• Ad
  • שיאים חדשים למכוניות אספנות בריטיות ואמריקאיות

    שני שיאים חדשים נקבעו בראשית השבוע במכירה הפומבית במסגרת תערוכת פבל ביץ' - יגואר D טייפ שניצחה בלה מאן נמכרה בקרוב ל-22 מיליון דולרים והפכה למכונית הבריטית היקרה בעולם ו-13.75 מיליון דולרים הפכו את השלבי קוברה הראשונה לאמריקאית היקרה ביותר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סצנת האספנות הארץ ישראלית גועשת ואין ספק שבשנים האחרונות אנו עדים במחוזותינו לעליה גדולה בביקוש למכוניות קלאסיות שרבות מהן מגיעות לכאן בערוב ימיהן מעבר לים.
    עם זאת, בשל המיסוי המטורף גם על רכבי האספנות העומד על יותר מ-100 אחוזים וההיצע המוטורי הדי עלוב בארץ הקודש, הרוב המוחלט של הרכבים הישנים בישראל הם בעצם רכבים נוסטלגיים ללא ערך אספני של ממש.

    גם מחוץ לגבולות הארץ המובטחת מרבית רכבי האספנות הם לא ממש נדירים, אבל בשנים האחרונות לנוכח יותר ויותר מיליונרים עם עודף קיצוני של מזומנים מחיריהם של רכבי האספנות נדירים באמת הרקיעו שחקים.

    התופעה בולטת במיוחד במכירות פומביות של רכבים אולטרה נדירים ובעוד שבעבר הלא ממש רחוק רכבים שכאלה בקושי הצליחו לגרד סכומים בני 7 ספרות, כעת מדי שנה אנו שומעים על עוד ועוד מכוניות ישנות שנמכרו בסכומים בני שמונה ספרות – הרבה יותר מהסכום הנדרש על מכונית קצה אקזוטית עם ביצועים מהאגדות וניילונים על המושבים.

    עוד ב-TheCar:
    מכוניות האספנות היקרות בעולם
    הייתם משלמים 200 אלף שקל על סוסיתא?
    הפורשה הפסיכדלית של ג'ניס ג'ופלין נמכרה במעל ל-1.7 מיליון דולר

    1955-jaguar-d-type-lm-03 copy

    הזינוק החד במחיריהם של רכבי האספנות הוא רוחבי ותקף ללא מעט מותגים שרכבים מתוצרתם הגיעו לסכומים של מעל ל-10 מיליון דולרים, אך בקצה הסקאלה אנו פוגשים בעיקר אקזוטיקה איטלקית ואם נהיה מדויקים – 9 מתוך 10 המכוניות היקרות בעולם הן מתוצרת פרארי ואת ההגמוניה של המכוניות עם סמל הסוס הצוהל מפרה רק מרצדס מרוצים נדירה עליה נהג חואן מנואל פאנג'יו האגדי.

    עם זאת, השבוע, במסגרת המכירה הפומבית הידועה של בית המכירות RM סות'ביס בתערוכת פבל ביץ' שבמונטריי הושגו שני סכומי שיא חדשים למכוניות מתוצרת בריטניה וארצות הברית.

    יגואר D טייפ משנות ה-50 כחולה שניצחה את מרוץ 24 השעות בשנת 1956 ושרדה במצב מצוין קבעה שיא חדש למכוניות מהממלכה המאוחדת כשנמכרה בעבור לא פחות מ-21.8 מיליון דולרים – 7.5 מיליון דולרים יותר מהאסטון מרטין DB4 זגאטו שהחזיקה עד כה בתואר.

    1955-jaguar-d-type-lm-15 copy
    ה-D טייפ נחשבת למכונית המהפכנית והחשובה ביותר של יגואר. היא יוצרה בין 1954 ל-1957 והציגה תכנון אווירודינמי לא שגרתי עם כנף אופקית ייחודית באחוריים שאפשרה לה להגיע למהירות מרבית של כמעט 280 קמ"ש, יותר מכל פרארי באותה תקופה.
    בסך הכל יוצרו פחות מ-100 יחידות: 53 מהן נמכרו ללקוחות פרטיים לשימוש בכבישים ציבוריים ו-34 יוצרו עם שדרוגים לנהיגת מסלול שאפשרו ליגואר, בין היתר, לנצח במרוץ לה מאן הנחשב 3 שנים ברציפות.

    רודסטר כחולה נוספת קבעה שיא נוסף במונטריי עם 13.75 מיליון דולרים ששולמו בעבור ה-CSX2000, מה שהופך אותה למכונית היקרה ביותר מארץ הדוד סם.
    השלבי קוברה הראשונה שיוצרה אי פעם תפסה את מקומה של הפורד GT 1968 שהייתה עד היום המכונית האמריקאית שהחליפה ידיים בעבור הסכום הגבוה ביותר.
    באופן פרדוקסלי משהו שני הרכבים פותחו על ידי קרול שלבי האגדי.

    2-static_shelby-cobra-csx-01

    השלבי קוברה מבוססת על מכונית ספורט בריטית מתוצרת AC עם שלדת צינורות וגוף אלומיניום מרהיב אשר במקור הייתה מצוידת במנוע 6 צילינדרים די מיושן מתוצרת בריסטול.
    קרול שלבי זיהה את הפוטנציאל והחליט, באישור היצרן הבריטי, לעשות במכונית שינויים ולהשתיל בה מנוע וי 8 סמול בלוק אמריקאי בשרני שבצירוף שדרוגי מתלים ומשקל עצמי של כ-900 קילוגרם הפכו אותה לאגדה מוטורית שהתעלתה על המקור.

     

    1-track_shelby-cobra-csx-05

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.