• Ad
  • ריו החדשה מציגה שיפור שאינו קפיצת מדרגה, ולא מציעה מערכות בטיחות אקטיביות כמקובל אצל קיה. על כך היא מפצה עם תג מחיר נמוך בכעשרת אלפים שקלים מזה של הדור היוצא. על פניו זאת עסקה טובה למרות מנוע שמתקשה להרשים, עיצוב פושר ורמת אבזור ממוצעת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קרוב לשנה לאחר שנחשף השיקה אתמול (ג') בישראל חברת טלקאר, יבואנית קיה, את הדור הרביעי של 'ריו'.

    בשלב ראשון הושקה גרסת ההאצ'בק של הסופר מיני החדשה ובשבועות הקרובים תצטרף אליה גם גרסת סדאן, אשר בשלושת הדורות הראשונים של ריו הייתה משמעותית יותר, לפחות בכל הנוגע לנתוני המכירות.

    בדור היוצא שלה, ששווק כאן מאז תחילת שנת 2012, רשמה ריו נתוני מכירות נאים. אבל בשונה מדגמים אחרים של המותג הקוריאני, שחווה בשנים האחרונות זינוק של מאות אחוזים והפך לאחד ממובילי השוק בישראל, ריו מעולם לא הצליחה להתקרב לצמרת קטגוריית הסופר מיני עם ההאצ'בק, וגם לא בסגמנט התת-משפחתיות עם גרסת הסדאן.
    האם עם תמחור אטרקטיבי משמעותית יחסית לעבר, ועם פוזיציה שונה לחלוטין של המותג בשוק המקומי, ריו החדשה יכולה להפוך את קיה לשחקנית מובילה גם בסגמנט הסופר מיני? יצאנו לבדוק.

    עוד ב-TheCar:
    האירופאיות הקטנות במבחן: סיטרואן C3 החדשה מול סקודה פאביה ורנו קליאו
    הקוריאנים עקפו את היפנים: קיה מככבת בסקר שביעות הרצון של JD פאוור
    שולטטתתת? קיה פיקנטו החדשה במבחן
    פיג'ו 208 דיזל במבחן

    מתרשמים
    בעשור האחרון שמו בקיה  דגש רב על עיצוב הדגמים, אשר הפך לאחד הקלפים החזקים של המותג.

    ריו החדשה מציגה אמנם את המוטיבים המרכזיים של שפת העיצוב של קיה, עם חזית הכוללת את הפרשנות העדכנית למראה פני הנמר המפורסם של המותג, אבל בשונה מן הדור היוצא הפעם ניכר דווקא הקשר לאחות מבית יונדאי. ריו החדשה ו-i20 חולקות צדודית כמעט זהה.

    בסך הכל העיצוב של הריו נעים לעין אבל בוודאי לא מסובב ראשים או בולט במיוחד אל מול המתחרות, ויש שיטענו שהוא אף פחות מרשים מזה של הדור היוצא. בכל מקרה, למרות שהריו החדשה די שונה במראה מקודמתה, המימדים דומים מאוד לאלה של הדור היוצא.

    תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה משמעותית ולמרות שהדשבורד ודיפוני הדלתות עדיין עשויים מפלסטיק נוקשה והגוונים הכהים שולטים בקבינה, התחושה טובה ואיכותית מבעבר בזכות פריסה נאה יותר של הדשבורד, הגה שלוש צלעות מרשים ומסך 7" בולט במרכז הקונסולה.

    צילום: רונן טופלברג

    האבזור כולל ארבעה חלונות חשמליים, מחשב דרך, בקרת אקלים חד אזורית דיגיטלית, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקי "15 קלים וכאמור מערכת מולטימדיה מקורית איכותית הכוללת מצלמת רוורס, חיבור לנגנים, שליטה מההגה, בלוטות' ותאימות לאפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו.

    לצערנו בשלב זה ובניגוד לדגמי קיה העדכניים שקבעו במחוזותינו רף בטיחות מרשים, הריו החדשה לא מגיעה עם שום מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, בקרת סטיה אקטיבית מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

    באירוע ההשקה טענו אנשי היבואנית בתוקף שעשו את כל המאמצים לכלול בחבילה גם מערכות בטיחות מתקדמות. הבעיה, לדבריהם, היא שבהנהלת קיה העולמית קבעו שריו תגיע לארץ ממפעל חדש שלהם במקסיקו (אגב, החלטה שמעניקה ליבואנית הטבת מכס של 7 אחוז משום שמדובר במדינת נפט"א), ולכן אין בשלב זה אפשרות לעשות את זה. לא מיותר לציין שאותו מפעל כן מייצר מכוניות כאלה עם מערכות בטיחות אקטיביות, עבור השוק האמריקני.

    לטענת אנשי "טלקאר" ברכבים המיוצאים למדינות אחרות לא קיימת אפשרות להזמין מערכות בטיחוטת אקטיביות אבל הם מבטיחים שברגע שניתן יהיה להוסיף את המערכות הגרסה הישראלית תקבל אותן.
    יחד עם זאת, הם מציינים כי הדבר יכול לקחת עוד כמעט שנה. בינתיים הריו מוצעת עם מערכת מובילאיי בגרסתה החדשה (המרשימה למדי) בהתקנה מקומית.

    המרווח בשורות המושבים הקדמית טוב והתחושה אוורירית מבעבר, אבל אין ספק שהשיפור בשורות המושבים השנייה משמעותי יותר במיוחד בכל הנוגע למרווח הראש והרגליים שהוא מהטובים בקטגוריה.
    גם תא המטען גדל והוא מציע נפח מרשים של 325 ליטרים ושפת הטענה נוחה ורחבה.

    יחידת ההנעה התעדכנה וכוללת סוף סוף תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה במקום 4 ארכאית עד כה, אך היא משודכת למנוע לא מאוד חדשני המבוסס על זה של הדור היוצא בנפח 1.4 ליטרים.

    המנוע עבר סדרה של שינויים כדי לעמוד בתקני זיהום עדכניים שהביאו דווקא לירידה קלה בנתוני ההספק והמומנט העומדים כעת על 100 כ"ס ו-13.6 קג"מ שמאפשרים לריו לרשום 100 קמ"ש בתוך 13.4 שניות ו-173 קמ"ש מרביים. נתון צריכת הדלק הרשמי השתפר ועומד כעת על 16.7 קמ"ל.

    נוהגים
    הריו החדשה היא בסך הכל מכונית נעימה לשימוש בכרך וגם מחוצה לו. המעבר לתיבת ההילוכים בת 6 יחסים המציגה פעולה חלקה מאוד בהחלט משפר את היכולת לגמוא מרחקים בנינוחות באוטוסטרדות, אולם המנוע מתקשה להרשים –  הוא אמנם מצליח לספק דחף מתקבל על הדעת, אך הוא חסר מחץ ומציג ביצועים פושרים ביחס לחלק גדול מהמתחרות.

    הריו מצליחה לשמור על יציבות כיוונית טובה ואינה משדרת תחושה של "עלה נידף ברוח" בעת שיוט בכביש המהיר גם במהירויות גבוהות יחסית.
    לא מדובר במכונית שתקרוץ לנהג חובב ההגה ומעבר למנוע שלא מאוד אוהב את הטווח העליון של קשת הסל"ד, גם השלדה וההיגוי הקליל והלא מאוד מתקשר לא מעודדים נהיגה ספורטיבית. עם זאת, יש לציין שההיגוי חד למדי ועדיף על זה של קרובת משפחתה מבית יונדאי וגם בכבישים מפותלים בסך הכל הריו מספקת את הסחורה, יש לה די והותר אחיזה והיא נוסכת תחושת ביטחון טובה בעבור הרוב המוחלט של המשתמשים.

    נוחות הנסיעה טובה בסך הכל והריו מצליחה לטפל ברוב שיבושי הדרך עד רמה מסוימת בצורה משכנעת, המושבים לא מפנקים אבל בהחלט לא מענישים גם אחרי נסיעה ארוכה ובידוד הרעשים, לא מעט בזכות הגיר שמאפשר למנוע לעבוד בסיבובים נמוכים יותר, לא מושלם אמנם, אבל טוב משמעותית מבעבר.

    צריכת הדלק בפועל, במיוחד מחוץ לעיר, השתפרה משמעותית לעומת הדור היוצא בזכות המעבר לתיבת שישה הילוכים. עם זאת, כצפוי ,התקשינו להתקרב לנתון הרשמי והסתפקנו בממוצע של 13.5 קמ"ל לליטר.

    שורה תחתונה
    ריו החדשה מציגה שיפור אל מול קודמתה אולם לא מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית מאוד.
    אין ספק שעם תג מחיר של 96 אלף שקלים הנמוך בכעשרת אלפים שקלים מזה של הדור היוצא ו-7 שנות אחריות מדובר בעסקה טובה למי שמחפש סופר מיני שתתן לו ראש שקט, אבל עם מנוע שמתקשה להרשים, עיצוב לא מאוד ייחודי, אבזור לא יוצא דופן לסגמנט, ללא מערכות בטיחות אקטיביות ועם תג מחיר לא מספיק אטרקטיבי היא מתמקמת רק במקום טוב באמצע ומתקשה לבלוט אל מול כמה מהמתחרות, במיוחד אלו שמוצאן באירופה.

    צילומים: נעם וינד 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה ריו החדשה במבחן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.