• Ad
  • בשנים האחרונות אתרי הצפייה ברשת מוצפים באין סוף סרטונים של מצלמות דשבורד המתעדים את הנעשה על כבישי העולם והמראות לא פעם ממש לא מלבבים. עם זאת לכל למי שחושב שפעם זה היה אחרת, אנו ממליצים בחום לצפות בסרטון מ-1906 של אחת ממצלמת הדשבורד הראשונות  בהיסטוריה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מגפת התיעוד בה לוקים בני האנוש בעידן הדיגיטלי הביאה לכך שנראה היום כי אין כיום שום אירוע מסביב לעולם, קטן או גדול, שלא מונצח על ידי לפחות מצלמה אחת.

    לצד מצלמות הסמארטפון וסרטוני מצלמות האבטחה, ב-5 השנים האחרונות הפכו מצלמות הדשבורד לרכבים מאבזר יקר ומסורבל שמשמש בעיקר את גופי אכיפת החוק לגאדג'ט זול וקטן מימדים שאפשר לקנות בכמה עשרות דולרים בדיל אקסטרים או ב-eBay ותיעוד נסיעות שגרתיות הפך לסוג של אובססיה (בעיקר ברוסיה ובסין), או לכיסוי תחת למקרה צרה ובעקבות כך אתרי הצפייה ברשת מוצפים באין ספור סרטונים המתעדים אירועים שונים ומשונים שהתרחשו בכבישי העולם.

    המראות הנשקפים מאותם סרטונים, איך נאמר זאת בעדינות, לא תמיד הכי נעימים לצפייה ומשמשים לנו מעין מראה לאיך אנו נראים על הכביש – פזיזים, חסרי התחשבות בזולת ולעיתים אפילו אלימים.

    עוד ב-TheCar: 
    קן בלוק עולה לעננים 
    צפו: הישראלי שהגיע למיליוני גולשים עם מודעת מכירה לויטארה ישנה
    צפו: סנטה שורף צמיגים בטויוטה עם מנוע פרארי וטסלה במופע אורות החשמל

    מעבר לצקצוק כמעט מתבקש בשפתיים, רבים תמהים האם תמיד היינו כך ופשוט לא היו צילומים שהראו לנו את זה או שמציאות החיים במילניום השלישי מביאה את בני האנוש להתנהגויות קיצוניות.
    בעוד שדי קשה לתת תשובה חד משמעית לשאלות הללו, מסתבר שבניגוד לזיכרונות הוורדרדים על עבר פסטורלי ושלו, בפועל גם לפני מאה שנה, מציאות החיים בכרך הגדול הייתה אינטנסיבית ולוחצת וההתנהלות והבלאגן בכבישים לא היו מביישים את הטובים שבסרטוני הדשבורד המודרניים.

    אתם ודאי שואלים איך אנחנו יודעים את זה. ובכן, צילומי ארכיון משנת 1906 שבוצעו על ידי מצלמה שהותקנה בחזית קרונית תחבורה ציבורית הנעה ברחובות סן פרנסיסקו התגלו לאחרונה והועלו לרשת ומספקים לנו הצצה אל העבר, אל רחובות העיר בקליפורניה כפי שנקלטו על ידי אחת ממצלמות הדשבורד הראשונות בעולם.

    הסרטון באורך של קצת יותר מ-11 דקות חושף סביבת חיים אינטנסיבית עם מציאות תחבורתית סואנת, צפופה וחסרת השלווה הכוללת רכבים שמגיעים מכל עבר, הולכי רגל שמתפרצים לכבישים בכמעט כל רגע נתון, אנשים שמזנקים על רכבים תוך כדי תנועה, כרכרות אליהן רתומים סוסים ובעיקר העדר מוחלט של תרבות כביש, אדישות לביטחון האישי ולביטחון משתמשי הדרך הנוספים ואי ציות לחוקי תנועה כלשהם (שספק אם היו קיימים).

    עם זאת, בשל הקצב האיטי של התנועה באותם ימים, לפחות ב-11 הדקות שבתיעוד זה, לא התרחשה באורך פלא שום תאונה וכל האנשים בסרטון זה זכו לחיות לפחות עוד יום אחד במציאות תחבורתית כאוטית שגורמת לנו להעריך את הסטנדרטים המודרניים לבטיחות בדרכים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פעם היה כאן אחרת? מצלמת הדשבורד הראשונה בהיסטוריה חושפת מציאות מוטורית מלפני מאה שנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.