• Ad
  • שוב יוצאים מתחרים ישראלים אל ראלי 'דרך המשי' - אחד ממרוצי הראלי-רייד הקשים ביותר בעולם. 11,000 ק"מ של קטעי דרך קשים במשך 16 ימים. הזינוק במוסקבה שברוסיה, הסיום בבייג'ינג שבסין
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילום: צחי אשר

     

    צוות 'פוינטר iGo' – רז היימן והלל סגל שנוהגים ב"צהובה" האלמותית, יוצא שוב אל ראלי דרך המשי – שהוא לא פחות מאשר מרוץ ה'דקאר' שבין מזרח אירופה לאסיה.

    הראלי יזנק מן הכיכר האדומה במוסקבה ב-9 ביולי 2016, ויימשך 16 ימים לאורך לא פחות מ-11,000 ק"מ שבהם 4,500 ק"מ של קטעי מרוץ נמדדים ("סטייג'ים מיוחדים"). המרוץ יחצה את מרחבי מזרח רוסיה, קזחסטן וסין דרך טריטוריות נידחות, מדבריות, מישורים עצומים, קניונים תלולים, הרים, ערבות עם חורבות של ערים עתיקות ובתוך נופים מדהימים – ויגיע בסופו אל קו הסיום ב-24 ביולי בלב העיר בייג'ינג בירת סין.

     

    רז הימן והלל סגל בדרך לדרך המשי 444

     

    צוות 'פוינטר iGo' הוא לא הצוות היחיד של ישראלים במרוץ: יחד איתם ייצאו לראלי יצאו גם צוות 'Desert Warrior' – אביב קדשאי ויזהר ערמוני.
    שני הצוותים יתפקדו כקבוצה אחת וכך ייהנו מן הסיוע של צוות סיוע ישראלי מיוחד שבו חברים יונתן לוינסון ומעוז וילדר (אשר התחרו בעבר כ"צוות אספיר" בליגת העבירות הישראלית), ואלה ייסעו יחד עם העיתונאי רמי גלבוע במשאית ליווי מסוג מיצובישי קאנטר.
    משאית זו הושאלה לצוות למשך הראלי באדיבות צביקה נפתלי לאחר שעברה הכנה טכנית לאתגר על ידי חטיבת המסחריות של חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל.

    כידוע, השתתפות במרוצים מסוג זה (ובכלל) תלויה ברוב המקרים בנדיבות ליבם של תורמים, לרוב גורמים מסחריים אשר מצפים לזכות לחשיפה, לכל הפחות כתרומה חלקית להשקעתם, ולכן חובה עלינו להלל ולפרגן לחברות הבאות: הצמיגים לרכבי המרוץ ולמשאית הסיוע נתרמו על-ידי חברת אוטולוקס, יבואנית צמיגי טויו. חברת 'גילת סאטקום' מספקת טלפון לווייני, 'אאוטבק טכנולוגיות' את בולמי הזעזועים מתוצרת FOX, ונפתלי ניסן ובניו, כאמור, את משאית הסיוע.

    בניגוד ליחס המתנכר של רשויות הממשלה הישראליות לספורט מוטורי אצלנו מקבל ראלי דרך המשי תמיכה ממשלתית גלויה מרשויות שונות במדינות שדרכן הוא עובר.
    נותנת חסות ראשית לראלי היא ענקית האנרגיה הרוסית "גזפרום", ובעיני המארגנים והמעורבים האחרים לא מדובר רק באירוע ספורט מוטורי אלא בלא פחות מאשר גשר תרבותי בין רוסיה במערב לסין במזרח.

    ערוצי הטלוויזיה הרשמיים ברוסיה ובסין ישדרו בהרחבה את המרוץ, וכך תעשה גם רשת Eurosport אשר תשדר דיווחים יומיים ל-243 מיליון מנויים ב- 20 שפות.

    באתר הרשמי של המרוץ, כבר כחודש לפני תחילתו, עלתה כתבת ראיון עם רז והלל, ובכותרת המשנה שלה נכתב, בין השאר, שלמרות שמדובר במכונית אחת בלבד עם ובקבוצה עם משאבים מוגבלים ביותר מדובר בניסיון מאד מכובד. כותבי הידיעה מתכוונים ודאי לעובדה שרז והלל כבר אינם פרצופים חדשים בראלי דרך המשי: צוות פוינטר השתתף בראלי הזה בשנים 2009 ו-2010 – וניצח בקטגוריה שלו.

     

     

    במסיבת עיתונאים שנערכה לפני היציאה לדרך אמר רז הימן: "מדובר בראלי קשה וארוך יותר מראלי דקאר שבו השתתפנו בשנת 2012. זאת הפעם השלישית שאנחנו משתתפים בראלי 'דרך המשי', והפעם זאת גם המאתגרת והקשה מכולן. העלויות גבוהות ואנחנו מקבלים רוח גבית מלאה – תמיכה פיננסית ומורלית משותפים לדרך ומהספונסרים הראשיים שלנו, חברת 'פוינטר' שמלווה אותנו יותר מעשר שנים וצמיגי Toyo והשנה הצטרפה, לשמחתנו, גם 'iGo'.
    אני רוצה להזכיר שבעולם ספורט מוטורי הוא ספורט ככל הענפים הפופולריים האחרים, כולל כדורגל, כדורסל, שייט וג'ודו. הגיע הזמן שגם בישראל יזכו הישגי המתחרים במרוצים השונים בעולם לבמה נכונה ולהכרה של משרדי הממשלה, בהם משרדי התרבות והספורט, החוץ, התיירות והתחבורה. השאיפה שלנו היא לסיים בעשיריה הראשונה. זהו יעד שאפתני אבל אפשרי".

    אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר אמר באותו מעמד ש"רז והלל יוצאים למרוץ המאתגר ביותר שעשו עד היום בלי כל תמיכה ממשלתית, וזאת למרות שהספורט המוטורי מביא למדינה כבוד והישגים. הדבקות במטרה, השאיפה למצוינות וההתכווננות שלהם ל"יעדי על" נשגבים, כנגד כל הסיכויים, מרשימה, ואנו שמחים להיות חלק מצוות הספונסרים שמאמין שהם יוכלו לעשות את זה גם הפעם".

    כולנו כמובן מאחלים הצלחה לצוותים הישראלים.

     

    רז הימן והלל סגל בדרך לדרך המשי 443

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רז והלל שוב בדרכים: יוצאים לראלי דרך המשי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.