• Ad
  • צפו בווידאו: וולוו שודדת חשמל מאאודי, לקסוס ואחרים

    במהלך תדמיתי מרשים ארגנה וולוו מלכודת אנרגיה על כביש בקליפורניה, ואילצה את כל הנוהגים עליו לטעון עבורה XC90 היברידי-נטען
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לוולוו השבדית יש ליין מוצרים חדש ותדמית ישנה: למרות סדרת המנועים החדישים, פלטפורמה מודולרית מודרנית שעליה בנויים כבר שני דגמים חדשים, ומה שנראה סוף סוף כמו גב חזק ותמיכה של יצרנית רכב (ג'ילי הסינית), כזאת שמבקשת להיבנות עם וולוו ולא רק לעשות עליה סיבוב – מאד סביר להניח שהאדם הממוצע ברחוב עדיין רואה במותג השבדי משהו שמתכתב בעיקר עם בטיחות ושעמום בנהיגה.

     

    וולוו שודדת הדרכים 082

     

    כאשר אנשי השיווק והפרסום של וולוו חשבו על דרך לנפץ מעט את התדמית הלא כל כך אטרקטיבית הזאת, ותוך כדי כך גם להעצים את המודעות לנתיב הטכנולוגי שבו בחרה וולוו בכלל, ובפרט את הטכנולוגיה ההיברידית-נטענת שהושקה עם XC90 החדש – הם בחרו בסגנון "הילד הרע", או "הגיבור הנבל" של תרבות המערבונים האמריקנית, והרימו מופע שלם שמדמה "שוד דרכים" קלאסי.

    במקביל להשקת גרסת ה- T8, ההיברידית-נטענת, של XC90 החדש בארה"ב פנו אנשי הפרסום של החברה אל בוב פרטינגטון, אשר מגדיר את עצמו כ"אדריכל חדשנות", והוא בנה עבורם מערכת שבאמצעותה אפשר לקצור חשמל מן האנרגיה של כל מכונית שנוסעת על הכביש.

    המערכת, שבנויה ממסבך צינורות מים מתחת למחצלת גומי שמוצבת על הכביש, הותקנה על כביש בקליפורניה, ארה"ב, ולצידה נבנתה במת תצוגה מושקעת ומוארת שעליה ניצב ה-T8 ולצידו שלט תצוגה ענק שמכוון אל כיוון התנועה.
    בכל פעם שעוברת מכונית על המתקן לוחץ המשקל שלה על צנרת המים ששולחת גל מים אל גנרטור הידראולי, וזה מייצר חשמל.

    פחות חשוב אם החשמל שמיוצר באמת טוען או לא טוען את המכונית ההיברידית שבתצוגה, מה שיותר חשוב הוא שבכל פעם שעוברת מכונית נדלקת התאורה שעל המתקן, ועל מסך התצוגה נכתבת תודה למכונית הספציפית (נכון יותר לשם המותג שלה) אשר "נשדדה" ממנה מעט אנרגיה, והברכה כוללת אפילו את צבע המכונית (וזה, מן הסתם, מופק במקום על-ידי מי שמופקד על כך…), כלומר: "תודה על הכח שלך, אאודי שחורה".

     

     

    הסיטואציה כולה צולמה כמובן לסרטון פרסומת מהוקצע אשר מככב באינטרנט, אולי גם ברשתות שידור, וכותרתו "שוד בכביש המהיר".

    "וולוו XC90 T8", אומר מנהל השיווק של וולוו ארה"ב, ג'ון מיליטלו, "מוכיח שכח גדול יכול להגיע מכל מקום: ממנועי בנזין מסורתיים, ממנועים חשמליים, ואפילו מתנועת המכוניות על הכבישים".

    גרסת T8 של וולוו XC90 מחברת בין מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי שמוגדש גם באמצעות מגדש-על לבין מנוע חשמלי, והמערכת ההיברידית כולה מייצרת 400 כ"ס ומעבירה אותם לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים בעלת 8 יחסי העברה. לאחר טעינה מלאה, משקע חשמל ביתי ולא רק מתצוגות רחוב, יכול תיאורטית ה-T8 להשיג טווח נסיעה של עד 27 ק"מ בכח החשמל בלבד, ולפני שהוא מעורר לחיים את מנוע הבנזין.

     

    וולוו שודדת הדרכים 083

     

    אז וולוו של אמריקה אולי לא באמת "שודדת בדרכים", אבל מגיעה הצדעה קצרה לאנשי השיווק והפרסום שלה, אשר הצליחו לתפוס את תשומת ליבנו…

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.