שהחיינו וקיימנו והגיענו ליום הזה: ליגת קאדילק Time Attack סוגרת עונה מוצלחת ראשונה

אחרי שנים של יובש הספורט המוטורי בישראל הרים השנה את הראש. בסוף השבוע הגיעה לסיומה העונה הסדירה הראשונה של ליגת קאדילק Time Attack אשר משכה אליה עשרות רבות של משתתפים בכל מרוץ. מי הם אלופי הקטגוריות השונות ומה הן התוכניות לעונה הבאה שצפויה להיפתח בספטמבר?
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

בסוף השבוע התקיים המרוץ החמישי והאחרון של ליגת קאדילק Time Attack ואתמול נותנת החסות הראשית אירחה את הנהגים שהשתתפו במרוצים השנה באולם התצוגה הראשי שלה בהרצליה פיתוח לקוקטייל סיום רשמי, חלוקות גביעים לאלופי העונה בקטגוריות השונות ובעיקר הכרת תודה למשתתפים, למפיקים וכמובן לספונסרים שתמכו והאמינו בספורט המוטורי הארצישראלי.

אין ספק שההישג הגדול ביותר של העונה הראשונה של ליגת קאדילק Time Attack הוא עצם קיומה כאן בארץ הקודש במתכונת מסודרת – למעשה לראשונה מאז ימי אשקלון בסוף שנות השמונים של המאה ה-20.

עשרות רבות של משתתפים שהשקיעו ממיטב כספם, מרצם וזמנם כדי להשתתף ולהשתפר ממרוץ למרוץ מוכיחים מעל לכל ספק שלמרות כל שנות היובש, יש כאן גרעין נלהב ואיכותי של ספורטאים מוטוריים.

העונה הראשונה של ליגת קאדילק חנכה גם שני מתקנים מוטוריים מרשימים שהוקמו כאן סוף סוף בפצאל ובערד והוכיחה שבעזרת ארגון מסודר, בניצוחם של לאון טאובס,יובל ומאי מלמד,  בהחלט ניתן  גם להתגבר על מכשולים בירוקרטיים, חששות המשטרה ושאר חסמים ששמו מקלות בגללי הספורט המוטורי במשך כל כך הרבה שנים.

"כמי שגדל על מרוצי אשקלון, אני מתרגש שהייתה לי הזכות לתמוך בהתנעתו המחודשת של הספורט המוטורי בישראל" ציין בהתרגשות מעוז אלמגור מנהל מותג קאדילק בישראל "מותג היוקרה האמריקאי שינה לפני כעשור את אופיו וכיום מייצר מכוניות שפונות לנהג ודגמים שפותחו על מסלולי המרוצים המפורסמים בעולם וגם בישראל קאדילק תמשיך לתמוך בספורט המוטורי"

למרות שהעונה רק הסתיימה בסוף השבוע, המארגנים כבר חושבים על נוערכים במרץ לעונת המרוצים הבאה וחשפו באירוע אמש חלק מהתוכניות והשינויים שצפויים בסבב הבא.

שינויים משמעותיים בעונת המרוצים הבאה

העונה הבאה תחל בספטמבר ותנדוד בין יותר מסלולי מרוצים, כשככל הנראה מרוץ הפתיחה יתקיים ב"מוטור סיטי" בסמוך לבאר שבע במסלול החדש והמאוד מרשים שבנייתו נשלמת בימים אלה ויאפשר לתת ביטוי ממשי למכוניות חזקות שקצת פחות התאימו למסלולים הצפופים יחסית בפצאל ובמיוחד ערד.

על מנת לחזק את הליגה ולעודד את המשתתפים לקחת חלק בכל מרוצי העונה תונהג שיטת ניקוד חדשה לפיה החל מהמרוץ השני מספר הנקודות שכל משתתף יקבל בהתאם למיקום שלו (לדוגמא: 20 נקודות למקום הראשון) יוכפל – ב-1.1 במרוץ השני,  ב-1.2 במרוץ השלישי וכן הלאה.

בדברי ההסבר שלו לקראת העונה הבאה לאון טאובס ציין שהרמה הגבוהה של המשתתפים השנה, ההשקעה האדירה שלהם בשדרוגים ובצמיגים דביקים הרשימה מאוד אך מן העבר השני יצרה מצב בו למשתתפים עם רכבים פחות תחרותיים ותקציב יותר מוגבל למעשה לא היה מה לחפש בליגה.

להבנתו של טאובס זה פספוס גדול שמנע ממשתתפים חדשים להצטרף ובהתאם לכך הוחלט להנגיש בעונה הבאה את הליגה לאותם אנשים והבשורה החשובה ביותר קשורה להגדרה מחודשת של  קטגוריות הבסיס והפרדה בין נהגים מקצועיים לחובבים בקטגוריות הנמוכות.

הפרטים טרם נסגרו באופן סופי אך אלו הקווים הכללים:

קטגורית הבסיס בעונה הבאה תקרא קטגוריה A והיא תהיה מיועדת לרכבים בהספקים באזור של עד 130 כ"ס – דוגמת מיאטה NA, פיג'ו 106 ראלי, סיטרואן VTS , יונדאי וולוסטר ודומיהם, כמו גם רכבים ללא יומרות ספורטיביות דוגמת מאזדה 3.  בקטגוריה זו יותרו שינוי מתלים ושדרוגים מינימליים נוספים כשהכוונה היא לשמור על קרבה גדולה ככל הניתן למחוזות הסטוק.

בקרוב על המסלול? קטגורית בסיס חדשה

הקטגוריה הבאה, B , מיועדת לרכבים בספקים של עד 200 כ"ס ובין היתר היא תכלול בתוכה דגמי רכבים שהשתתפו בעונה הקודמת, דוגמת מיאטה NC ופיג'ו 208 GTI, אך היו נחותים ביחס לקטגוריה בה הם התחרו. הקטגוריה הזו מתאימה גם לרכבים דוגמת 500 אבארט', מיני קופר S, אלפא מיטו, סיאט לאון 1.8 ואחרים כשגם כאן המטרה היא להנגיש את הליגה למשתתפים חדשים ולשמור על רכבים קרובים למפרט המקורי.

מעבר לכך יעשו שינויים די משמעותיים גם בהגדרות יתר הקטגוריות הבכירות יותר במטרה להתאים טוב יותר את המכוניות המתחרות בכל קבוצה וכמו כן, בניגוד לעונה זו, תהיה גם הפרדה בין מכוניות משופרות לכאלו במפרט מקורי על מנת לצור תנאים שווים למשתתפים.

כבוד לאלופי הליגה

בסיכום חישוב הנקודות, אשר כלל הפחתה של המרוץ עם התוצאה הנמוכה ביותר לכל משתתף,אלו הזוכים בקטגוריות השונות של ליגת קאדילק Time Attack:

קטגוריה A

1.מור מושקוביץ – ב.מ.וו 328 E36
2. ניר מי פז – מאזדה מיאטה ND
3.ראם גרוס – ב.מ.וו 328

קטגוריה B

1.דקל נער – פיג'ו 308 GTI
2. גנאדי סרוצ'אן – אלפא 4C
3. טים קורקטין – הונדה טייפ R

קטגוריה C

1.גיא אמודי -ב.מ.וו M2
2. דורון שימשי- גולף R
3. סימון אלישקוב- אימפרזה STI

קטגוריה פתוחה

  1. שלומי שביב פורשה 911 GT3
  2. ערן גומר מיצובישי EVO
  3. מוטי נתן ניסאן Z370

צילומים: נעם וינד, מאי מלמד, שמוליק מזור 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.