• Ad
  • יצרנית רכבי העל מקרואטיה חוזרת עם הקונספט 2 – היפרקאר חשמלית עם ביצועים פסיכיים שאמורה להסתכל לטסלה רודסטר החדשה בלבן של הפנסים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנת 2012 עולם הרכב הוכה בתדהמה כשצעיר אנונימי בשם מייט רימאק, בחור בן 24 ללא הכשרה רשמית מקרואטיה, הציג את רימאק קונספט 1  – מכונית על חשמלית מרהיבה עם ביצועים שהפכו אותה בן לילה (אל מול התחרות ב-2012) למכונית העל החשמלית המהירה בעולם.

    הרימאק צוידה בארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, המפיקים 272 כ"ס וביחד 1088 כ"ס שאפשרו לה להציג ביצועים לוהטים מאוד עם מהירות תלת ספרתית בתוך 2.8 שניות, מהירות מרבית של 305 קמ"ש ומערך סוללות של 90 קילוואט לשעה שהספיק לטווח של כ-330 קילומטרים בין טעינות.

    עוד ב-TheCar:
    טסלה עושה חרקות בחלל וממשיכה לפרפר על הקרקע
    צפו: כבישי הנהיגה הטובים באירופה

    הקונספט 1 לא רק נראתה מצוין ונסעה חזק בקו ישר אלא גם הציגה בגרות ובשלות עם יכולות דינמיות מרשימות מאוד במחוזות של רכבי יצרניות העל האקזוטיות הותיקות והמפורסמות.

    התוכנית הראשונית הייתה לייצר כמה עשרות יחידות, אבל בסופו של דבר הייצור הסתכם ב-8 יחידות שנמכרו במעל למיליון דולר ליחידה.

    בכל מקרה, מקור ההכנסות העיקרי של החברה הקטנה מקרואטיה הוא כספקית משנה ליצרניות רכב  אחרות ובין היתר רימאק מייצרת את מערך הסוללות של הקוניגסאג Regera ושל האסטון מרטין  Valkyrie.

    ביוני 2017 החברה הקטנה מקרואטיה זכתה לפרסום עולמי לאחר שבמהלך צילומים לתוכנית הרכב "הגרנד טור" ריצ'ארד האמונד שנהג ברימאק קונספט 1 פספס פניה במסלול HILL CLIMB, עף מהכביש במהירות תלת ספרתית, התגלגל מספר פעמים באוויר, התדרדר לתהום ונחלץ כמעט ללא פגע מהמכונית שנחתה על הגג.

    רכב הרימאק קונספט 1 בו נהג האמונד מרוסק לאחר התאונה
    צילום: אמזון

    כעת רימאק חוזרת ותציג בתערוכת ז'נבה בחודש הבא את הקונספט 2 – דור חדש להיפרקאר החשמלית מקרואטיה שתציג סוללה גדולה יותר, ביצועים משופרים ויכולות אוטונומיות מלאות במה שמוגדר כרמה 4.

    מקורות בחברה לא חושפים בשלב זה יותר מדי פרטים אך מציינים כי המכונית החדשה תכלול אף היא רק צמד מושבים, אך תציע נוחות, פאר ומרווח פנימי משופרים משמעותית תוך שמירה על ה-DNA של הקונספט 1 ועל קווי עיצוב דומים כדי ליצור זהות מותגית ומבטיחים שבכל שאר הפרמטרים הקונספט 2 תהיה פורצת דרך ותשנה את כללי המשחק.

    הערכות מדברות על ארבעה מנועים שיפיקו יחד 1224 כ"ס ומומנט פסיכי של מעל ל-160 קג"מ. אלה יאפשרו לה לחצות את קו ה-100 קמ"ש בקלות בתוך קצת יותר מ-2 שניות.
    הנתונים בהחלט מרשימים מאוד אך לא מספקים כדי לאתגר את הטסלה רודסטר החדשה שאמורה להשלים את המאוץ הקלאסי בתוך 1.9 שניות ובהחלט יתכן שברגע האחרון ברימאק ישדרגו את מערכת ההנעה כדי ליישר קו עם טסלה.

    הקונספט 2 תצויד ככל הנראה במערך סוללות של kWh 120 שיאפשר לה להציג טווח גדול מבעבר בין טעינות, זאת על אף שלא מדובר בנתון חשוב במיוחד במקרה זה מאחר שאף אחד לא באמת משתמש בהיפרקאר שלו לנהיגה יומיומית מנקודה א' ל-ב'.

    המכונית צפויה להציג יכולת ניהוג גבוהות במיוחד וגם אופציה למעבר למצב אוטונומי מלא ברמה 4 מתוך 5 שאמנם עדיין מחייב נהג אנושי בעמדת הפיקוד אך יכול לטפל בכל מטלות הנהיגה באופן מלא.

    בחברה הקרואטית מתכננת לייצר 100 יחידות של הקונספט 2 בתקווה לקצב מכירות של כ-20 מכוניות בשנה. בתחילה תיוצר רק הגרסה הסגורה ובמשך יצטרפו אליה גרסת גג פתוח וגרסת הארדקור המיועדת למסלול המרוצים.

    בשלב זה תג המחיר לא פורסם, אך הוא לא צפוי להיות זול ורימאק שואפת ליישר קו עם יצרניות בוטיק של היפרקארס כמו פגאני, קוניגסאג ובוגאטי מה שמרמז על תג מחיר של 1.5 מיליון דולר לפחות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רימאק חוזרת עם היפרקאר חשמלית חדשה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.