• Ad
  • רכב הפנאי בגרסה לכלבים וחתול תעלול ששרד נסיעה קשה

    על אף שמיליוני אנשים נוסעים מדי יום ברכב עם הכלבים שלהם, נראה כי עד כה יצרני הרכב לא השקיעו עד כה יותר מדי מחשבה בהתאמת הדגמים שלהם ליצורים הפרוותיים. האם גרסת ה-4dogs של ניסאן מצביע על שינוי מגמה? וגם חתול סקרן שקיבל השראה מסרטי אקשן, אחז עם טפריו בברזלי שלדה של משאית ושרד נסיעה של 600 קילומטרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מאות מיליוני בני אדם מכל קצוות העולם מנהלים מערכת יחסים של ממש עם חיית מחמד. לעתים הקשר הזה הוא הרבה יותר הדוק מאשר עם חברים ואפילו עם בני משפחה וכשמדובר בכלבים מרבית האנשים נוהגים לקחת אותם מדי פעם לנסיעה ברכב בדרך לסידורים וטיולים.

    בניגוד לחיות כמו חתולים, הסובלים לרוב מנסיעה במכונית, מרבית הכלבים מאוד אוהבים את הנסיעה, ההרפתקה, הטיול, הנופים החדשים והרוח בפנים, אך באופן מפתיע משהו על אף שבכל רגע נתון מליוני כלבים בעולם נוסעים עם בעליהם במכוניות, נראה כי אף אחד מיצרני הרכב לא מייחס חשיבות מספקת להולכים על ארבע ומתאים את הרכבים לצרכיהם של הכלבים ולהעדפותיהם.
    לא בטוח שהדבר באמת עומד להשתנות, אבל גרסת קונספט חדשה של האקס-טרייל של ניסאן בשם 4Dogs, אשר בחברה מבטיחים שלא נולדה לקראת יום השוטים ב-1 באפריל, מוכיחה שעם קצת השקעה ותשומת לב ניתן די בקלות לשפר בצורה דרמטית את תנאי המחיה של החברים הפרוותיים בדרכים, להקל על בני האנוש לשמור על הרכב שלם ונקי גם אחרי בילוי עם הכלב בחיק הטבע והכי חשוב – לשמור על ביטחונם של הכלב ושל הנוסעים ברכב במקרה של בלימת חירום או תאונה, חלילה.

    עוד ב-TheCar:
    סובארו: מבחני ריסוק לנוסעים פרוותיים על ארבע
    צפו: מסתבר שגם כלבים יכולים לנהוג
    נקמה טורקית: הכלבים קרעו את הקורולה

     

    גרסת הקונספט הידידותית להולכים על ארבע נולדה בעקבות סקר שהחברה ערכה בנושאים שונים בקרב אלפי נהגים, ממנו עלה בין היתר כי כמעט 90 אחוזים מבעלי הכלבים היו שמחים לקנות רכב שיציע תנאים משופרים לנסיעה עם החברים הפרוותיים.

    גרסת ה-4Dogs של האקס-טרייל מציגה תא מטען שהוסב לממלכה קטנה להולכים על ארבע הכוללת דיפונים רכים מכל עבר לנוחות מירבית, ריפוד מחומר דמוי עור תעשייתי העמיד בפני שריטות ציפורניים, דוחה כתמים וקל לניקוי עם מטלית לחה.
    בנוסף, התא כולל גם נקודות עיגון שונות לרתמה של הכלב, תאי אחסון אטומים לציוד ולאוכל, מערכת איוורור וחימום עצמאית ואפילו מתקן חשמלי המאפשר לכלב לשתות ולאכול תוך כדי נסיעה, כל זאת מבלי שהמזון או האוכל ישפכו ויתפזרו בחלל הרכב.

    זה לא הכל. הגרסה כוללת גם רמפה נשלפת מרצפת תא המטען המאפשרת לכלב להיכנס בקלות לרכב ובנוסף, למקרה שהכלב התלכלך במהלך הבילוי המשותף, מתקן שטיפה עם זרם מים של 360 מעלות ומייבש פרווה חשמלי.
    כמו כן, צמד מצלמות המותקנות בממלכת הכלבים מאפשר לנהג לראות מה שלום ההולכים על ארבע מאחור על מסך מערכת המולטימדיה בקונסולה המרכזית ובניסאן לא הסתפקו בכך והתקינו גם מסך באחת הדפנות של תא המטען המאפשר להקרין לכלבים סרטים במהלך הנסיעה או לחילופין לתקשר איתם ויזואלית בשידור ישיר בעזרת מצלמה המצלמת את הנהג.

    בשלב זה לא ברור אם יש סיכוי שהרעיונות שנחשפו בגרסת ה- 4Dogs יגיעו, במלואם או בחלקם, לרכבים של החברה בייצור סדרתי, אך לטעמנו לפחות בניסאן עלו על משהו שיכול לעניין הרבה לקוחות פוטנציאליים, הרבה יותר מכמה תוספות או אבזור אופציונלי מקובל יותר.

    בניגוד לכלבים, חתולים, כאמור, בדרך כלל ממש סובלים בעת נסיעה ברכב, אבל יש גם יוצאי דופן כמו פרסי (Percy) החתול הג'ינג'י של פול רוברטסון.
    לפני מספר שנים רובסטון התחיל לעבוד כנהג משאית פול טריילר ברחבי ארצות הברית. מעבר לעבודה הקשה המצריכה ריכוז ושעות ארוכות של נהיגה מדי יום, רוברטסון חש בדידות רבה מאחורי ההגה והתגעגע מאוד לחתול האהוב שנשאר מאחור בבית.

    על אף שכל וטרינר או חובב חתולים יודע לספר שחתולים ונהיגה ממש לא הולכים יחד, רוברטסון החליט לנסות ויום אחד החליט לקחת את פרסי, הג'ינג'י הפרוותי שלו, לאחת הנסיעות.
    לא לגמרי ברור אם פרסי הוא חתול יוצא דופן שנולד לאהוב נסיעות או שהתרגל אליהן במשך הזמן בשל הגעגועים לבעליו, אבל מאז אותו יום רוברטסון צירף את החבר-על-ארבע למרבית נסיעותיו ברחבי ארצות הברית.

    פרסי, מצידו, מקפיד לשמור על קוליות האופיינית למזונבים ובחר את מרכז הדשבורד מעל ההגה של משאית הענק כמקום החביב עליו.
    החתול התרגל לחיים בדרכים וללינה עם רוברטסון בתא השינה האחורי.
    לפני כמה ימים, בלילה סוער בחניון בצד הדרך אי שם באוהיו, בזמן שרוברטסון ישן שנת ישרים, החתול כנראה נבהל ממשהו ולחץ על מתג חשמלי שפתח את החלון וכמצופה מחיה סקרנית הוא מיהר לבדוק מה יש שם בחוץ.

    לאחר זמן מה רוברטסון התעורר ולא ראה את החתול האהוב שלו. הוא קפץ מהמיטה והחל לחפש את היצור הפרוותי. לאחר שלא מצא אותו, הוא צירף לחיפושים נהגי משאיות אחרים שחנו בסמוך.
    אך השעות חלפו, גשם הזלעפות וסופת הברקים לא פסקו לרגע, והחתול לא נראה בסביבה.
    בייאושו רוברטסון התקשר לכל מקלטי בעלי החיים בסביבה כדי לשאול אם הגיע אליהם במקרה חתול ג'ינג'י אך נענה בשלילה.

    רוברטסון גם פנה לחבריו בפייסבוק והפעיל את כל המשפחה המורחבת כדי לנסות לאתר את החתול.
    בשלב מסוים רוברטסון הבין כי עליו להמשיך בדרכו מאחר שמועד המסירה של הסחורה שהוביל התקרב ולפניו היו עוד יותר מ-600 קילומטרים של נהיגה במזג אוויר קשה.
    רוברטסון השאיר בתחנת המנוחה בה נעלם החתול את ארגז החול שלו, קערת אוכל וכמה בגדים שלבש כדי לנסות למשוך את החתול למקום ויצא לדרכו מבואס ומדוכא, מקווה בכל רגע שהטלפון יצלצל ומישהו ידווח לו על מציאתו של פרסי, אבל הטלפון לא הגיע.

    רוברטסון כבר החל לאבד תקווה אבל אז, בעודו פורק את הסחורה באינדיאנה, הוא הבחין לפתע בגוש פרווה מלוכלך הזוחל מתחת לשלדת המשאית – זה היה פרסי.
    מסתבר כנראה כי לאחר שיצא מהמשאית החתול נבהל מהגשם והתחבא בפינה בשלדת המשאית.

    כמו בסרטי אקשן, החתול הצליח לאחוז בברזל החשוף של שלדת המשאית במהלך כל הנסיעה הארוכה שכללה מזג אוויר קשה והרבה כבישים משובשים.
    "פרסי היה קפוא, נראה אומלל, הייתה לו עין אחת נפוחה כנראה מהמלח ששפכו על הכביש להמסת השלג וניתז על פניו והוא היה מסריח מריח של משאית ישנה וכבישים גרועים, אבל חוץ מזה הוא היה שלם", דיווח רוברטסון בהתרגשות. "עכשיו עשיתי לו מקלחת חמה ושמתי לו משחה בעין. אני מרגיש שהייתי האבא הכי גרוע בעולם אבל קיבלתי מתנה מאלוהים. אומרים שלחתולים יש 9 נשמות, לפרסי נשארו עכשיו כנראה רק 8".
    למרות החוויה המבעיתה רוברטסון ציין שהוא ימשיך לקחת איתו את החתול האהוב לעבודה בדרכים, אך ידאג לשמור עליו בשבע עיניים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.