• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה, הונדה וניסאן הכריזו על קריאות לתיקון במיליוני מכוניות לצורך החלפת מנגנוני הניפוח של כריות-האוויר. טויוטה הראשונה להגיב בישראל – תזמן 12 אלף כלי רכב לתיקון

    טויוטה, ניסאן והונדה – שלוש יצרניות הרכב הגדולות ביותר ביפן – הכריזו אתמול על הרחבת היקף הקריאות לתיקון של החלפת כריות-אוויר מתוצרת טקאטה.

    "פרשת טקאטה" התפוצצה, תרתי משמע, בארה"ב, לאחר שהסתבר שהיצרן היפני הגדול ביותר של כריות אוויר בטיחותיות פיתח בסוף שנות התשעים חומר נפץ חדש, וזול יותר, לצורך ניפח כריות-האוויר הבטיחותיות.

    לימים הסתבר שחומר הנפץ אלים מידי ולא מספיק יציב, ובעת הפעלת כריות האוויר הוא עלול לגרום להתפרקות של מיכל המתכת שבתוכו הוא מאוחסן, דבר שגרם למאות מקרים של "ירי" חתיכות מתכת אל תוך תא הנוסעים ולפגיעות בעשרות בני אדם.

    במהלך חקירה שמבוצעת בארה"ב הסתבר שבחברה ידעו על הכשל ואף ניסו להתגבר עליו – כפי שמוכיחה למשל רשימת בקשות הפטנט של החברה – וחמור יותר: עובדים שהתריאו על הסכנה הושתקו או שעבודתם הופסקה.

    פרשת טקאטה החלה להתגלגל בארה"ב כבר לפני כשנה, ועד כה התרכזה שם עיקר פעילות ההחלפה של מנגנוני הניפוח.
    אתמול, כאמור, הכריזו שלוש יצרניות הרכב היפניות הגדולות ביותר על הרחבת הקריאות לתיקון גם לשווקים רבים נוספים, בהם גם השוק שלנו בישראל.

    טויוטה הודיעה שבכוונתה לקרוא לתיקון לכ-5 מיליון כלי רכב, ובעקבות זאת הוציאה חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, התראה לקראת קריאה לתיקון בכ-12,000 כלי רכב שיוצרו בין השנים 2003 ל-2007 ונעים על כבישי הארץ.

    ניסאן הודיעה שתקרא לתיקון לכ-1.5 מיליון כלי רכב, אולם בארץ טרם פורסמה הודעה רשמית בנוגע למכוניות שייכללו בקריאה זו.

    הונדה – שמחזיקה באחוזי בעלות בטקאטה והיא גם הלקוח הגדול ביותר של החברה הזאת, לא פרסמה כמה מכוניות ייקראו לתיקון אך הודיעה שזה צפוי לקרות.
    עד היום רק הונדה ביצעה קריאה לתיקון של כריות טקאטה בישראל, אולם מדובר בדגם אחד בלבד – ג'אז – ובמספר מצומצם מאד של מכוניות.

    ההערכה כעת היא שברחבי העולם מסתכם מספר המכוניות שנקראו או ייקראו לתיקון בגלל מנגנוני ניפוח פגומים (או חשודים כפגומים) כ -31 מיליון כלי רכב, אבל מאד סביר להניח שהפרשה הזאת לא תסתכם בכך.

    דוברת מטעם חברת טקאטה ביפן ענתה לשאלה בנוגע לפרק הזמן הארוך שנדרש עד להרחבת היקף הקריאות לתיקון והשיבה ש"בדיקת הגורמים לכשלים בכרית האוויר ארכה זמן ובמהלכו הוסיפה החברה לשתף פעולה עם יצרניות הרכב".

    חברת טקאטה עומדת בפני מספר תביעות ייצוגיות בארצות הברית ובקנדה, ומה שהרבה יותר מטריד מבחינת מנהליה: היא נמצאת גם תחת חקירה פלילית וגם בבדיקת הרגולטור בארצות הברית, וזאת לנוכח חשדות לטיוח והסתרת הפרשה, ועיכוב בביצוע הקריאות לתיקון.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פרשת כריות-האוויר הקטלניות מתרחבת ליפן, אירופה וישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.