• Ad
  • קיה פיתחה טעינה אלחוטית למכוניות חשמליות

    בזמן שיצרניות היוקרה מתאמצות למצוא פתרון קל ונוח לטעינת רכב חשמלי השלימה קיה את הפיתוח של אב טיפוס למערכת כזאת עבור הגרסה החשמלית של סול
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קיה הכריזה על השלמת הפיתוח של מערכת טעינה אלחוטית חדשה עבור הגרסה החשמלית של 'סול', ואלה חדשות אדירות עבור כל מי שמאמין בחזון הרכב החשמלי או ממתין להתגשמותו.

     

     

    הפרויקט הושלם לאחר שלוש שנות עבודה משותפת של המרכז הטכני של יונדאי-קיה אמריקה (HATCI) עם חברת Mojo Mobility אשר מתמחה במערכות טעינת חשמל אלחוטית למוצרים שונים (בעיקר טלפונים ומכשירים ניידים ורפואיים), ובסיוע מענק של קרן מיוחדת של משרד האנרגיה של ארה"ב.

    בהודעה לעיתונות שפרסמה חברת קיה היא מכנה את השלב בו נמצא הפרויקט "צעד חשוב לעתיד הטעינה האלחוטית של כלי רכב", ומספרת שהמערכת מעבירה את האנרגיה החשמלית מרשת החשמל למכונית באמצעות שדה אלקטרומגנטי שהיא יוצרת בין שני סלילים – אחד במשדר שמוטמן בקרקע והאחר במקלט שמותקן מתחת לרכב.

    כל מי שבביתו פועל שואב אבק רובוטי, או מי שהדמיון שלו לא מוגבל, לא יוכל להפריז בחשיבותה של טעינה אלחוטית לעתידם של כלי רכב חשמליים טהורים והיברידים נטענים. במקום להסתבך עם כבלי טעינה שזרוקים בתא המטען של המכונית וצוברים לכלוך ורטיבות – הנהג פשוט מחנה את המכונית מעל למשדר כדי להתחיל לטעון, ומאותו רגע נשלחת האנרגיה באמצעות צימוד אינדוקטיבי אל הרכיב שמוליך אותה לתוך הסוללה שברכב.

    לטענת קיה, מה שהופך את המערכת החדשה ליעילה במיוחד היא העובדה שהנהג לא נדרש לדיוק מיקרומטרי בתמרון החניה שלו אלא יכול להחנות באזור כללי מוגדר אך נרחב למדי.

    הנתונים הטכניים שנמסרו על ידי HATCI ו-Mojo הם הספק חשמלי של יותר מ-10 קילוואט אשר מועבר לרכב ברמת יעילות מסירת חשמל של יותר מ-85 אחוזים, וכל שעת טעינה מספיקה לקרוב ל-50 קילומטרים של נסיעה. במסגרת הפרויקט הפעילו השותפות צי של חמישה כלי רכב מדגם סול חשמלי, ובחנו את העמידות, הבטיחות והביצועים שלהם. טעינה מלאה של סוללה במכונית כזאת ארכה כארבע שעות.

     

     

    "אנחנו שמחים על הצלחת המערכת ומן היעילות שלה", צוטט בהודעת קיה ויליאם פרילס (Freels), נשיא HATCI. "החלטנו לפתח מערכת טעינה אלחוטית מכיוון שהיא מתאימה למגוון יישומים בעולם האמיתי ומקלה על נוחות השימוש עבור הצרכן. כעת, עם הצי הקיים של מכונית סול חשמליות ונטענות אלחוטית, אנחנו יכולים לראות בבירור עתיד לכלי רכב חשמליים נטולי כבל".

    קיה לא מתכוונת להציע את הטכנולוגיה כבר בדור הנוכחי של סול אלא בדגמים חשמליים אחרים, וכן בדור הבא של הדגם הזה. חשוב להדגיש שקיה איננה יצרנית הרכב הראשונה שמפתחת טעינה אלחוטית. יצרניות אחרות, בהן טויוטה, ניסאן, פורד, ב.מ.וו. ומרצדס, עובדות גם הן על מערכות דומות, אבל כאשר הבשורה מגיעה מיצרנית מסה כמו יונדאי-קיה יש לכך חשיבות מיוחדת והבטחה שטעינה אינדוקטיבית לרכב כבר נראית באופק.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.