• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המתחרים הישראלים, שתי מכוניות מירוץ ושני אופנוענים, יוצאים לבולגריה לראלי ברסלאו-בלקן. האתגר הגדול יהיה לשמור על קצב מהיר, אמינות כלי הרכב, וניווט רהוט

    ארבעה צוותים ישראלים יוצאים לחכך מרפקים עם מתחרים אירופאים, בראלי ברסלאו-בלקן שנמשך שמונה ימים לאורך 1800 קילומטרים של שבילי הרים ומעברים טכניים. ארבעת הצוותים לא יוצאים כקבוצה מאוחדת וכל אחד מהם ינסה להגיע למדרגה הגבוהה של הפודיום.

    הצוות המוביל הוא של רז הימן והלל סגל, במכונית הצהובה של קבוצת שגריר-פוינטר שכיכבה איתם במירוץ פריס דקאר (שנערך בשנה שעברה בדרום-אמריקה). עם חזרתם החליטו רז והלל להתמקד במירוצים הנגישים יותר של מזרח אירופה, וכבר זכו במקום הראשון בראלי יוון 2013. הפעם הם מקווים לשחזר את ההישג. את מכונית המירוץ הייחודית בנה סגל במו ידיו עם שילדת צינורות ייחודית ומכלולים מכאניים של מיצובישי פאג'רו, ומנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר מתוצרת ב.מ.וו. הספונסורים של ניימן וסגל הם חברת האיתור והמיגון 'פויינטר', חברת השילוח ICL, צמיגי TOYO (מכונית המירוץ נעולה בצמיגי ה-MT שלהם), וחברות 'טלפארמה' ו'גילת סאטקום'.

    הצוות השני הוא של גל שחם וקיד אופיר, שמתחרים עם מכונית מיני-זיבאר שאותה בנה עבורם עידו כהן מפרדס חנה. הספונסור הראשי של שחם-אופיר הוא 'קוקה-קולה זירו', ספונסור חשוב שנכנס בפעם הראשונה לזירת מימון הספורט המוטורי בישראל. ה'מיני-זיבאר' שודרג לאחרונה על ידי עידו כהן עם מנועV8  בנפח 7.4 ליטר. לטובת האמינות מכוון המנוע להספק מתון יחסית של 620 כוח סוס, מעל ומעבר למה שנדרש בתחרות טכנית כמו ראלי הבלקן. עבור שחם-אופיר יהיה זה המירוץ הבינלאומי הראשון.

    שני צוותי אופנוענים, עומר שושני ודורון וינטר, ירכבו בראלי על אופנועי KTM.

    המארגנים האירופאים מעוניינים מאוד לחזק את השתתפותם של ישראלים בתחרות האירופאית, ובמחווה מפתיעה דחו את הזינוק לתחרות בכמה שעות כדי לאפשר לצוותים הישראלים להשתתף מבלי לפגוע בקדושת יום הכיפורים. למרות מחווה זו לא יוכלו הישראלים להתחרות ב'פרולוג' ולכן יזנקו אחרונים בשורת המזנקים. עמדת נחיתות זו תחייב אותם לבצע עקיפות רבות ועלולה להגביל את הישגיהם בימים הראשונים.

    המסלולים בבולגריה הרריים וטכניים מאוד, דורשים שמירה על מכלולי הרכב והקפדה על ניווט מדויק. מזג האוויר צפוי להיות גשום לפרקים, מה שיוסיף על הקושי בתחרות הארוכה. מתוך 1,800 קילומטרים, 1,710 קילומטרים הם קטעים תחרותיים מדודים שמחולקים לשמונה קטעי דירוג – אחד מהם קטע לילי.

    צוות 'פוינטר' מקווה לזכות גם הפעם במקום הראשון, אשר יאפשר להם לזכות באליפות הבלקן לשנת 2013.

    במסיבת העיתונאים שנערכה היום בתל אביב ציין אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר, ש "אנחנו עדים לאחת התופעות המדהימות בספורט המוטורי בישראל. מסורת ארוכת שנים של ספורטאים ונהגי מרוץ מצטיינים אשר מייצגים את ישראל וזוכים בתארים ברחבי יבשת אירופה. פוינטר ממשיכה לתמוך בספורט המוטורי בכלל וברז והלל בפרט, ואני מקווה שגם בראלי הזה הצוות יחזור עם גביע והמקום הראשון".

    רז הימן ציין ש "אחרי ראלי יוון שבו ניצחנו וסיימנו ראשונים יש לנו אתגר לשמור ולשמר על המקום הראשון ועל המעמד שלנו בספורט הקרוס קאנטרי האירופי".

    גל שחם תיאר את המסלול הארוך שעשה מהשתתפות בתחרויות בישראל עם כלי רכב סדרתי ועד ליציאה למרוץ בינלאומי עם כלי רכב מקצועי ונווט לצידו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ראלי בלקן 2013: ארבעה צוותים ישראלים יוצאים לכבוש את הפסגה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.