• Ad
  • צפו: ההונדה הקטנה שמשפילה כל מכונית על

    כמה חבר'ה מסדנת שיפורים בפלורידה החליטו לדחוף הונדה S2000 לקצה. התוצאה: 1350 כ"ס והאצה לרבע מייל בתוך פחות מ-7 שניות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ההצלחה המסחררת של המיאטה MX-5 של מאזדה גרמה להונדה להשיק ב-1999 את ה-S-2000. בעוד שבכל הנוגע לעיצוב, תצורת השלדה ויכולות הניהוג, הרודסטר של הונדה לא חידשה דבר, יחידת ההנעה שלה הייתה בהחלט פנינה עם מנוע בנפח 2 ליטרים שהפיק 240 כ"ס ו-247 כ"ס בגרסה לשוק היפני ללא עזרת מגדש.

    כשהוצג, מנוע זה, שעשה שימוש במערכת תזמון שסתומים משתנה (VTEC), יחס דחיסה גבוה והציג קו אדום ב-9,000 סל"ד, היה למעשה המנוע האטמוספרי החזק ביותר בייצור סדרתי בפרמטרים של הספק לנפח.
    בעיקר בזכות המנוע הלא שגרתי הזה ה-S2000 רכשה לה במהלך השנים מעריצים רבים ועד להשקת הפרארי 458 בשנת 2009 אף רכב אטמוספרי בייצור סדרתי לא הציג יחס של הספק/נפח גבוה כזה.

    עוד ב-TheCar:
    ה-S2000 של הונדה חוזרת?
    מאזדה חוגגת מיליון סיבות ללכת טופלס
    מבחן דרכים: מאזדה MX-5 מיאטה החדשה פוגשת את הדור המייסד

    עם זאת, המנוע הנפלא הזה לא נחשב כאהוב במיוחד על ידי חובבי השיפורים כמו למשל מנוע ה-2JZ של טויוטה, מאחר שתוצרתו המיוחדת, מערכת תזמון השסתומים המסובכת ויחס הדחיסה הגבוה יחסית מקשים על מעבר יעיל לטורבו. אבל כמובן שאין דבר העומד בפני הרצון וגם במחוזותינו יש כמהS2000 משודרגות ומחוזקות מאוד.
    יחד עם זאת, נראה ששום דבר לא מתקרב לפרויקט של החבר'ה מסדנת REAL ST בפלורידה שביחד עם עוד כמה מומחי שיפורים הפכו את הרודסטר הקטנה של הונדה למפלצת עם מנוע שנבנה מחדש על בסיס המנוע המקורי וצויד במגדש טורבו אימנתני שמאפשר להפיק ממנוע 4 הצילינדרים הצנוע לא פחות מ-1351 כ"ס – יותר מפי 5(!) מההספק המקורי.

    השיפורים שכללו מעבר לשדרוג המנוע גם עוד כל מיני תופינים כמו גיר סיקוונסיאלי הפכו אותה ל-S2000 המהירה בעולם ולאחרונה היא רשמה 6.9 שניות במרוץ דראג לרבע מייל, זמן מהיר בכ-3 שניות מכל רכב בעולם בייצור סדרתי כולל פרארי, למבורגיני, מקלארן ובוגאטי וזמן מטורף בכל קנה מידה, גם לרכב משופר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.