• Ad
  • מכונית המרוץ הרובוטית הראשונה נחשפת לקראת סבב מרוצים ללא נהג ובמקביל מכונית העל החשמלית של NextEV מקיפה את מסלול הפורמולה 1 של אמריקה לגמרי בעצמה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נהיגה במכונית כמו שאתם מכירים אותה היום תהפוך בקרוב לנחלת העבר, ממש כמו שרכיבה על סוסים הפכה במאה ה-20 לתחביב לשעות הפנאי.

    כבר היום קיימות מערכות נהיגה אוטונומית שמצליחות, ביותר מ-90 אחוזים מהמקרים, להציג ביצועים עדיפים על אלה של בני האנוש ולכולם די ברור שבתוך מספר שנים מחשבים ינהגו ברכב בצורה יעילה, חסכונית ובעיקר בטוחה יותר מאשר בני האדם במאה אחוז מהמקרים.
    האם גם על מסלולי המרוצים מערכות נהיגה אוטונומיות יחליפו בעתיד את הנהגים האנושיים?
    בשלב זה קשה לדעת, אבל אין ספק שמבחינה רעיונית וטכנית הדבר אפשרי בהחלט.

    עוד ב-TheCar:
    מרצדס חשפה אוטובוס אוטונומי עירוני ראשון
    לנד רובר מורידה את הנהיגה האוטונומית לשטח
    גוגל לא לבד: דאע"ש מפתחת מכוניות אוטונומיות

    לפני קצת יותר משנה דיווחנו לכם כאן ב-TheCar על יוזמה להריץ, במקביל לסבב הפורמולה E החשמלי, מרוצים מזן חדש של רכבי מרוץ בגודל מלא בהם את הנהג האנושי יחליפו חיישנים, שבבים ומעגלים מודפסים של בינה מלאכותית שישלטו ברכב בעצמם במהירויות של 300 קמ"ש.
    לאחר כמה עיכובים, בשבוע שעבר הוצגה מכונית המרוץ הרובוטית הייעודית הראשונה בעולם.
    על העיצוב של הרובוקאר אחראי דניאל סימון שהתפרסם בזכות הרכבים המיוחדים שבנה ועיצב לשוברי קופות הוליוודיים והיא כוללת מרכב העשוי רובו מסיבי פחמן ומציג משקל קל ויעילות אווירודינמית מירבית.


    מערכת ההנעה כוללת 4 מנועים חשמליים סופר עוצמתיים ומערכת סוללות של 540 קילוואט (פי 5 מזו שבדגם הבכיר ביותר של טסלה).
    רכב המרוץ הרובוטי יהיה מסוגל להגיע למהירות של עד 320 קמ"ש וכדי לעבד את הנתונים בקצב גבוה שכזה הוא יצויד ב-5 רדארי לייזר תלת מימדים, 2 רדארים קונבנציונליים, 18 חיישנים, 6 מצלמות היקפיות וצמד חיישני מהירות אופטיים.
    כדי להתמודד עם כמות הנתונים המטורפת שכל אותם חיישנים מספקים בכל רגע נתון, המוח של המערכת מתוצרת Nvidia יהיה מצויד ביכולת עיבוד של עד 24 טריליון נתונים בכל שניה.
    הרעיון הוא שעל קו הזינוק בכל מרוץ יתייצבו 20 מכוניות זהות לחלוטין במפרט הטכני שלהן וההבדלים היחידים שיהיו מותרים לשינוי ברכבים על ידי המשתתפים יתמקדו בתוכנת הנהיגה האוטונומית ובאלגוריתמים השונים שלה.

    בשלב זה עדיין לא ברור מתי יערך המרוץ האוטונומי המלא הראשון, אך המפתחים מבטיחים הופעה ראשונה בפול גז של מכונית המרוץ הרובוטית על המסלול כבר במהלך עונת מרוצי הפורמולה E הקרובה.

    כמעט במקביל לחשיפת רכב המרוץ הרובוטי, חברת הסטארט אפ הסינית NextEV ציינה בסוף השבוע הישג אוטונומי מחשמל משל עצמה.
    כזכור, החברה הציגה לפני מספר חודשים את ה-NIO EP9, מכונית על חשמלית במהדורה מוגבלת עם ארבעה מנועים המפיקים 1360 כ"ס והבטחה להציג ביצועי קצה ללא כל פליטת מזהמים.
    ה-EP9, ככל הנראה החשמלית המהירה ביותר בעולם עם רישוי לכביש, כבר רשמה מספר הישגים מרשימים מאוד המבססים את מעמדה כשבין היתר הצליחה לקבוע שיא חשמלי במסלול הנורבורגרינג המפורסם, הנמתח לאורך 20.8 קילומטרים וכולל לא פחות מ-154 פניות, כשהקיפה את המסלול ב-7:05 דקות – מהר ביותר ב-17 שניות מהשיא החשמלי הקודם ברינג שהושג במכונית רדיקל עם מנוע חשמלי של טויוטה ואיטי ב-8 שניות בלבד מהזמן שרשמה הפורשה 918 שמחזיקה בשיא המסלול הנוכחי למכוניות בייצור סדרתי.
    בנוסף, ה- EP9 קבעה גם שיאי מסלול חשמליים במסלול פול ריקארד שבדרום צרפת וב- Circuit of the Americas באוסטין שבארצות הברית.
    אבל למרות כל ההישגים לאנשי NextEV נשאר כנראה טעם של עוד, ואחרי שקבעו את השיא במסלול האמריקאי החליטו בסוף השבוע לשלוח את מכונית העל החשמלית להקיף את המסלול בפול גז במהירויות של עד 260 קמ"ש בעצמה – ללא אף אחד שאוחז בהגה, נמצא ברכב או שולט בו מרחוק.
    השעונים נעצרו על שתי דקות ו-40 שניות, אמנם עדיין איטי בכמעט חצי דקה מהזמן הטוב ביותר שרשם נהג המרוצים על סיפונה מוקדם יותר, אבל ללא ספק השיג מרשים מאוד בפני עצמו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רכבים ללא נהג עולים על מסלולי המרוצים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.