• Ad
  • עד לא מזמן הבחירה במוביל למשפחה נעה בין כמה אופציות במגזר הסדאן, אבל עם הצטרפות הספורטאז' ולאחרונה גם ה-C4 פיקאסו לטווח המחירים הרלוונטי, כעת אפשרויות הבחירה מגוונות בהרבה. אז מי עושה את העבודה בצורה הטובה ביותר: המשפחתית הקלאסית, רכב הפנאי או אולי המיניוואן?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0007פעם זה היה די ברור. אחרי החתונה ובמקביל למעבר לדירה בפרברים ולהתרחבות התא המשפחתי הגיע גם הזמן להחליף את המכונית של ימי הרווקות ולהצטייד באיזו משפחתית סדאן.
    ממש מזמן זו הייתה הקונטסה, היפנית הראשונה בארץ. אחר כך באו הרום כרמל והפורד ברנדה שיוצרו כאן בארץ, הסובארו DL הבלתי נשכחת, המיצובישי לנסר שהיה בה הכל, הלנטיס שהמציאה את המושג "משפחומטית ליסינג" וממשיכת דרכה המאזדה 3 שהשלימה עשור וחצי של שליטה של המותג היפני הקטן בשוק הישראלי והייתה למעשה המכונית האחרונה שהובילה את השוק בצורה כל כך ברורה.

    אמנם חברות הליסינג ותופעת הרכב הצמוד מהעבודה הן עדיין הקטר המשמעותי ביותר של השוק וסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות הוא עד היום הגדול והמשמעותי ביותר, אך הלקוחות הפרטיים החלו לפזול הצידה למשפחתיות פחות שבלוניות במרכבי האצ'בק או סטיישן, לרכבי סופר מיני זולים באופן משמעותי שמספיקים למשפחות רבות ולרכבי פנאי קטנים ומיניוואנים.

    לפני קצת יותר משנה טלקאר, יבואנית קיה, שהפורטה שלה מעולם לא הצליחה להתברג בחבורת הצמרת של סגמנט הסדאן, החליטה להטיל פצצה כבדת משקל על שוק המשפחתיות – גרסה מוזלת לספורטאז' עם מנוע 1.6 ותג מחיר משפחתי למהדרין.
    ההצלחה הייתה מיידית וכ-11 אלף ישראלים בחרו במהלך 2015 להתחדש ברכב הפנאי ולא במשפחתית שגרתית ויש להניח שאם שיווק הגרסה היה מתחיל בראשית שנת 2015 הספורטאז' היה הופך גם לדגם הנמכר בישראל.

    לקח למתחרים כמה חודשים לצאת מההלם, אך בסופו של דבר ניסאן, יונדאי ופיג'ו הציגו גרסאות מוזלות לרכבי הפנאי שלהן.
    בעוד שהטוסון והקשקאי זכו להצלחה מיידית, ה-3008 הותיקה, על עיצובה המשונה שלא מספק את ניחוח הפנאי המתבקש, לא הפכה ללהיט מכירות היסטרי ובלובינסקי הבינו שעליהם לחשוב על רכב אחר שיוכל לקרוץ ללקוח שמחפש תחליף למשפחומטית השבלונית.
    לאחר שבחנו את פורטפוליו המוצרים של המותגים שלהם החליטו להנחית כאן את הגרסה המקוצרת של הסיטרואן C4 פיקאסו ולנסות להחיות תת סגמנט שמעולם לא זכה להצלחה בשוק המקומי – מיניוואנים קומפקטיים עם 5 מקומות ישיבה.

    וכך, בטווח המחירים שבין 130 ל-140 אלף שקלים, כיום עומדות בפני הלקוח ההרבה אופציות והבחירה של המוביל המשפחתי לא חייבת להגיע דווקא מסגמנט מסוים ועל כן בחרנו הפעם, בשונה ממרבית מבחני הדרכים, לא להשוות "תפוח לתפוח" אלא לבחון מספר אופציות שונות העומדות על הפרק למי שמחפש רכב למשפחה.

    אל מול הספורטאז' החדש וגרסת חמשת המושבים של הפיקאסו החלטנו להציב את הסקודה אוקטביה שניצחה בלא מעט מבחנים השוואתיים כנציגת משפחתיות הסדאן הקלאסיות.

    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0032

    מתרשמים

    עיצוב
    בשנים האחרונות המכוניות הפכו יותר ויותר דומות אחת לשניה ולא פעם נשמעות תלונות כי המותגים איבדו את הייחוד שלהם. בכל מקרה, הפעם, כנציגים של שלושה סגמנטים שונים ההבדלים בין המתמודדים בהחלט ניכרים.
    האוקטביה החדשה הוצגה בשלהי 2012 והיא מבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית של קונצרן פולקסווגן, אך למרות שמדובר במכונית חדשה לחלוטין מתחת למעטפת, מבחינה חיצונית היא דומה בעיקר לשני הדורות שקדמו לה אם כי היא יותר מחודדת ופחות מסורבלת מבעבר.
    בסך הכל האוקטביה מציגה קווים נעימים לעין, אך גם בסטנדרטים של סגמנט המשפחתיות למראה שלה אין נוכחות מרגשת או ניחוח סקסי.

    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0021

    סיטרואן הוא אחד המותגים שבכל זאת מקפיד לשמור על קו עיצובי ייחודי ועל שינויים של ממש במראה במעבר בין הדורות של רכבי המותג.

    עם זאת, הפיקאסו שהוצג ב-2013 כולל כמה סימני היכר שאפינו את הדור הקודם כמו חלון קדמי פנורמי עצום וחלונות משולשים צידיים בין קורה A למשקוף הדלת שמעניקים תחושה של המשכיות עיצובית. הפרונט די עתידני עם סבכה צרה התחומה בין צמד פסי ניקל הנמתחים מהכנפיים, משמשים מסגרת לפנסי הלד לתאורת יום ונמשכים למרכז הסבכה שם הם יוצרים את סמל סיטרואן.
    הפנסים הראשיים ממוקמים מתחת לעיטורי הניקל והם צרים מבעבר ומלבניים בצורתם.
    אבל בעוד שבמבט מהפרונט התוצאה מוצלחת, במבט מהצד העניינים קצת פחות מתחברים והמראה של הפיקאסו הוא מעט גמלוני ומסורבל.

    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0019

    העיצוב היה ללא ספק אחד הקלפים החזקים של הספורטאז' היוצא, עם קווים פרי מכחולו של מעצב הרכב פיטר שרייר אשר יצרו שילוב מושלם בין כוחניות, אלגנטיות וסקסיות, כל זאת מבלי שהפך למצועצע או למתריס מדי כלפי הסביבה. במבט מהצד הספורטאז' החדש בהחלט מזכיר את הדור היוצא, אך מזוויות אחרות קל להבחין בשינויים עיצוביים משמעותיים עם חזית הכוללת פנסים צרים המשוכים לאחור וממוקמים בנפרד מהסבכה, אשר יחד עם קימורי מכסה תא המנוע מזכירים מאוד, ככל הנראה לא במקרה, את הפרונט של הפורשה קאיין.
    הסבכה הקדמית, אולי גם בהשראת הקאיין, תפחה למימדים עצומים ובמקביל קיבלה את תצורת אף הנמר המאפיינת את רכבי קיה בשנים האחרונות.
    בסך התוצאה הכללית מוצלחת ולמרות שלטעמנו הפרונט מעט מסורבל ופחות מוצלח מזה של הדור היוצא, אין ספק שבכל הנוגע למראה ועיצוב חיצוני הספורטאז' מנצח את צמד המתחרות בקלות.

    עם זאת, למעשה מדובר בהרבה יותר מהשוואה בין קימורי פח מוצלחים פחות או יותר והלוק של כל אחד משלושת המתמודדים במבחן משדר לסביבה מסר שונה לחלוטין שבוודאי יהווה גורם משמעותי מאוד בשיקולי הרוכשים הפוטנציאלים לבחירה הסופית.
    האוקטביה היא משפחומטית הליסינג הקלאסית, הרכב האפרורי הזה שמגיע בתמורה לעבודה מצאת החמה ועד צאת הנשמה עם מדבקה של חברת הייטק על הכנף האחורית.
    בחירה בפיקאסו מבהירה לכולם שהחיים שלכם סובבים לגמרי סביב הילדים ולכולם ברור שבכל אחד מתאי האחסון הרבים יש חיתולים ומוצצים, על הרצפה מרבד של עטיפות במבה ריקות וברקע פסקול תמידי של היצירה המזוויעה האחרונה של כוכבת הילדים התורנית.
    אבל על אף שסביר להניח שגם הספורטאז' ישמש בדיוק אותם אנשים שנאלצים לעבוד יותר מדי וחייהם נשלטים על ידי הזאטוטים, הוא משדר תדמית אחרת עם נוכחות מרשימה וסקסית המבשמת את האוויר בניחוח רענן של תרבות פנאי.

    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0023

    תא הנוסעים
    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0017כל אחד מהרכבים כאן מציע בדרכו שלו (הנדסת אנוש נוחה ותנוחת נהיגה מוצלחת באוקטביה, מושבים נוחים וחלון פנורמי בפיקאסו ועמדת ישיבה גבוהה ושלטת בספורטאז'), תנאי מחיה טובים ויותר ממספקים בשורת המושבים הקדמית, אך במושב האחורי בהחלט נרשמים הבדלים משמעותיים.

    האוקטביה מציעה, אמנם, את מרווח הרגליים הטוב ביותר, אך גם המרווח של המתחרים יותר ממספק ובכל שאר הפרמטרים, בין אם מדובר במרווח הראש ובמיוחד ברוחבו של המושב, נציגת המשפחתיות הקלאסיות נשארת מאחור.
    3 ילדים יתמקמו כאן בקלות, אך במקרה שצריך להכניס למשוואה כסאות בטיחות ובוסטרים או שמדובר בשלושה מבוגרים, העניינים הופכים לקצת הדוקים מדי בנסיעות ארוכות.

    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0018

    S-T-Q BY NOAM WIND 078המושב האחורי של הספורטאז' מוכיח שהבחירה של כל כך הרבה לקוחות בו על פני אופציות משפחתיות קלאסיות לא נובעת משקולי פוזה בלבד וגם בפרמטרים משפחתיים הוא מציע תנאי מחיה משופרים מאלה שמציעות משפחתיות קומפקטיות ולזכותו מושב המסוגל לאכלס גם שלושה מבוגרים ללא בעיה.
    עם זאת, ראוי לציין שלמרות שהמושב שופר בדור החדש עדיין בעת ישיבה בעמדה המרכזית אי אפשר של שלא לחוש בספוג המושב הקשה מדי שפוגע בנוחות ונציין גם שחלונות הצד קטנים וגובהים מדי ועשויים להקשות על הקטנטנים ליהנות מהנוף ברגעים הבודדים בהם יסכימו להרים את הראש ממסך הטאבלט או הסמארטפון.

    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0012הפיקאסו מנצח בסעיף זה ללא בעיה ומציע בחלקו האחורי את המרווח הטוב ביותר הכולל שלושה מושבים בודדים נוחים מאוד המסוגלים לאכלס כל סוג של נוסע, בין אם מדובר בפעוט בהתקן בטיחות או בבוגר מגודל, גם לאורך זמן.
    בנוסף נציין את השולחנות הנפתחים בגב משענות המושבים הקדמיים ואת מפתח החלונות הגדול המעניק תחושה אוורירית שמאפשרת לנוף לגנוב את תשומת הלב מהמסכים המרצדים.

    תא מטען ראוי הוא פרמטר משמעותי ברכב משפחתי וכל המתמודדות כאן מציאות נפח הטענה גדול ממרבית משפחתית הסדאן המוכרות.
    הספורטאז' הכי קרוב בנתונים היבשים (466 ליטרים) לסטנדרט המשפחתי, אך לזכותו מפתח הטענה רחב מאוד. קיפול המושבים האחוריים פשוט ומהיר ויוצר רצפת הטענה שטוחה לחלוטין ונפח הטענה ענק.

    הפיקאסו מציע נפח של 535 ליטרים ומפתח הטענה מצוין, עם זאת קיפול המושבים מצריך מיומנות אקרובטית ונראה כי פוטנציאל התקלות של מנגנון הקיפול, במיוחד אחרי שהמסילות יתמלאו בשאריות במבה ושאר פליטות, לא מבוטל.
    לאחר שהצלחנו סוף סוף לקפל את שלושת המושבים התקבל חלל הטענה ראוי ביותר.

    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0013

    מבנה ה"נוצ'בק" של האוקביה מאפשר לצ'כית להשוויץ עם תא המטען הכי טוב כאן, עם עומק רב ונפח עצום של 590 ליטרים.
    למרות שאין לה את המבנה הרבוע מאחור של הספורטאז' והפיקאסו, קיפול פשוט של המושבים הופך את האוקטביה למסחרית של ממש.
    עם זאת, יש לציין שהמושבים לא מתקפלים לגובה אפס ולא נוצרת רצפת הטענה שטוחה וכמו כן שמפתן ההטענה מעט גבוה ומקשה על הכנסת פריטים כבדים והוצאתם.

    אבזור
    אין ספק שבשנים האחרונות מפרט האבזור ואיכות החומרים בקבינות הרכבים בטווח המחירים המשפחתי השתפרו מאוד. אם פעם הייתם מקבלים בעיקר הרבה משטחי פלסטיק נוקשים ולא יותר מנעילה מרכזית וחלונות חשמל, הרי שהיום תהנו מתאי נוסעים מזמינים בהרבה ותקבלו הרבה יותר פיצ'יפקס בעבור הכסף שלכם.

    אמנם אף אחד מהמתמודדים לא מעניק תחושת פרימיום בקבינה, אך שלושתם מציגים שיפור משמעותי בהשוואה לדגמים שהם החליפו.

    האוקטביה, עם תג מחיר של 137.5 אלף שקלים וברמת האבזור "סטייל" של רכב המבחן, מציעה גימור דו-גווני ואיכות חומרים טובה מאוד.
    העיצוב אולי אינו פורץ דרך, אבל הנדסת האנוש מצוינת ובמפרט ניתן לציין בקרת אקלים דו אזורית, יציאות מיזוג גם לשורת המושבים השניה, מערכת מולטימדיה מקורית, חישוקים קלים, קיפול מראות צד חשמלי, בקרת שיוט, חלונות כהים מאחור והגה וידית הילוכים מצופי עור.
    מי שירצה לחסוך 5500 שקלים יוכל להסתפק בגרסת הבסיס המקצצת מהמפרט את החישוקים הקלים, פנסי הערפל, החלונות הכהים ובקרת האקלים הדיגיטלית ומגיעה עם ריפודים פשוטים וכהים.SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0015

    את הדשבורד המקורי ביותר ניתן לפגוש, כצפוי, בסיטרואן.
    איכות החומרים מהם הוא עשוי השתפרה באופן משמעותי, אם כי בדיפוני הצד עדיין ניתן לפגוש פלסטיקים קשיחים מהסוג שניסיון העבר מוכיח כי יש להם נטיה להישרט ולהתבלות.
    גרסת חמשת המושבים של הפיקאסו מגיעה לארץ ברמת גימור בודדת עם תג מחיר רשמי של 140 אלף שקלים, אך מוצעת ב"מבצע" ב-135 אלף שקלים.
    הגוונים הבהירים, יחד עם החלון הפנורמי העצום, מעניקים תחושה אוורירית מאוד ובמפרט האבזור ניתן לציין לוח מחוונים דיגיטלי, בלם יד חשמלי, מראת פנים פנורמית כדי לראות מה מתרחש במושב האחורי, חישוקים קלים, המון תאי אחסון, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות גם בשורת המושבים השניה, שולחנות בגב המושבים, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, התנעה בכפתור, וילונות בדלתות האחוריות ומערכת מולטימדיה מקורית.

    _MG_2998בדור החדש של הספורטאז' נרשמה קפיצת מדרגה של ממש באיכויות תא הנוסעים. עם זאת, ברמת הגימור "אורבן" הבסיסית הנמכרת ב-138 אלף שקלים הגוונים כהים והתחושה מעט קודרת. בנוסף,
    דיפוני הדלתות וכפתורי הבקרה של המזגן נראים פשוטים מאוד ונחותים באופן משמעותי מאלה שבגרסאות הבכירות. מפרט האבזור כולל הגה וידית הילוכים מצופי עור, יציאות מזגן לשורת המושבים השניה, חישוקים קלים, גגון מסילות, חלונות כהים מאחור, חיישן אורות, פנסי ערפל ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית.

    במרכז הקונסולה של שלושת המתמודדים שלנו אפשר למצוא את אותו מסך גדול שכה אהוב על הישראלים.

    מערכת המולטימדיה באוקטביה מציעה את ממשק המשתמש הנוח ביותר לתפעול, אך לא כוללת ניווט, מצלמת רוורס או חיבור לרשת.
    לאחר שבדור הקודם של הפיקאסו היו אין סוף כפתורים בכל פינה, בפיקאסו החדש החליטו לוותר על חלק לא מבוטל מהם ולרכז את הפעלת המערכות השונות בעזרת המסך. זה בהחלט נראה יותר טוב, אבל עשוי להיות די מעצבן בתפעול השוטף, במיוחד משום שכדי לעבור בין תפעול מערכת אחת לאחרת צריך לנדוד בין כל מני תפריטים ולהסיט את העיניים מן הכביש.
    ברכב המבחן הותקן (בתוספת תשלום) תוסף הכולל מצלמת רוורס שהופך את המערכת לטאבלט מבוסס אנדרואיד עם ווייז.
    המערכת ה"מולבשת" עבדה לא רע, אם כי הנחיות הניווט נשמעו מרמקול זול שהוחבא בתוך הדשבורד, באיכות סאונד מזעזעת.

    בספורטאז' מקבלים כסטנדרט בכל רמות האבזור מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד הכוללת ניווט ווייז ומצלמת רוורס בהתקנה מקומית.
    כנהוג במערכות עם ממשק הפעלה שלא הגיע מהמפעל, לא הכל מושלם, אבל באופן יחסי מדובר במערכת יעילה המציעה איכות סאונד טובה ופונקציות מגוונות שיקסמו לרבים.

    בטיחות
    ככלי הרכב המיועדים להוביל את היקרים לכם מכל, בוודאי חשוב לכם לדעת שכל השלושה זכו לציון בטיחות מלא במבחני הריסוק בסטנדרט המחמיר החדש של יורו NCAP.

    האוקטביה רושמת יתרון קל עם 7 כריות אוויר, לעומת 6 בפיקאסו ובספורטאז', אך אינה מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות מעבר למתחייב.
    גרסת חמשת המושבים של הפיקאסו נמכרת בארץ כסטנדרט עם מערכת מוביל-איי בהתקנה מקומית המתריעה בצפצוף מפני התנגשות, סטיה מנתיב והולכי רגל מתפרצים לכביש, אבל אין ספק שהכתר בסעיף הבטיחות מגיע לספורטאז' שמגיע לארץ, בכל רמות האבזור, עם מערכות בטיחות אקטיביות שלא מוצעות אפילו במכוניות שעולות עשרות אלפי שקלים יותר.
    כל מי שיבחר בספורטאז' יהנה מבקרת סטייה מנתיב אקטיבית השומרת על הרכב בנתיב הנסיעה, ממערכת בלימה אוטונומית במהירות של עד 80 קמ"ש וממערכת עמעום אוטומטי של אורות גבוהים למניעת סינוור.

    על הכביש


    שני נציגי היבשת הישנה, הפיקאסו והאוקטביה, מגיעים להתמודדות עם מנועי טורבו מתקדמים. הקוריאני (…שמיוצר בסלובקיה) מסתפק במנוע 1.6 אטמוספרי.

    באוקטביה אנו פוגשים את הגרסה החדשה של מנוע ה-TSI בנפח 1.2 ל', המפיק כעת 110 כ"ס ו-17.8 קג"מ.
    בפיקאסו מדובר במנוע ה-THP בנפח 1.6 ליטר שפותח יחד עם ב.מ.וו (שבינתיים נטשה אותו), המפיק בגרסה זו לא פחות מ-165 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ, ואילו המנוע ה-1.6 ל' האטמוספרי של הספורטאז' המצויד בהזרקת דלק ישירה מפיק 132 כ"ס ומומנט של 16.4 קג"מ.

    הקיה והסיטרואן מצוידים בתיבת הילוכים פלנטרית עם 6 יחסי העברה ואילו בסקודה ניתן למצוא את תיבת ה-DSG המוכרת של קונצרן פולקסווגן עם 7 יחסי העברה.

    שלושת המתמודדים מספקים קצב תנועה ראוי בסטנדרטים משפחתיים. עם זאת, אין ספק שמנועי הטורבו מרגישים קלילים יותר ומציגים אופי פעולה שקט יותר. למרות נחיתות ההספק, התיבה כפולת המצמדים של הסקודה אוקטביה מעניקה לצ'כית יתרון ברור במטרים הראשונים בזינוקים מהמקום, אך לאחר התאוצה הראשונית יתרון ההספק של הסיטרואן הופך למוחשי והוא מתרחק קדימה.
    הקיה, מצידו, נשאר מאחור, אך למרות שמדובר במכונית לא קטנה ולא קלה (השוקלת גם כ-200 ק"ג יותר מהמתחרים כאן), תוכנת ניהול המנוע וזריזות פעולת הגיר מנפיקות קצב תנועה מספק למדי לנהג המשפחתי ולא נוצרת לרגע תחושה של מנוע "קטן מדי על המכונית".

    נוחות
    בידוד רעשי הרוח והכביש בשלוש המכוניות טוב. ראוי לציין במיוחד את קפיצת המדרגה הגדולה שקיה עשתה כאן עם הספורטאז' במעבר בין הדורות. עם זאת, אין ספק שבסופו של דבר האוקטביה היא המכונית השקטה והמבודדת שבחבורה.

    שלושת המתמודדים מציגים מערך מתלים שמצליח להתמודד בצורה מכובדת עם נפלאות הסלילה המקומית.
    הסקודה והקיה נוקשים יותר ויחד עם המושבים הנוחים והמתלים הרכים יותר הסיטרואן, על אף שהפיקאסו לא מרחף כמו תוצרי המותג בעבר, בהחלט לוקח כאן את הבכורה.SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0029

    התנהגות כביש
    את המחיר על הרכות והנוחות הסיטרואן משלם בכביש המפותל.
    למרות שנראה שיכולות דינמיות לתקוף כבישים מפותלים אינן נמצאות בראש סדר העדיפויות של הלקוח הממוצע לבחירת מוביל משפחתי, נציין כי בסעיף זה הוא מפגין נחיתות אל מול המתחרים עם זוויות גלגול מוחשיות מדי, הגה מעורפל ותגובות לא עקביות שמקשות לנסוך בטחון באוחז בהגה, זאת על אף שהיכולות האבסולוטיות גבוהות למדי.

    על אף מרכז הכובד הגבוה, הספורטאז' מציע יכולות דינמיות טובות למדי ויחד עם היגוי מהיר ומדויק הוא בהחלט רכב מפתיע למדי, ואפילו טיפה מהנה לנהיגה, בנתיב המסולסל. אבל הבכורה בתחום הדינמי מגיעה באופן ברור לאוקטביה, שלעומת שתי המתחרות מרגישה כאן כמו איזו GTI.
    היכולות של פלטפורמת ה-MQB גבוהות בהרבה מהנדרש לקצב התנועה שמנוע ה-1.2 טורבו מסוגל לספק, ההיגוי מאוד מדויק וחבל רק שאין כאן את המשהו הנוסף שהיה הופך אותה למכונית שתקרוץ לנהג חובב ההגה.

    צריכת דלק
    לספורטאז' יצא, בדורו הקודם, שם של שתיין. עם זאת, במציאות המצב היה טוב יותר ונתוני צריכת הדלק של רכב הפנאי הפופולרי לא היו רחוקים מאוד מהממוצע שהתקבל בשימוש בתנאי אמת ברכבים משפחתיים.
    הספורטאז' החדש מציג שיפור קל בסעיף זה, אך עדיין, עם נתון של כ-11 ק"מ לליטר, בהחלט יש אופציות משפחתיות חסכוניות יותר.

    הפיקאסו מתיימר להיות חסכוני למדי. עם מנוע שמפיק 165 כ"ס לא נראה שהצרפתי צריך להפעיל יותר מדי מאמץ כדי להתקדם קדימה. עם זאת, אל מול נתון ממוצע רשמי של 17.9 קילומטרים לליטר, אנחנו הצלחנו להשיג במבחן תוצאה מאכזבת למדי של כ-11 קילומטרים לליטר.

    מנוע הטורבו הקטן של קונצרן פולקסווגן מושפע מאוד מכובד הרגל שלכם על הדוושה, ומי שידחוף אותו לקצה יתקל בנתוני צריכת דלק שלא היו מביישים מכוניות בנפח יותר מכפול, אבל במוד חסכוני ניתן להגיע עם האוקטביה גם למעל 15 קילומטרים לליטר ובמבחן שלנו רשמנו צריכת דלק ממוצעת של כ-13 קילומטרים לליטר.

    מסכמים

    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0005שלושת המתמודדים במבחן הלא שגרתי הזה הם כלי רכב טובים, אפילו מאוד, וכל אחד מהם מסוגל להיות בחירה הגיונית ומוצלחת לשימוש משפחתי, אבל אם בכל זאת רוצים להגיע להכרעה, חייבים להודות שהמשפחתית הקלאסית, המיוצגת כאן על ידי אחת ממובילות הסגמנט, הסקודה אוקטביה, מסיימת במקום השלישי.

    לזכותה תא מטען ענק וסופר שימושי, מרווח רגליים נדיב במיוחד בשורת המושבים השניה ואיכויות ניהוג מרשימות מאוד, אבל העיצוב שלה שבלוני ולא אטרקטיבי, המושב האחורי שלה צר יותר וצפוף מאשר בצמד המתחרים, היא לא מציעה עמדת ישיבה שלטת ומעל לכל היא מציעה כמעט את אותו המתכון של המשפחומטית שיש לכם כבר כמה עשורים בחניה.

    זה משאיר אותנו עם המיניוואן ורכב הפנאי בקרב צמוד על המקום הראשון.

    אם לנגד עינינו היו עומדים שיקולים קרים ובחירה שכלתנית, המדליה של המקום הראשון הייתה צריכה ללכת לסיטרואן ואין ספק שהפיקאסו מציע את הפתרון המשפחתי הטוב ביותר בטווח המחירים הזה.
    כמו כן הפיקאסו מגיע לארץ עם מפרט אבזור מרשים, מציע חמש שנות אחריות ולזכותו מנוע חזק יותר, נוחות נסיעה מצוינת ובעיקר מושב אחורי שבאמת מתאים להובלת שלושה נוסעים מבוגרים או שלושה זאטוטים על כסאותיהם והתקני הבטיחות שלהם.
    מאידך, קשה להתעלם מהתדמית הבעייתית של המותג הצרפתי בארץ, מערך הגרט הנמוך כעבור כמה שנים של שימוש, מחוסר ההצלחה של מיניוואנים עם 5 מושבים לחדור לשוק המקומי לאורך השנים ובעיקר מהתדמית הלא סקסית שהסיטרואן פיאקסו C4 משדר.

    הספורטאז' אמנם לא מנצח בהרבה מסעיפי המבחן אך הוא גם לא נכשל בשום תחום ומשיג ממוצע ציונים טוב. כך למשל, למרות שיחידת ההנעה שלו נחותה מאלו של המתחרים, היא בהחלט מספקת קצב תנועה שלא יאכזב את המשתמש הממוצע.
    בנוסף, המושב האחורי שלו מרווח מאשר בכל משפחתית סדאן, האבזור נדיב כסטנדרט וכולל מולטימדיה עם ווייז ומצלמת רוורס והוא מצויד במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות שיכולות להציל את החיים של היקרים לכם מכל והן בלבד יכולות להוות סיבה רציונלית מספיק כדי לבחור בו.

    כמו כן, חשוב לזכור שמותג קיה אהוב מאוד על הקהל הישראלי ובשנה החולפת הוא כבש את המקום הראשון בטבלאות המכירות.
    מעל לכל, הספורטאז' מציע בעבור תג מחיר משפחתי עמדת נהיגה שלטת, פוזה של רכב מקטגוריה בכירה יותר ותדמית רעננה של תרבות פנאי ולא ניחוח של החלפת חיתולים.

    בחנו: אלדר נוימן, אופיר דואק ונעם וינד 

    צילומים: נעם וינד 

    SMALL_ספורטאז, פיקאסו ואוקטביה צלם נעם וינד -0001

    דעה נוספת – אופיר דואק 
    עד לפני עשור חצי היה הרבה יותר פשוט להחליט איזו מכונית מתאימה לשימוש משפחתי. כולם בחרו בסדאן קומפקטית המסורתית, כשמי שרצה להפגין קצת יותר סגנון אירופאי בחר בהאצ'בק נאה. פה ושם היו גם סטיישנים, אבל בהם בחרו רק צבעים, שיפוצניקים או אנשים בעלי פריון גבוה.
    מסוף שנות ה-90' הכל השתנה והיום עומדים בפני בעלי המשפחות שפע של מיקרוואנים, מיניואנים קורסאוברים בצורות וגדלים שונים ומשונים ואפילו הסטיישנים חזרו לאופנה באדיבות חברות הליסינג.ניתן להגיד שאי אפשר להשוות תפוחים, לתפוזים ולבננות, אבל כשמדובר במכונית למשפחה ראוי ונכון להשוות בין סדאן, מיקרוואן וקרוסאובר, בפרט בחלון ההזדמנויות שנוצר כעת ומציע את הפיקאסו והספורטאז' במחיר של משפחתית קונבנציונלית מאובזרת.

    קיה ספורטאז' פתח את חלון ההזדמנויות עבור הלקוח הישראלי. זה שחלם על קרוסאובר מסוגנן ומעוצב אבל נאלץ להסתפק במשפחתית סטנדרטית בגלל המחיר, או להתפשר על קרוסאובר קטן יותר ופחות את מה שעשה הספורטאז' הקודם בערוב ימיו מעצים הספורטאז' החדש שהוא איכותי יותר, מוחצן יותר ומאובזר יותר.

    למרות זאת, הספורטאז' לא יכול לנצח את המבחן ההשוואתי הזה. לא בגלל שהוא לטוב. אלמלא היה טוב לא היה מנצח את המבחן ההשוואתי מול הטוסון והקשקאי שערכנו לפני מספר שבועות. הספורטאז' לא יכול לנצח את המבחן פשוט כי מלבד יתרונו במראה הוא לא מצליח לנצח את הפיקאסו והאוקטביה בשום סעיף.

    שיהיה ברור. הספורטאז' מוכר וימכור יותר מהאוקטביה והפיקאסו גם יחד, כיוון שהוא נותן לרוכשי המכוניות בדיוק את מה שמעניין אותם: תדמית, מראה, פוזה, והכי חשוב לרוכש הישראל: התחושה שעשה את דיל חייו.
    האוקטביה מייצגת את התפיסה הקלאסית למכונית משפחתית, אבל מביאה את הבונוס שלה בדמות דלת חמישית שהופכת אותה לשימושית יותר מכל סדאן קומפקטית אחרת. היא מצרפת לכך תכונות מובנות מבית קונצרן פולקסווגן בדמות יחידת הנעה-גיר משובחת, איכות חומרים והרכבה הגבוהים בקבוצה ואפילו יתרון חזותי מסוים בזכות גודלה הנדיב. דינאמית האוקטביה גם הרבה יותר מהנה מכל קרוסאובר ומיקרוואן. פשוט עניין של פיזיקה. מול כל משפחתית אחרת הייתי בוחר בה ללא היסוס, כי היא פשוט הבורגנית השמרנית הטובה ביותר שאפשר לקבל.
    אלא שאז מגיע הפיקאסו ומראה שבכל מה שקשור ליעוד משפחתי פשוט אין תחליף למיקרוואן. אז נכון שהעיצוב שלה מוזר ומיקרוואן לעולם לא יהיה סקסי כמו קרוסאובר מפונפן. אבל כשיש לך שלושה ילדים לדחוף למושב האחורי סקס אפיל זה הדבר האחרון שיש לך בראש.
    ניצול המרחב הפנימי והשימושיות של הפיקאסו היא ללא תחרות. התחושה בתא הנוסעים אוורירית ועתידנית משהו ואפילו הנדסת האנוש הבעייתית לא מצליחה לקלקל את זה. נוחות הנסיעה מצוינת וגם יחידת החזקה והנעה תורמת את שלה. פסיכולוגית, השילוב של מיניוואן עם סמל סיטרואן מעורר לא מעט קונוטציות שליליות. מעשית, סיטרואן פיקאסו היא החבילה הכי מתאימה למשפחה, לפחות עד שהילדים יעזבו את הבית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סידור למשפחה: קיה ספורטאז' במבחן דרכים מול סיטרואן C4 פיקאסו וסקודה אוקטביה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.