• Ad
  • שבעה מבין שמונה כלי רכב שרוסקו על-ידי פרויקט הבטיחות החשוב בעולם קיבלו ציון מרבי, ובכלל אלה גם הונדה סיוויק שתיקנה את הליקויים שנחשפו בבדיקה הקודמת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט הבטיחות החשוב ביותר בעולם, Euro NCAP פרסם אתמול את תוצאות מבחני הריסוק שבוצעו על-ידו לשמונה כלי רכב חדשים, בהם ארבעה שהופיעו לראשונה השנה: DS 7 'קרוסבק', הטנדר הראשון של מרצדס – X-Class, יגואר E-Pace, ומכונית הפנאי החשמלית הקטנה של סיטרואן – אי-מהארי. בנוסף פורסמו גם תוצאות מבחני הריסוק לדורות החדשים של פורשה קאיין, ב.מ.וו. X3, סובארו XV וסובארו אימפרזה, כמו גם מבחן חוזר להונדה סיוויק.

     

     

    למעט החשמלית הקטנה של סיטרואן, שקיבלה רק 3 כוכבים, כל המכוניות האלה תוכננו מראש כראוי ולכן ביצעו את מה שמתבקש מהן: לספק הגנה מרבית ליושביהן בעת תאונה ולעשות ככל שאפשר כדי להימנע ממנה מלכתחילה.

    גדולתו של פרויקט Euro-NCAP – העובדה שהוא מאלץ את יצרניות הרכב להשקיע משאבים רבים בבטיחות – הודגמה שוב עם המבחן החוזר של הונדה סיוויק החדשה, מכונית שפישלה מעט בפעם הראשונה שבה נבחנה על-ידי הפרויקט הזה, בחודש יולי השנה. כמקובל ב-Euro-NCAP, הונדה מימנה מבחן חוזר לאחר שביצעה שיפורים בתכנון כרית-האוויר מסוג וילון שמותקנת במכונית.

     

     

    לאחר שאנשי הפרויקט השתכנעו ששינויים אלה מוכנסים על קו ההרכבה של הונדה, ונכללים בכל המכוניות שהיא מוכרת באירופה, הם בחנו אותה מחדש ומצאו שהיא ראויה לקבל כעת את הציון הנכסף של 5 כוכבים. אנשי הפרויקט מדווחים גם שהונדה פועלת כדי להמשיך ולפתח את כרית האוויר בווילון הצד כדי לשפר עוד יותר את ביצועיה.

    סובארו אימפרזה, מכונית זהה מבחינה מבנית לסובארו XV, נבחנה בנפרד היות שזאת מכונית נמוכה יותר, אולם במבחן זה בוצעו רק בדיקות שבהן עלולה התוצאה להיות שונה בגלל ההבדל בגובה. בכל מקרה, אימפרזה ו-XV קיבלו תוצאות טובות מאד, 94 נקודות במבחן הריסוק החזיתי, וזה ציון טוב מאלה שקיבלו למשל הונדה סיוויק (92), מרצדס X-Class (שקיבלה 90 נקודות), DS7 שקיבלה 91 נקודות וב.מ.וו. X3 עם 93 נקודות.

     

    סיטרואן אי-מהארי קיבלה, כאמור, ציון נמוך של 3 כוכבים בלבד, אבל לא רק בגלל ציון נמוך יחסית (74) בהגנה על היושבים מלפנים אלא גם בגלל רמה נמוכה (25 נקודות) של אבזור בטיחות ומערכות למניעת תאונה.

     

     

    מייקל ואן רטינגן, מזכ"ל Euro-NCAP, אמר עם פרסום התוצאות ש"אין זה מובן מאליו בהתחשב בעובדה שמבחני NCAP כוללים כיום יותר מ-15 בדיקות שונות ומאות דרישות ספציפיות, ואלה מחמירות כל הזמן. התוצאה מאוד חיובית מפני שיצרניות הרכב רואות בדירוג של חמישה כוכבים יעד לרוב הדגמים החדשים… ככל שאנחנו מתקרבים לסוף השנה Euro NCAP מתכוננת לקראת המבחנים החדשים (שיבוצעו) בשנת 2018, שבהם יועמדו למבחן בפעם הראשונה מערכות בלימה אוטונומיות עם זיהוי רוכבי אופניים.

    המבחנים החדשים, והעדכונים המתוכננים האחרים, משקפים את השיפור המתמשך בפונקציות האוטונומיות ברכב, שאותן אנחנו מצפים לראות בשוק בשנים הקרובות. המשימה שלנו היא לעזור לצרכנים להבין כיצד מערכות אלה פועלות, להראות מה הן מסוגלות (לעשות), ולהסביר כיצד הן עשויות יום אחד להציל את חייך".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רגע לפני העלאת הרף: רוב המכוניות החדשות מקבלות חמישה כוכבים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.