• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לוי תבע 52 מיליון שקל על הפסקת ההתקשרות עמו כסוכן בלעדי אך יקבל רק כ-200 אלף שקל. השופט וינוגרד: "עדיף שתגיעו לפשרה"

    רונן לוי, אשר משמש גם כיו"ר איגוד המוסכים, הפסיד ברוב סעיפי תביעה שהגיש נגד חברת קרסו מוטורס, לאחר שזו הפסיקה איתו התקשרות שבמסגרתה שימש במשך שנים רבות כסוכן של החברה באזור ירושלים.

    בפסק דין שנתן בימים אלה השופט רם וינוגרד נדחו רוב טיעוניו של רונן לוי (הבעלים של חברת חיים לוי), אשר יוצג על ידי עו"ד אינגריד הר אבן, בתביעה שהסתכמה בסך של 52 מיליון שקל.

    מתוך כל סעיפי התביעה קבע השופט כי חברת חיים לוי זכאית לפיצוי בגין הפחתת עמלות שקיבלה עבור מכירת כלי רכב חדשים בשנים 2009 ו-2010 על בסיס סקרי שביעות הרצון (בסכום כולל של 86,316 ₪) וכן הוא זכאי לקבל מקרסו מוטורס פיצוי עבור נסיעות המבחן ללקוחות הליסינג (שערכן הכספי כ- 135,000 ₪).

    "התובעת זכאית איפוא לכך שהנתבעת תשלם לה סכומים אלה בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כדין מאמצע התקופות הרלוונטיות"- קבע השופט.

    למרות דחיית התביעה של רונן לוי מציין השופט בסוף פסק דינו כי "על אף זאת סבורני כי טוב יעשו הצדדים אם יבואו בדברים גם עתה, תוך חתירה לפשרה ולו בדרך שהיא לפנים משורת הדין, בנסיון להגיע להבנות שיותירו את העבר מאחוריהם ויימנעו התנהלות לאורך שנים בצל הליכים משפטיים נוספים".

    חברת "חיים לוי", אשר שייכת כיום לרונן לוי, שימשה במשך שנים רבות כסוכנות למכירת רכבי רנו וניסן בירושלים, וכן כמוסך האזורי ("מרכז שירות") הגדול ביותר של רכבים אלה באזור ירושלים.

    בתחילת חודש מרץ 2011 הודיעה קרסו מוטורס לחברת חיים לוי על ביטול ההרשאה שניתנה לה לשמש כסוכן למכירת רכביה, וכמרכז שירות מוסמך מטעמה. היחסים העסקיים בין החברות הסתייימו בתחילת מרץ 2012.

    חברת חיים לוי תבעה את קרסו בסכום של 69.3 מיליון שח, מהם 16.73 מיליון בגין נזקים שנגרמו לה, לטענתה, בין השנים 2005-2010, וכן 52.55 מיליון בגין נזקים שנגרמו לה לטענתה בגלל סיום ההתקשרות שלא כדין. במקביל כללה התביעה גם אפשרויות חליפיות לסכומים אחרים. הטענות הכספיות נתמכו בחוות דעתו של רו"ח יהודה ברלב.

    חברת קרסו, באמצעות משרד עו"ד אילן שביט- שטריקס, דחתה את הטענות וטענה שהביטול נעשה כדין, ונבע בעיקרו מהתנהלות פסולה של חיים לוי במסגרת היחסים שבין השתיים. קרסו אף הגישה במקביל תביעה שכנגד בה טענה כי במהלך שנות ההתקשרות שבין השתיים הכניסה חיים לוי לכיסה כספים ששילמו לה לקוחות ושהיו אמורים להגיע לידי קרסו, וכי עשתה שימוש בקו האשראי שהועמד לרשותה שלא למטרות לשמן הועמד לה ובניגוד למוסכם בין השתיים. קרסו תבעה בגין אלה 5.5 מיליון ₪.

    חיים לוי דחתה את הטענות הללו, וכל הנסיונות להביא את הצדדים לכלל הסכמה כשלו.

    בפסק דין ארוך ומנומק (60 עמודים) דחה השופט וינוגרד את מרבית טענות חיים לוי, וקבע שביטול ההסכם נעשה כדין, וכי חיים לוי לא הצליחה להוכיח שהמוניטין על כלי הרכב שנמכרים על ידה הם מוניטין שלה. נדחו גם הטענות אודות ניהול מו"מ ללא תום לב.

    תם, אבל אולי לא נשלם: סיכומם של דברים, נכון לעכשיו, הוא שקרסו מוטורס חויבה לשלם לחיים לוי כ-200 אלף שח. עם זאת, כפי שכתב השופט וינוגרד, אם לא תימצא פשרה עלולים הצדדים למצוא את עצמם מתדיינים במשך שנים בבתי המשפט.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רונן לוי הפסיד בתביעתו נגד קרסו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.