• Ad
  • צפו: זוג אוסטרלי מוחץ את הרכב המשפחתי עם טנק

    תקלות חוזרות ונשנות ללא מענה ראוי מצד החברה הביאו בני זוג אוסטרלים למעשה קיצוני, במסגרתו מחצו את הדודג' ג'רני שלהם בעזרת טנק השוקל עשרות טונות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    6565475869709090כלי רכב מודרניים כוללים המון מערכות, מחשבים, חיישנים, חלקיים מכניים ולא מעט דברים שבהחלט עשויים להתקלקל.
    משום שמדובר בכלי מורכב ויקר, רכבים חדשים מגיעים עם אחריות מקיפה של שנתיים לפחות במהלכן החברה אחראית לכל תקלה שהיא ברכב.
    לא את כולם זה מספק ואנשים רואים ברכב שלהם הרבה יותר מסתם עוד חפץ פונקציונלי וכשהוא מאכזב אותם הוא גורם להם, לעיתים, לאבד קצת פרופורציות.

    לא פעם יוצא לנו לשמוע את טענותיהם של אנשים שרכשו מכונית חדשה במיטב כספם ולאחר זמן קצר, במקום ליהנות ממנה, נאלצו לבקר שוב ושוב במוסך בשל תקלות חוזרות ונשנות במערכות מרכזיות יותר או פחות.
    לעיתים אנו מדווחים גם על יחס מזלזל ועל שירות ברמה נמוכה שלא מביאים לפתרון הבעיה ובמקרים מסוימים אף על ניסיונות לגלגל את האחריות על הלקוחות.

    עוד ב-|TheCar:
    יש לך הונדה מדגם 2001-2003? סע מיד למוסך!
    מחקר: נשים משלמות יותר במוסך
    מוסך ב.מ.וו: המנהל קילל וישלם פיצוי

    יש לקוחות שמסתפקים בפיצוי כלשהו, אחרים דורשים להחזיר את הרכב ולקבל החזר כספי מלא ויש כאלה שדואגים לפרסם את סיפורי הזוועה בכל פורום אפשרי, להפיץ אימיילים סדרתיים וללכלך בתגובות ארסיות בכל כתבה הקשורה למותג המתפרסמת ברשת.

    לפני מספר שנים ג'ו וקייט, זוג חנונים אוסטרלי, רכשו בכ-40 אלף דולרים מקומיים דודג' ג'רני במטרה שזה ישמש כמוביל המשפחתי שלהם בשנים הבאות.

    עם זאת, במקום ליהנות מהמרווח הנדיב בתא הנוסעים בתוך זמן קצר למדי החלו להופיע ברכב כל מני תקלות שונות ומשונות שלא אמורות להופיע ברכב כמעט חדש.
    התקלות החלו בהתחממות יתר כתוצאה מסדק במיכל עיבוי, המשיכו לדליפה באטם ראש מנוע, בדליפת שמן למערכת קירור, בסדקים בתושבות המנוע וניתן לציין גם חלונות שנפלו מהמסילות, מערכת שמע שהפסיקה לתפקד ועוד ועוד.

    לאור כמות התקלות החריגה ג'ו וקייט טענו שאין מנוס מלקבוע שמדובר ב"לימון" – רכב שלא עומד בסטנדרטים המקובלים וסובל מפגמים חוזרים ונשנים, ועל כן יש מקום להחליפו.
    הזכיין המקומי של קונצרן פיאט-קרייזלר שמותג דודג' הוא חלק ממנו חשב אחרת וטען שאין סיבה להחליף את הרכב.

    לאחר שכל פניותיהם נפלו על אוזניים ערלות ומאחר שקייט וג'ו לא היו מסוגלים, מבחינה מצפונית, פשוט למכור את הרכב ולגלגל את הצרה לפתחה של משפחה שתסבול במקומם מהרכב הפגום, הם החליטו שהפתרון היחידי הוא להשמיד את הרכב בצורה שתבטיח שאף אחד אחר לא יסבול ממנו לעולם.

    ההכנות לאירוע זכו לתפוצה נרחבת ברשתות החברתיות ובהנהלת פיאט-קרייזלר זיהו את תפוח האדמה הלוהט המתגלגל לעברם. נציגי החברה יצרו קשר עם בני הזוג והציעו להם לתקן על חשבון החברה חלק מהתקלות כמו תושבות המנוע הפגומות ומערכת ה-DVD במה שהם הגדירו כ"מחווה של רצון טוב".
    זה כמובן לא סיפק את בני המשפחה הפגועים שאמרו לאנשי פיאט-קרייזלר "תודה, אבל לא תודה".

    54546677

    בשלב הבא, בניסיון נואש למזער נזקים, אנשי יחסי הציבור של הקונצרן דיווחו לתקשורת כי בעלי הרכב למעשה סירבו למסור את רכבם לבדיקה מקיפה שתקבע אחד ולתמיד אם הוא סובל מבעיות יוצאות דופן. בני הזוג מצידם טענו בתגובה שהפרטים לא מדויקים ורק לפני מספר חודשים הרכב עבר בדיקה מקיפה על ידי החברה.

    6767676כך או כך, זה כבר היה מאוחר מדי להחזיר את הגלגל (או במקרה זה את זחל הפלדה) לאחור ובסוף השבוע האחרון הג'רני הכושל סיים את תפקידו על פני הכדור הזה בטקס הקרבה שכלל פטישים, גרזנים, קליעה למטרה, השלכת לימונים סימבולית ובעיקר מחיצה משכנעת על ידי טנק במשקל של עשרות טונות ששם סוף בצורה הכי מוחשית שאפשר לסאגה המתגלגלת הזו.

    מקרה זה מצטרף לעוד מספר מקרים של לקוחות מאוד לא מרוצים (שבמקרה או לא במקרה קשורים לקונצרן קרייזלר-פיאט) שהתרחשו בשנים האחרונות באוסטרליה.
    בין היתר ניתן לזכור את המקרה של טאג' סת'י שכתב שיר ראפ והפיק קליפ משעשע שהפך לויראלי אודות ג'יפ הגרנד צ'ירוקי הכושל שרכש ומקרה של אוסטרלי אחר שהשמיד את הג'יפ שלו בעזרת כלים מכניים לאחר אכזבה מהרכב.

    מסתבר שבאוסטרליה אין 'חוקי לימון' כמו בארצות הברית, למשל, וזה מותיר את האזרח הקטן להתמודד לבדו אל מול גופי ענק שאין שום סיכוי ממשי לנצח.
    הצטברות המקרים הללו היא חלק ממחאה עממית הצוברת תאוצה וקוראת למחוקקים שם למטה לקחת את העניינים לידיים ולשנות את מאזן הכוחות לכזה שלא ייאלץ את הלקוחות להסתמך על המזל ועל טוב ליבו של משווק כזה או אחר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.