מביך: פורד מוסטנג זכתה לציון עלוב ב-NCAP

מכונית השרירים האמריקאית זכתה רק ב-2 כוכבים - הציון הנמוך ביותר שקיבל דגם של יצרנית רכב גדולה מאז שנת 2008. מן העבר השני ווולוו, כתמיד, זכתה, עם ה-S90, לציון לשבח
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

פרויקט Euro NCAP, אשר נחשב לתוכנית החשובה ביותר בהיסטוריה של קידום בטיחות כלי רכב בעולם, פרסם היום (ד') את תוצאות מבחני הריסוק של מי שמוגדרת שם כ"מכונית הבטוחה ביותר באירופה" ושל זאת שמקבלת את התוצאה ההפוכה.

 

 

סדרת התוצאות שפורסמה היום כוללת את גרסת הסדאן ואת גרסת הסטיישן של מכונית הדגל של וולוו (S90 ו-V90) ואת דגם 'מוסטאנג' של פורד, ואלה מפורסמות במקביל לאמירות מאד אוהדות ומפרגנות מחד, ומאד קשות ומחמירות מאידך.

ה-90 של וולוו לא רק קיבלה (בשתי גרסאותיה) את הציון המרבי של הפרויקט – 5 כוכבים – אלא גם את הניקוד הגבוה ביותר שהפרויקט העניק (בשיטת המבחנים העדכנית ביותר שלו) לדגם כלשהו שנבחן עד כה.

S90 ו-V90 היא המכונית הראשנה אשר נבחנת בהתאם לסטנדרטים המחמירים של הפרויקט בשנת 2017, ואנשי Euro NCAP מפליגים בשבחה ומסבירים שהיא מכילה "טכנולוגיות מתקדמות רבות ש(קיימות גם) ב-XC90, אשר עשו רושם רב בכל תחומי ההערכה של Euro NCAP".

בין השאר כוללות מערכות הבטיחות והסיוע לנהג בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי גם של מכוניות וגם של הולכי רגל, וכן מערכות מקוריות לזיהוי סטייה מנתיב הנסיעה ולשמירה על מהירות הנסיעה.

לדברי Euro NCAP, יחד עם XC90 ניצבות כעת שלוש המכוניות של וולוו (שכולן מבוססות על אותה פלטפורמה – ג.מ.) בראש הטבלה עם הציון הכללי הטוב ביותר שהושג אי פעם במבחני הריסוק של הפרויקט.

 

 

"לעומת זאת", אומרים אנשי Euro NCAP, "מכונית השרירים האייקונית של פורד, מוסטאנג, קיבלה ציון בטיחות כולל של שני כוכבים עם חששות לגבי רמת ההגנה לה זוכים נהג ונוסע מבוגרים וכן ילדים, וזאת בגלל היעדר מדאיג של ציוד הבטיחות הנפוץ בדרך כלל בדגמים שנמכרים בשוק האירופי".

בנקודה זאת לא מהססים אנשי Euro NCAP לירות חץ מורעל כלפי עמיתיהם האמריקנים, ולבקר את שיטת מבחני הריסוק שנהוגה שם ונחשבת פחות מחמירה מזו האירופאית: "התוצאות מצביעות על כך שהקוד הגנטי האמריקני של המוסטאנג נועד להספיק להצלחה במבחני הבטיחות הפחות מחמירים ("נרחבים" בלשון ההודעה – ג.מ.) שנהוגים בארה"ב".

 

 

עוד כותבים אנשי הפרויקט שפורד לא יצאה מגדרה כדי לשפר את היכולות הבטיחותיות של מוסטאנג לפני שהכינה גרסה אירופאית אלא הסתפקה במינמיום ההכרחי כדי לעבור את דרישות התקינה שנהוגות בעולם הישן.
"הגרסה האירופית עברה עדכונים קלים בלבד אשר נדרשים כדי לעמוד בדרישות התקינה האירופאיות (להולכי רגל)", נכתב בהודעת הפרויקט לעיתונות, "בעוד שמערכת התרעה מפני התנגשות חזיתית הוסרה כאשר (המכונית) הוצגה באירופה".

אנשי הפרויקט יורדים גם לרזולוציות ספציפיות כאשר הם מדגישים את הסעיפים שבהם פורד מוסטאנג לא כיכבה וכותבים כך: "במבחן הריסוק החזיתי כריות-האוויר הבטיחותיות לא נפתחו במידה מספקת כדי לרסן את הנהג ואת הנוסע לצידו.
במבחן ההתנגשות החזיתית המלאה גרם היעדר קדם-מותחני חגורות בטיחות במושב האחורי לכך שהנוסע מאחור החליק מתחת לחגורת הבטיחות, וזה רומז על סיכון גבוה לפציעות בטן בתאונה בחיים האמיתיים".

כרית הוילון, לעומת זאת, גרמה לנזק רב מידי לראשה של בובת הניסוי שדימתה ילד בן 10 שיושב במושב האחורי.

מזכ"ל Euro NCAP, מיכאל ואן רטינגן, לא חסך את שבטו מחברת פורד ואמר (בניסוח די חריג בחומרתו): "וולוו השקיעה בבטיחות והפכה טכנולוגיות בטיחות חשובות לסטנדרטיות, והתוצאות מדברות בעד עצמן עם דירוג מרשים מאד של חמישה כוכבים. בפורד לא ציפו שפרויקט Euro NCAP יבחן את מוסטאנג ובחרו שלא להתאים (לגרסה האירופאית) טכנולוגיות בטיחות אשר זמינות לצרכנים האמריקנים וזמינות גם במספר מכוניות ספורט אחרות.
גישה כזאת לבטיחות חייבת להדאיג את לקוחות פורד, בין אם הם קונים מכונית שרירים רבת עוצמה או מכונית משפחתית רגילה".

אנשי פורד, אגב, התחייבו בפני Euro NCAP שבהמשך שנה זאת תהיה מוסטאנג זמינה כסטנדרט באירופה עם מערכת התרעת התנגשות ובלימה אוטונומית, וכן עם התרעת סטייה מנתיב הנסיעה.
"אנחנו מקדמים בברכה כל שיפור, כמובן", הגיב על כך מזכ"ל הפרויקט, "ומצפים לפרסם דירוג חדש לדגם המעודכן".

הציון הפרטני של וולוו S90 ו-V90 הוא 95% (36.2 נקודות) בהגנה על הנהג והנוסע לצידו, 80% (39.3 נקודות) בהגנה על ילדים מרוסנים במושבי בטיחות, 76% בהגנה על הולכי רגל (32.2 נקודות) ו-93% (11.2 נקודות) בציון מערכות הבטיחות.

מוסטאנג, לעומת זאת, קיבלה 72% (27.7 נקודות) בהגנה על הנהג והנוסע לצידו, 32% בהגנה על ילדים מרוסנים במושבי בטיחות (15.8 נקודות), 64% בהגנה על הולכי רגל ו-16% בלבד (2 נקודות) בציון מערכות הבטיחות.

לא מיותר להזכיר שפורד, עד לשנת 2009, הייתה הבעלים של וולוו ובין השאר ביצעה חלק מפיתוח טכנולוגיות הבטיחות של מכוניות פורד במתקן הניסויים של וולוו בגוטנברג, שבדיה.

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.