• Ad
  • שתי תאונות קשות בהן היו מעורבים רכבי טסלה בעת שנסעו במצב אוטונמי ושלל סרטונים המועלים כל העת לרשת בהם נראים בעלי טסלה שעסוקים בשלל פעילויות בעת נסיעה במצב "טייס אוטומטי" הביאו כמה ארגוני צרכנות ובטיחות מובילים לדרוש מטסלה להשבית את המערכת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    6565785786979709709מגזין הצרכנות האמריקאי המשפיע "קונסיומר ריפורטס" הצטרף בסוף השבוע לקולות הדורשים מיצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה להשבית את מערכת "הטייס האוטומטי" במכוניותיה בעקבות לפחות שתי תאונות קשות בהן היו מעורבים רכבים מתוצרת החברה בעת שנסעו במצב אוטונומי.

    יצרנית הרכב מקליפורניה שהתרגלה ליהנות מאז היווסדה מיחסי ציבור מאוד חיוביים נאלצת להתמודד כעת, לראשונה בתולדותיה, עם פרסומים פחות מחמיאים ואפילו עם האשמות קשות מצידם של ארגונים בעלי השפעה כמו "המרכז לבטיחות רכב" שהגדילו לעשות ושלחו לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מכתב גלוי חריף בו דרשו לאסור שימוש במערכות חצי אוטונומיות על כבישים ציבוריים.

    עוד ב-TheCar:
    המודל 3 של טסלה נחשפת ושוברת שיאים חדשים
    מנכ"ל טסלה: אפל מעסיקה את מי שאנחנו מפטרים
    היזם של טסלה: מכוניות עם נהג יוצאו בעתיד מחוץ לחוק

    בין היתר נטען במכתב כי "בניגוד ליצרניות רכב אחרות המדגישות כי המערכות הנמצאות ברכבים שלהם הן מערכות עזר, בטסלה רוצים לאחוז במקל בשני קצותיו – מצד אחד דואגים ליצור הייפ סביב מערכת הנושאת את השם "טייס אוטומטי" אשר יכולה לנהוג לגמרי לבד, אבל מצד שני נסוגים מכל אחריות באומרם שהנהג צריך לשים לב כל הזמן לנעשה על הכביש. שילוב של מערכת שכזו בטרם עת בגרסת בטא הופכת את בכבישים הציבוריים שלנו למעבדת ניסוי ואת לקוחות טסלה לשפני ניסוי", סיכמו הכותבים.

    בקונסיומר ריפורטס העדיפו לשמור על ניסוח פחות מתלהם ויותר ענייני, אך דרשו באופן ברור מטסלה המסוגלת, כידוע, לעדכן מרחוק את מחשבי הניהול במכוניותיה, להשבית בשלב זה את מערכת "הטייס האוטומטי", זאת על מנת לשפר אותה ולתכנת אותה מחדש בצורה כזו שתגרום למערכת להתנתק במידה שהנהג מוריד את הידיים מההגה ליותר מכמה שניות. במקביל הפצירו בטסלה להציג הנחיות הפעלה ברורות למערכת שיבהירו באופן חד משמעי כי לא מדובר במערכת המסוגלת להחליף את הנהג.

    1-newspress_tesla_detroit_big

    כמו כן, במגזין הצרכנות המשפיע נטען כי על טסלה להפסיק לקרוא למערכת "טייס אוטומטי" משום שמדובר בשם המטעה משתמשים פוטנציאליים.
    על אף הפרסום הרב לו זכו התאונות שהתרחשו בעת שימוש ב"טייס האוטומטי" ברכבי טסלה, כשלפחות במקרה של ג'ושע בראון, שהמודל S שלו התנגשה במצב אוטונומי במשאית סמי טריילר שפנתה שמאלה קיים חשד יותר מסביר כי הנהג שנהרג בתאונה צפה בסרט "הארי פוטר" בעת התאונה, עושה רושם שחלק לא מבוטל של לקוחות החברה עדיין סומכים בעיניים עצומות, תרתי משמע, על המערכת, מפקידים את חייהם בידי המחשב ומעלים לרשת שלל סרטונים בהם הם נראים עסוקים במשחקי חברה, קלפים, קריאת ספרים ואפילו תנומה קלה בזמן נסיעה במהירות תלת ספרתית במצב "טייס אוטומטי".

    בשלב זה, לפחות, עושה רושם שאין בכוונת טסלה להיענות לקריאות להשבית את המערכת ולפני מספר שבועות אלון מאסק, מנכ"ל ומייסד החברה, הצהיר שבחברה מקפידים לשפר כל העת את המערכת אך הדגיש שגם הגרסה הנוכחית של הטייס האוטומטי בטוחה לשימוש כל עוד מקפידים על הוראות השימוש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קריאות בארצות הברית: לאסור שימוש ב"טייס האוטומטי" ברכבי טסלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.