• Ad
  • בעוד שברוב העולם אותו ניחוח מיוחד הממלא את הריאות עם הכניסה למכונית חדשה נחשב למקדם מכירות נחשק, בסין מסתבר שריחות של מכונית חדשה מפחידים את קהל הרוכשים יותר מבעיות מנוע או צריכת דלק גבוהה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סביר להניח שכל מי מביניכם שאי פעם רכש מכונית חדשה זוכר את אותו הרגע בו הוא קרע את כיסויי הניילון שמגינים על המושבים ו"ריח של מכונית חדשה" מילא את ריאותיו.

    אמנם אין ספק שניתן לפגוש בטבע ריחות מענגים יותר מהריחות של התרכובות הכימיות של אותם חומרי דיפון בקבינה של רכב חדש, אך  נראה שהחיבור שהאנשים עושים לעיתים באופן לא מודע של אותו ניחוח ייחודי לחוויית המרגשת של קבלת מכונית חדשה גורם לרבים לפתח תשוקה מיוחדת לאותה ארומה.

    יש מי שאפילו עושה מזה כסף ובשוק ניתן למצוא עצי ריח ותרסיסים שונים המבטיחים למלא גם את תא הנוסעים של גרוטאה באותו ניחוח חדש ומשכר.

    בעוד שבמרבית מדינות העולם הריח החזק של תא הנוסעים של מכונית חדשה מתפקד כמקדם מכירות, מסתבר שבסין, אשר הפכה בעשור האחרון לשוק הרכב הגדול בעולם, הלקוחות ממש לא מתלהבים מהניחוח החדש הזה אלא להיפך. על פי מחקר שנערך ברפובליקה העממית על ידי JD Power, מתברר שלריח הקבינה יש השפעה שלילית מאוד על הסינים ורבים מהם ציינו שהריח החריף האופייני למכוניות חדשות מפריע להם ומטריד את קהל רוכשי המכוניות הסינים יותר מאשר חשש מבעיות אמינות או צריכת דלק גבוהה.

    הסינים, כך מסתבר, מעדיפים שהמכוניות החדשות שלהם יהיו נטולות ריח לחלוטין וחלק מיצרני הרכב לקחו את העניין ברצינות יתרה.
    כך למשל פורד מעסיקה במפעל ההרכבה שלה בסין 18 עובדים שתפקידם היחידי הוא להריח את כל החומרים שנכנסים לקבינה.

    אותם עובדים, המצוידים בחוש ריח מפותח במיוחד, מדרגים את חומרי הדיפון והריפוד שמרכיבים את תא הנוסעים בציונים שבין "לא מורגש" ל "מטריד ביותר".
    ריחות חריפים במיוחד הזוכים לתיאורים לא מחמיאים כמו "גרביים מלוכלכות", "בשר מקולקל" או "נפטלין" נפסלים ונשלחים בחזרה לספק.


    סרטון וידאו: רויטרס

    משום שריחות של מכונית חדשה יכולים להישאר לעיתים בחלל הקבינה לתקופה לא מבוטלת, בסין בניגוד למערב, במקום ניילונים אטומים על המושבים מרבית המכוניות עוזבות את שערי המפעל עם כיסויי בד מחוררים שאמורים לאפשר לאותו ריח חדש ומטריד להתנדף כמעט לחלוטין עוד בטרם המסירה.

    על אף שהסינים נחשבים למעשנים הכבדים בעולם ולמרות שלחלק לא מבוטל מהמאכלים הסינים יש ריח חזק, מסתבר שלא רק ריחות חומרי הדיפון של הקבינה מטרידים את הסינים ועל מנת להתמודד עם האוויר המזוהם חלק מיצרני הרכב המקומיים החלו לצייד את מכוניותיהם במערכות אוורור בהן משולבים מסנני חלקיקים מיוחדים המנטרלים את ריחות העולם החיצון.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ריח של מכונית חדשה דוחה את הסינים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.