• Ad
  • רנו כנראה לא רימתה במבחני זיהום האוויר, אבל מנהליה מואשמים ב"טיפשות" שגרמה לנפילת ערך המניות. החברה תכריז בקרוב על צעדים טכניים להפחתת פליטות מזהמים ממנועי הדיזל שלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ככל שנוקפות השעות מאז שנחשפה בשבוע שעבר "פרשת רנו-גייט" – אשר גרמה להתרסקות בשער המניות של רנו, ולפגיעה בערך המניות של יצרניות רכב אחרות – מתחילה להתבהר תמונה לפיה אנשי רנו כנראה לא רימו במבחני זיהום האוויר, אלא שהמנועים שלהם פשוט לא עמדו בהם.

     

    Renault_ALASKAN Concept 024

     

    הבעיה של רנו כעת היא שמנהליה בצרפת סופגים ביקורת קשה מאד – ספק עם משמעויות פליליות – על משך הזמן הרב שלקח להם מן הרגע שבו פשטו החוקרים על משרדי החברה בשלושה אתרים ב-7 בינואר, ועד למועד שבו פרסמו הודעה רשמית שמבהירה במה דברים אמורים, ובכלל זה הודעה לבורסה.

    החוקרים בדקו חשדות לרמאות של רנו במבחני פליטת מזהמים, כפי שהיה ב"פרשת דיזלגייט" של פולקסווגן, אולם פשיטות אלה נשארו בסוד במשך כמעט שבוע עד שידיעות לגביהן פורסמו כבדרך אגב בעלון פנימי של איגוד מקצועי של עובדי רנו.

    כעת מתבררת תמונה לפיה לא נמצאו ככל הנראה ממצאים לרמאות, אולם ועדה מיוחדת שמונתה על-ידי ממשלת צרפת מצאה שמנועי הדיזל לא עומדים בתקנים האירופאים, ולכן הודיעו אנשי רנו שהחברה עובדת על מציאת פתרונות טכניים לקיצוץ פליטות המזהמים.

    עיקר האש, כאמור, מופנית כעת כלפי הנהלת רנו, והטענה היא שמכיוון שמדובר בחברה בורסאית היה עליהם לפרסם את דבר הפשיטות על המשרדים. אם הם לא עשו כך מפני שסברו שלא היה צורך להזכיר את הפשיטות הרי שהם התבדו – וההיסטריה שנגרמה בשוק ההון גרמה לצניחה בשיעור של כ-23% במחיר המניה – (אשר בסופו של דבר התייצבה על שער נמוך בכ-13% מאשר במקור) דבר שהסב נזק רב למשקיעים.

    מובן שחלק מן ההיסטריה בשוק ההון נגרמה בגלל צילה של "פרשת דיזלגייט" – אולם זה רק מחזק את טענת המקטרגים שטוענים שמנהלי רנו היו צריכים להיות יותר רגישים למשמעויות התקשורתיות של הפשיטות האלה.

    סוכנות הידיעות 'בלומברג' מדווחת על עורכי דין בצרפת שהודיעו שהם בוחנים את האפשרות להגיש תביעות נזיקין כנגד רנו בשם בעלי מניות שנפגעו, וש"לכל הפחות מדובר בפגיעה אשר תערער את המוניטין של רנו בשוק ההון".

    אריק גורדון, פרופסור למנהל עסקים מאוניברסיטה מישיגן, אמר ל'בלומברג' שפרשה כזאת מציירת את מנהלי רנו ככאלה ש"ניהול הסיכונים שלהם נתפש כבלתי אמין או פשוט טיפש. ה"חדשות" הללו הרי היו יוצאות החוצה בכל מקרה, ולכן המנהלים היו צריכים להיות אלה שמכריזים על הפשיטות, ולא מי שנראים כאילו שקיוו בטיפשות להסתיר את זה".

    בעקבות האירוע טוענים מנהלים ברנו שהם "משתפים פעולה באופן מלא עם צוות החוקרים", ועל אף שהם לא מספקים פרטים אודות מה שאולי נתפס בפשיטות הם מבטיחים ש"החברה בטוחה לגבי תוצאות החקירה, ומעולם לא השתמשה בתוכנת רמאות במטרה לרמות במבחני פליטה".

    לגבי הטענות לפיהן היה על הנהלת החברה לדווח על הפשיטות אמר דובר החברה: "אנחנו אף פעם לא מפרסמים הודעות על פעולות מסוג זה מכיוון שזה רק מזין את חרושת השמועות".

    עובדים על פתרון טכני

    אתמול (ב') פרסמו אנשי רנו הודעה לפיה צוותי מהנדסים שלהם עובדים על מציאת "פתרונות טכניים" לפליטות המזהמים, וזאת לאחר שביום חמישי, בתוך כדי המהומה שעוררו הידיעות אודות הפשיטות, הודיעו אנשי הוועדה מטעם ממשלת צרפת, אשר מבצעת את החקירה, שמנועי הדיזל של רנו נכשלו בבדיקות זיהום האוויר.

    סגולן רויאל, שרת התחבורה והגנת הסביבה הצרפתית, אמרה שהוועדה הגישה לה את תוצאות הבדיקות "של כלי רכב צרפתים וזרים", ובהן נמצאו רמות גבוהות מן המותר של פליטות פחמן דו-חמצני ותחמוצות חנקן.

    תיירי קוסקס, מנהל המכירות העולמי של רנו, אמר אתמול שרנו תציג בקרוב את תכניתה להפחתת הפליטות של פחמן דו חמצני ותחמוצות חנקן – "גם מכלי הרכב בעלי מנועי דיזל שנמצאים כבר על הכבישים וגם מכאלה שנמצאים בייצור" (מה שמצביע על האפשרות של קריאה לתיקון בעתיד הקרוב).

    לדבריו, "רנו – ש-63% מכלי הרכב שהיא מוכרת בצרפת מצוידים במנועי דיזל – לא רימתה במבחני הפליטות, וכל הדגמים שלה אושרו על ידי הרגולטורים האירופאים".

    עם זאת, קוסקס הודה שמכוניות רנו, "כמו אלה של מותגים אירופאים אחרים", פולטים יותר תחמוצות חנקן ופחמן דו חמצני בעולם האמיתי מאשר בתנאי מעבדה.

    אתמול אחר הצהריים הופיעו מנהלים מרנו בפני הוועדה הממשלתית הצרפתית שמנהלת את החקירה כדי להסביר את הממצאים, ואת העובדה שחלק מן המכוניות שלהם חרגו מתקני הפליטה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פרשת רנו-גייט: עשן בלי אש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.