות האיחוד האירופאי.

    שיא גינס חסכון בדלק

    למשימה נשלחה סיוויק טורר עם מנוע 1.6 דיזל ועל מלאכת הנהיגה הופקדו פרגאל מקגראת וג'וליאן וורן, מצוות המחקר והפיתוח של הונדה בבריטניה.
    בתחילת חודש יוני הם יצאו למסע המאתגר שעבר ב-24 מדינות האיחוד, נמשך 25 ימים ונמתח לאורך של 13,500 קילומטרים.
    במהלך כל המסע צריכת הדלק נמדדה בקפידה ובסיומו התברר שהנתון הממוצע שהושג לאורכם של לא פחות מ-13,500 הקילומטרים עמד על 35.5 קילומטרים לליטר (שוב אנחנו מדגישים – בממוצע!), שיפור של 25 אחוזים מהנתון הרשמי שהונדה מפרסמת ושיא גינס חדש תחת הכותרת "הנסיעה החסכונית ביותר למרחק של מעל 10,000 קילומטרים".

    חשוב להדגיש כי המכונית הייתה סטנדרטית לחלוטין, לא בוצעו בה שום שינויים לקראת המסע והיא תודלקה בדיזל רגיל בתחנות דלק ציבוריות.

    במהלך המסע הסיוויק הצליחה לכסות כ-1,500 קילומטרים בממוצע בין תדלוקים וסך עלות הדלק עמדה על 2675 שקלים או במילים אחרות – פחות מ-20 אגורות לקילומטר.
    המסע החל והסתיים בבלגיה ובכל יום פרגאל וג'וליאן נהגו בממוצע כ-600 קילומטרים.

    על מנת שההישג יוכר על ידי אנשי ספר השיאים של גינס, שני הנהגים היו חייבים לשהות יחדיו במכונית במשך כל המסע ולאסוף מגוון רחב של ראיות שכלל יומן צריכת הדלק, קריאות GPS, סרטוני וידאו, תמונות וחתימות של עדים עצמאיים.
    כדי להבטיח מעל לכל ספק ניטור מדויק של המסלול, זמן הנסיעה והמרחק שעברו, הסיוויק טורר גם צוידה במכשיר מעקב מיוחד.
    איך מגיעים להישג כזה? לטענת שני הנהגים הסוד טמון בתכנון מסלול זהיר ונבון, הקפדה על שמירת הרכב במצב תקין, בדיקת לחץ אוויר בצמיגים ובעיקר נהיגה בצורה חלקה ועקבית עם מינימום האצות או בלימות חזקות.

    עוד על צריכת דלק ב-TheCar
    יצרני הרכב יפרסמו נתוני צריכת דלק אמיתיים? – ממש לא בקרוב
    מחקר: ארוך יותר = חסכוני יותר

     

    שיא גינס חסכון בדלק
    שיא גינס חסכון בדלק
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שיא גינס חדש: 35.5 קילומטרים לליטר במסע חוצה אירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.