• Ad
  • קורוס מכרה 2,500 מכוניות בלבד בשלושה חודשים

    אחרי השקעה של מאות מיליוני דולרים, יצרנית הרכב הסינית קורוס - שנמצאת בבעלות משותפת של עידן עופר וצ'רי - מכרה 2,500 מכוניות ברבעון הראשון של 2015. ביצרנית הצעירה רומזים שהם עשויים לנקוט אמצעים לעידוד המכירות בשוק הסיני, ובכלל זאת הוזלות והנחות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית קורוס, שנמצאת בבעלות עידן עופר והיצרנית הסינית צ'רי, מכרה רק 2,500 מכוניות בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2015. כך עולה מהדו"ח הרבעוני שפרסמה אתמול (ד') חברת קנון הולדינגס – חברה שהוקמה על-ידי עופר לאחר פיצול החברה לישראל, שהחזיקה ב-50% מקורוס והעבירה את כל מניותיה לחברה החדשה.

    בעלי מניות יוכלו למצוא כמה נקודות בנתונים שמפרסמת קנון: ברבעון המקביל אשתקד מכרה היצרנית הצעירה רק 900 מכוניות. בנוסף, בקורוס מציינים כי בחודש אפריל (לאחר תקופת הדו"ח) נמכרו כ-1,300 מכוניות – מספר מעט גבוה מזה שנרשם בחודש מרץ האחרון (שבו נמכרו כ-1,100 מכוניות). בנוסף, אם תצליח קורוס לשמור על קצב המכירות שמשתקף מנתוני הרבעון הראשון של 2015, תוכל היצרנית לעבור בקלות את נתוני המכירות של 2014, אז מכרה כ-7,000 מכוניות בלבד בכל השנה.

    אולם, ההשוואה ל-2014 עלולה להיות בעייתית, שכן היצרנית החלה בפעילות מסחרית רק בסוף 2013, עם תחילת השיווק של הדגם הראשון והיחיד באותה עת, ה-3 סדאן. השוואה מטרידה יותר עבור בעלי המניות תציב את נתוני הרבעון הראשון של 2015 מול הרבעון האחרון של 2014, שבו מכרה היצרנית מספר כמעט זהה של מכוניות (כ-2,450).

    לפי הדו"ח שפרסמה אתמול קנון, קורוס הפסידה בשלושת החודשים הראשון של השנה כ-71 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-58 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מאחר שקנון מחזיקה ב-50% ממניות קורוס, לחברה מיוחס הפסד של כ-35.7 מיליון דולר. בשנת 2014 (שנה מלאה) יוחס לקנון הפסד של כ-175 מיליון דולר כתוצאה מאחזקתה בקורוס.

    בקנון מסבירים כי למרות ששוק הרכב הסיני צמח ברבעון הראשון של השנה בכ-11% לעומת התקופה המקבילה ב-2014, הצמיחה לא הייתה אחידה בקרב היצרניות. על-פי הדו"ח הרבעוני של קנון, יצרניות שהן מיזמים משותפים – כלומר, בבעלות משותפת של חברות זרות וסיניות – חוו דווקא ירידה במכירות בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

    לפי הדו"ח הרבעוני של קנון, הירידה בהיקף המכירות גרמה לכך שחלק מהיצרניות "המשותפות" החלו להציע הוזלות, הנחות ומבצעי מימון, שנועדו לעודד רכישה של דגמים מתוצרתן. "קורוס בוחנת נקיטת צעדים הולמים כדי להתמודד עם תנאי השוק האלה", מבהירים כעת ביצרנית הרכב הצעירה.

    ראוי לציין כי הפסדי קורוס אינם מפתיעים, ותואמים את השלב המוקדם בפעילותה של היצרנית. כדאי גם לזכור כי בדו"ח שפרסמה החברה לישראל בשנה שעברה, לפני שהעבירה את מניותיה בקורוס לקנון, הוערך כי היצרנית הסינית הצעירה תתחיל להרוויח לכל המוקדם בשנת 2017.

    עם זאת, עבור בעלי מניות בקנון (ובעבר – בחברה לישראל), המעורבות בקורוס מסבה הפסדים משמעותיים שוודאי מעוררים חששות באשר לעתידה של היצרנית. מהדו"ח הרבעוני של קנון עולה כי אחזקתה בקורוס אחראית לעיקר הפסדיה בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2015, ובפער גדול מאחזקות אחרות (שכוללות, בין השאר, את חברת הספנות צים).

    עידן עופר, שנהנה משליטה איתנה בקנון הולדינגס, הבהיר בסוף 2014 כי הוא מחויב לקורוס. במכתב ששלח לוול-סטריס ג'ורנל בנובמבר האחרון, הצהיר עופר כי "אין ספק שנגדל את החברה הזו כך שתהיה (יצרנית) מכובדת ורווחית, תחילה בסין, שוק הבית שלנו".

    אלא שגם עופר עלול לאבד את סבלנותו, כפי שקרה ב-2013 למיזם הרכב החשמלי בטר-פלייס, שהוקם על-ידי שי אגסי. לאחר שצבר הפסדים של קרוב לשלושה מיליארד שקלים, החליט עופר להפסיק את ההשקעה בבטר-פלייס – החלטה שהביאה עד מהרה לקריסתו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.